World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 22 okt 2017, 18:03

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 09 aug 2015, 17:24 
Stoptrein

Land: Nederland
Hallo allemaal,

Ik en mijn vriendin zitten momenteel in Madrid.. Wij wilden hier alvast een ticket reserveren bij de RENFE Internationaal van Barcelona naar Marseille.
Maar volgens de medewerker van RENFE kunnen wij niet bij ze reserveren en ze verwees ons naar de ander ticketbalie maar die verwees ons vervolgens weer naar de RENFE Internationaal. Wij snappen eigenlijk weinig van.

Ik heb gekeken op de site van voyages SNCF. Bij deze kom ik de bedrag van 96 euro uit, volgens mij klopt dit niet ondanks ik alles juiste gegevens heb ingevoerd, met name dat ik global interrail in bezit heb.

Ik heb namelijk idee. Morgen zijn wij in San Sebastian, ik ben namelijk van plan om even doorreizen naar Hendaye, plaatsje net over de grens van Frankrijk. Zou daar er Franse internationaal zijn waar ik reservering kan boeken?

Heeft iemand een tip of advies voor ons hoe wij dit kunnen regelen?

Het dringt te vol te worden.

Gr Raph

BerichtGeplaatst: 09 aug 2015, 17:39 
Trans-Siberië Express

In Hendaye zijn gewone loketten. Ik betwijfel of je daar geholpen kan worden. Ik ben bang dat je alleen in Barcelona kan reserveren. En buiten dat, hoeveel kost een reservering voor deze reis? Het zou bijv. kunnen dat er geen plek meer is voor interrailers. Wat zegt de interrailgids daarover die je bij je interrailkaart gekregen hebt?

BerichtGeplaatst: 09 aug 2015, 17:49 
Stoptrein

Citeer:
In Hendaye zijn gewone loketten. Ik betwijfel of je daar geholpen kan worden. Ik ben bang dat je alleen in Barcelona kan reserveren. En buiten dat, hoeveel kost een reservering voor deze reis? Het zou bijv. kunnen dat er geen plek meer is voor interrailers. Wat zegt de interrailgids daarover die je bij je interrailkaart gekregen hebt?
Wij hebben interrail global pass aangeschaft bij NS oftewel Hispeed Internationaal in Utrecht. Als ik niet via RENFE kan reserveren, kan ik ook niet reserveren bij RENFE in Barcelona!!?? De ander ticketbalie is namelijk alleen ticket te koop dat je op dezelfde dag vertrekt, dus kan ook niet tevoren kopen.

BerichtGeplaatst: 09 aug 2015, 17:57 
Trans-Siberië Express

http://www.interrail.eu/trains-europe/h ... peed-train

Volgens deze site op het station. En je dient er rekening mee te houden dat de treinen gauw vol zitten.
Reservering Barcelona-Marseille in 2e klasse vanaf 15,50 euro.

BerichtGeplaatst: 09 aug 2015, 18:12 
Stoptrein

Citeer:
http://www.interrail.eu/trains-europe/h ... peed-train

Volgens deze site op het station. En je dient er rekening mee te houden dat de treinen gauw vol zitten.
Reservering Barcelona-Marseille in 2e klasse vanaf 15,50 euro.

Bedankt voor deze info. Maar als ik via deze link wil reseveren word ik verzwezen naar voyages sncf, dan kom ik daar 200 euro uit voor twee personen!!
Er moet toch mogelijkheid zijn dat ik alleen hoef reserveren voor 15,50 euro p.p.?

BerichtGeplaatst: 09 aug 2015, 18:19 
Trans-Siberië Express

Die 15,50 euro is een vanaf tarief. Hoe meer plekken in de trein gereserveerd worden hoe duurder het wordt. Al lijkt me 100 euro per persoon wat overdreven hoog. Aan de andere kant is het wel midden in het hoogseizoen. Wanneer wil je vertrekken?

BerichtGeplaatst: 22 aug 2015, 13:44 
Trans-Siberië Express

dit KAN niet online-komt zowat elke week wel aan bod op en.rail.cc=oude INterrailers. Voor die INT TGV-treinen krijg je dan de normale gewone ritprijs te zien. Overigens zou die RENFE man/vrouw het wel moeten kunnen, maar had er geen zin in of vond het te lastig of kon in het oerwoud van de computer ook geen opening vinden.
Tipje: kan mogelijk net een IR-dag schelen: de Franse ID-bus rijdt ook NACHTBussen Barca-Mrsl-, hebben vaak stuntprijzen voor rond de 19/20 eur/rit. maar misschien niet voor de lopende zomermaand.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00