World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 24 okt 2017, 03:19

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: INTERRAIL 2016
BerichtGeplaatst: 15 dec 2015, 02:53 
Trans-Siberië Express

Prijzen zijn aangepast gelijke dag als algemene dienstregelingwijziging, 13/12.
NIEUW zijn passen voor 7 en 15 keuzedagen. De algemene prijzen stijgen iets, niet erg veel. Er is vooralsnog niets te vinden of de low-season korting weer zal gelden.
NIEUW is ook, al heb ik dat nog niet gezien of het voor NL+BE ook geldt, dat 1 retour van/naar grens of airport nu ook is inbegrepen in het thuisland. Zal wat problematisch worden als je de IR ter vermijding van die 10 eur aftroggeltoeslag bij DB koopt i.p.v. NS-INT. Al kan het voor velen natuurlijk nu tegen die kosten opwegen, afh. welk ticket/korting je toch al hebt voor NS.
In POLEN is de KM (rond Warszawa) nu definitief uit het INT-Tarif gestapt en accepteert dus geen IR meer.

Berichtonderwerp: Re: INTERRAIL 2016
BerichtGeplaatst: 16 dec 2015, 11:33 
Site Admin

Land: Nederland
Ik zie de 7 dagen variant nog niet terug bij NS of Interrail...

En ik ben inderdaad wel benieuwd hoe het zit met dat retourtje als je je pas in het buitenland koopt.

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 17 dec 2015, 03:26 
Trans-Siberië Express

Noch bij NS-INT noch bij TRW, noch bij interrail.eu waren nieuwe prijzen te zien, wel op bahn.de. Ik heb niet goed gekeken of het al vanaf 13/12 is of pas vanaf 1/1. Anders wel weer indicatief voor de interesse die NS-INT heeft voor dit ''product''.
Naar wat ik uit elders inmiddels heb begrepen komt er automatisch een coupon bij voor zelf in te vullen reis huis-grens (of airport), dus die kan je bij koop buitenland tenminste benutten voor de laatste terugreis-want heen heb je hem dan toch niet nodig. Maar mogelijk dat dit per land verschilt, of je kan uiteraard vantevoren dagje DE doen en dan kopen.
Er is een paar jaar geweest dat NS erg gul was en ook onbeperkt reizen in NL tijdens geldigheid toeliet. Zelf heb ik weekendvrij en plan het meest zo dat daarmee reis in NL wordt afgedekt.
Bij koop tot 31/12 krijg je nog 15% korting op GLOBAL passes-uiterste geldigheid 31/3.

BerichtGeplaatst: 23 dec 2015, 19:47 
Trans-Siberië Express

Low-season korting: http://nl.interrail.eu/passes/deals-dis ... bal-passes

Ik hoop dat KM de enige is die uit Interrail stapt. In Polen is de PR opgesplitst in afzonderlijke bedrijven per regio. Als ze allemaal uit Interrail stappen, dan is Polen alleen nog met treinen van PKP InterCity te doen. De tarieven van KM zijn zo laag dat je het om het geld niet hoeft te laten. Het is hooguit wat onhandig.

BerichtGeplaatst: 05 jan 2016, 15:06 
Trans-Siberië Express

Het is inderdaad zoals ik vermoedde-er komt een extra regels bij, niet altijd perse een aparte coupon, waarop je de reis huis-grens/airport/zeehaven!- kan invullen-heen mag anders als terug. Moet WEL in de geldigheidperiode van de pas liggen, ook een reisdag invullen hiervoor is verplicht. Vertrek je smorgens vroeg, dan is dat no problem-enkel als je de enige overgebleven nacttrein uit NL wil gebruiken en de next-day rule neemt, dan moet je dus tot opstapstation bijbetalen.
(in grote landen met hoog tarief kan dit dus een veel voordeliger retour bieden als normale tarief-bvb max tarif bij DB is iets van 120 eur-goedkoopste 5/15 IR is nu 200 voor junior, of denk aan de UK; Scotland-Gatwick airport-met geen afgedwongen treinkeuze!)
KM staat nog steeds wel vermeld bij de site IR.eu als IR accepterend, maar reeds vorig jaar was er sprake van dat ze per 1/1/15 geen enkel INTernational ticket meer zouden accepteren-dat is alsnog een jaar verlengd. KM biedt 30% korting aan junior<26 en senior>60- kies ''ulgowa''. Overigens is zo'n beetje de helft van de nieuwe Poolse regiobedrijven niet vermeld op de site van IR. Verder reis ik in PL-vrijwel jaarlijks of nog vaker de laatste jaren, eigenlijk altijd met andere voordeelpasjes daar. WIZZair is prima voor erheen+retour.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2016, 03:26 
Trans-Siberië Express

15% korting low-season is er ook weer-tot 31/3 kopen, tot 15/5 (is 1e Pinksterdag-beetje vreemde keuze) reizen.
Zal in de herfst ook wel weer geboden worden.

BerichtGeplaatst: 08 feb 2016, 04:47 
Trans-Siberië Express

Merkwaardig is dat zowel de interrail.eu als bahn.de site melden, dat deze korting geldt als BEGINdag uiterlijk 15/5, terwijl TRW en andere bronnen melden als Laastste reisdag 15/5.

BerichtGeplaatst: 18 mei 2016, 19:56 
Trans-Siberië Express

Nu ik zelf een 10/M IR net heb beëindigd: er staat op de cover (die bij mij niet een enige keer is ingekeken) een bar/AZTEC-code waarmee je NS-poortjes kan openen, en die werkt. Moet nog uittesten hoelang-of ze er bvb een 1-maand termijn opzetten via het systeem.
Je retour binnen Thuisland kan je gewoon invullen op een speciale regel op de andere kant van de cover, dat je reisoverzicht is-het is heel wat korter als voorheen. Hoewel ik 4x H+T ben gereisd (de andere keren netjes op za/zo met weekendvrij) is er ook al geen enkele keer naar gekeken.

BerichtGeplaatst: 18 mei 2016, 22:21 
Site Admin

Land: Nederland
Wat betreft die barcode, uit m'n hoofd werkt die 3 keer.

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00