World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 16 dec 2017, 19:48

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27 jun 2015, 17:29 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Even een vraag.
Zojuist heb ik geprobeerd om een enkele reis Budapest - Belgrad te boeken via de webshop van de MAV. Ik vind deze webshop onlogisch en niet gebruiksvriendelijk, dus ben ermee getopt.
Aangezien ik weet dat er op Budapest Keleti altijd een enorme rij staat bij het internationale loket, zou ik graag wat advies willen hebben.

Ik ga niet naar Budapest (kom hier wel langs), maar naar Pécs. Vanuit Pécs rijden geen internationale treinen meer. Is het hier dan wel mogelijk om internationale tickets te boeken? Ervan uitgaan dat ze deze over het algemeen met de hand schrijven. Vanuit Kaposvar rijden wel internationale treinen naar Zagreb. Kan ik hier evt. wel een internationaal kaartje kopen naar Belgrad?
Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb geen zin om 3 uur te wachten bij het internationale loket in Budapest, omdat ik hier enkel voor een overstap kom en dus weinig tijd heb.

BerichtGeplaatst: 27 jun 2015, 23:29 
Sprinter

seat61 heeft een handleiding voor het gebruik van de mav-site, voor als je het nogmaals wil proberen: http://www.seat61.com/websites/mav-star ... Y8jZEajAZM
Kan je verder helaas niet helpen op het gebied van treinkaartjes kopen vanuit andere hongaarse steden

BerichtGeplaatst: 28 jun 2015, 07:56 
Maglev

Stuur eens een mailtje naar Wasteels, die hebben een kantoortje in Budapest-Keleti. Ik heb net gebruik van ze gemaakt, ze mailen snel terug, prijzen vanaf Budapest kun je op hun website vinden en de tickets kunnen ze opsturen per post (1200 HUF) als je ze niet wilt/kunt ophalen bij hun kantoortje. Ik kan me best voorstellen ze ook prima tickets vanaf Pécs kunnen regelen ;)

BerichtGeplaatst: 28 jun 2015, 14:34 
Trans-Siberië Express

Bedankt. Die handleiding heb ik gelezen. Als het om betalen gaat, wordt het lastig. Nadat ik de tickets heb geselecteerd, wordt ik niet doorgeleid naar een fase om de betaling te kunnen afronden. Ik moet mezelf eerst als natuurlijk persoon opgeven, gegevens achterlaten en aansluitend kan er pas een betaling worden geregeld. Ik vind het vrij onlogisch, dus ik ben er redelijk terughoudend mee.

Wasteels is een optie. Timon, ik stuur je wel ff een bericht via Facebook hierover.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00