World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is nu 18 okt 2017, 01:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tokyo - Kyoto
BerichtGeplaatst: 31 jan 2016, 21:23 
Offline
Stoptrein

Geregistreerd: 06 jan 2013, 21:03
Berichten: 8
Beste mensen,

Ik heb rondgekeken wat er mogelijkheden over de tripje van Tokio naar Kyoto. Wat ik wel weet dat er JPR (Rail Pass) te koop is voor 219 euro en is 7 dagen geldig. Ik heb ook gekeken hoeveel de losse ticket kost, bij deze zou 119 euro kosten (met gereserveerde stoel).

Op hyperdia zijn routes en prijzen van de losse ticket te vinden maar ik kan niet de losse ticket bestellen??!!

Als ik goed heb gekeken en gelezen is met de JPR niet mogelijk reizen van Tokyo naar Kyoto want bij deze traject rijdt Sinkhansen Nozomi.

Ik en goede vriend van mij vertrekken midden April naar Japan.

Weet iemand iets over de Japan Rail Pass en eventueel de losse kaartje??

Groeten Raph Eijkenboom


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Tokyo - Kyoto
BerichtGeplaatst: 08 feb 2016, 04:44 
Offline
Trans-Siberiƫ Express

Geregistreerd: 03 aug 2010, 12:20
Berichten: 546
daar ben ik ooit ook nog geweest-2x zelfs, 1x met 14-day JR pass van hoge noord Hokkaido tot verre zuid-Kagoshima/Kyushu. Wat je vraagt staat volgens mij in die overbekende engelse reisgids, verder denk ik dat je je veels te veel zorregies maakt.
JR pass 7day kost ca evenveel als retour TYO-Kyoto/Osaka met SKS, of 14 day als tot verre zuideindpunt/Hakata. Geldt enkel bij JR-dus ter plekke heb je er meestal heel weinig aan (maar bvb in Hiroshima is een deel stadsbus van JR-dan geldt het wel).
Van TYo naar de 3 steden Kyoto/Osaka (=belangrijkste)/KObe kan je
met die snelste en superdure Nozomi, enige trein met alles RES (behhalve de enkele slaaptrein die er nog is in JP)
met de gewone SKS_keus tussen de snellere en tragere die overal stopt, beide worden onderweg ergens voorbijgepasseerd door de snellere.
OF met de kaiseki=eilzug smalspoor, kan snachts ook nog, wel met overstap, of uiiteraard de JR sprinter=kokuden, metro-materieel, vooral schoolkids in uniform
Nog goedkoper is (als je per rit betaalt) vanaf Nagoya met de private baan
En nog goedkoper is met de zeer luxe nachtsnelbus, is van JR en wordt gedekt door de JRpass. Dus keus zat.
ALS je nou wegens de ervaring of zo of wegens geldteveel met die nozomi wilt, dan gaan die 3/4x per uur-je zal wrs eerst wel paar dagies in Tyo zijn-dus nog tijd zat aldaar een ticket+RES te kopen, en als keus 1 vol zit, ga je toch 10/15 minuttjes vroeger/later? Je bent geen salarymen met superdruk schedule, lijkt me. Ik zie echt geen enkele reason je daar nu al druk over te maken-bovendien werkt ww in JP wegens taal vaak net wat anders als wij denken en is het ook lang niet zo populair als de mobile fone.
Verder hebben alle sneltreinen in JPN, zowel SKS als klassieke smalspoor, een deel met RES en deel zonder-dat is overduidelijk met kleurtjes aangeduid-ook op perron (en ook nog in die reisgids), dus je kan altijd mee. Met JRpass kan je free RES doen ter plekke. Handigste met die ingevulde 2talige velletjes die ze daarvoor hebben.
EN met elk INT fliteticket naar JP kan je domestic flites met JAL bijkopen voor 10.000 JPY/flite, min 2, dus ca 75/80 eur.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
[ Time : 1.082s | 15 Queries | GZIP : Off ]