World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 18 dec 2017, 10:04

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 25 jul 2011, 19:51 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Citeer:
Een verzoek om op het eerstvolgende station uit te stappen?
Ideaal in de TGV's Parijs-Lille. Die stoppen onderweg nergens. :lol:

BerichtGeplaatst: 25 jul 2011, 20:13 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Citeer:
Of het volgende station is toevallig waar je moet wezen. :D

BerichtGeplaatst: 25 jul 2011, 20:28 
Trans-Siberië Express

Land: België
Wat je ook kunt doen is onschuldig vragen of je met je interrail op de TGV mag die bijna vertrekt, zonder reservering. vaak zeggen ze gewoon ja

BerichtGeplaatst: 25 jul 2011, 20:34 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Citeer:
Citeer:
Zo heb je ook een paar non-stop van Parijs naar Marseille en Bordeaux. 8)

BerichtGeplaatst: 25 jul 2011, 20:55 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Citeer:
Citeer:
Of het volgende station is toevallig waar je moet wezen. :D
Dat kunnen soms best obscure trajecten zijn. Ik ben ooit met een Forfait van Massy TGV naar Saint-Pierre-des-Corps gereisd. Conducteur vond het overigens prima. Dat is een traject waar je als InterRailer eigenlijk niet zal komen; in ieder geval niet slechts tussen die twee stations.

BerichtGeplaatst: 25 jul 2011, 22:03 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Zijn er ook nog mogelijkheden om last minute reserveringen te kopen voor de TGV Brussel-Frankrijk? Volgens mij is forfait hier niet geldig.
Op de TGV's Brussel - Lille/Brussel - Frankrijk zouden "Pass 1"-reserveringen (Pass geldig in beide landen) in hetzelfde contingent als vol tarief moeten vallen. Dus beschikbaar zo lang er vrije stoelen zijn.
In de Eurostar is het aantal plaatsen wel wat beperkt.

Groetjes,
Rian

BerichtGeplaatst: 31 jul 2011, 13:17 
Trans-Siberië Express

nieuwe hinderpaal:
was net in FR en kon gemakkelijk een al bestelde PREM ophalen (voor kortere rit tussendoor bij geplande IR in sept.)-die code was niet eens nodig,wel de PIN bij je cred-card.
Kon makkelijk een RES voor TGV maken als forfait uit de gele automaat.
Wilde ook een RES maken voor Lunëa-en dat liep stuk. Je moet bevestigen dat je een netkaart hebt-dan wordt gevraagd naar getrouwheidskaart, die heb ik dus niet (althans geen Franse), dan moet je het nr. van je netkaart ingeven-als je gewoon wat priobeert loopt het dus stuk, want het wordt gecontroleerd. Was al na 20.00-dus alle loketten dicht.
Wel opmerkelijk dus dat ze die sluikroute voor de toch veel meer gevraagde TGV nog niet hebben dichtgemetseld.

BerichtGeplaatst: 10 okt 2011, 11:44 
Trans-Siberië Express

kan niks toevpoegen aan dit topic, hoewel ik half sept met een IR een Lunea-nachtreis en een lange TGV_rit heb gemaakt, beide met forfait RES @1,50-beide keren vonden ze het niet nodig de reizigers te controleren.

BerichtGeplaatst: 10 okt 2011, 12:04 
Trans-Siberië Express

Land: België
Dat is gewoon een S'miles kaartnummer dat je daar moet ingeven denk ik (is om bonuspunten te sparen, soort bahn.bonus). Vroeger was dit niet verplicht, je kon bij getrouwheidskaart ook NEE aanduiden, maar het lijkt me raar dat dit nu plots wel verplicht zou zijn...

BerichtGeplaatst: 11 okt 2011, 19:44 
Sneltrein

Heb in de laatste week van september 2 TGV's met zo'n Forfait-reservering genomen (Parijs - Nancy en Le Croisic - Angers) en had geen enkel probleem.

BerichtGeplaatst: 23 okt 2011, 14:59 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Dat is gewoon een S'miles kaartnummer dat je daar moet ingeven denk ik (is om bonuspunten te sparen, soort bahn.bonus). ...
Nee-het gaat niet om zo'n kaart, om om de kaart/abo die je toestaat van dit gunsttarief voor een RES gebruik te kunnen maken-je moet immers een onderliggend forfait hebben! In ITalia doen ze dat ook-maar daar is gewoon EU/INterail ingeven al genoeg. En zoals ik uitlegde-het ging hierbij specifiek om een LUnea=NIET TGV. Ik vermoed dat als een Frans schraperig MBA-type dat ontdekt ze die sluikweg voor TGV ook wel meteen zullen dichtspijkeren. Maar met het tempo waarin FRance de chipcard invoert in allerlei gebieden, is de kans net zo groot dat binnen een paar maanden dat allemaal ook op zo';n card staat-en die heb je dan maar in te steken.

BerichtGeplaatst: 20 apr 2012, 13:25 
Intercity

Citeer:
Zijn er ook nog mogelijkheden om last minute reserveringen te kopen voor de TGV Brussel-Frankrijk? Volgens mij is forfait hier niet geldig.
Weinig kans op. Internationale TGVs kennen geen forfait-reservering, je betaalt minimaal 10 euro per reservering. Bij Brussel-Parijs kan je het helemaal vergeten: deze vallen allemaal onder Thalys -en daarover is al een topic. Bovendien heb je heel weinig kans op een last minute reservering op Brussel-Frankrijk omdat deze vaak volgeboekt zijn -en op brussel wordt je dan aangeraden via Lille te reizen om vandaaruit een reservering voor binnenlandse TGVs (3 euro) te boeken. Zo'n reservering kan je wel in Brussel boeken ...als er nog plekken zijn! Maar je moet dan met binnenlandse treinen naar Lille via Tournai of Moeskroen (met de daarbij behorende overstap).
Ik heb het zelf in 2009 om de oren gekregen en had geluk, dat ik Lille Flandres binnenkwam om 08;04, met een trein, die twintig minuten eerder had zullen aankomen, maar ergens deze tien minuten vertraging aan de broek kreeg. Geen probleem, als je TGV (mét de laatste vrije plek) om 08;50 vertrekt (ik nam uit voorzorg een trein eerder dan de gewone aansluiting, die om 08;35 in Lille Fl. zou aankomen -en mocht mijzelf feliciteren met mijn voorzorg); wél als je je richt op de geplande aansluiting. Als díe vertraging oploopt, ben je je aansluiting bijna geheid kwijt -Lille Flandres is een groot kopstation en als je trein uit België om 08;48 in plaats van 08;35 arriveert op spoor 4 en je TGV op spoor 8 staat, is het risico aanwezig, dat "jouw" TGV voor je neus wegrijdt, zeker met de nieuwe veiligheidsmaaatregelen, waarbij het reizigers niet langer is toegestaan binnen twee minuten voor het vertrek van een TGV/Thalys/Lyria aan boord te komen. Wanneer jouw reservering de enige plaats was, die nog vrij was en de andere TGVs volgeboekt zijn, is het nog maar zeer de vraag, of je die dag nog in Parijs komt. Of met TER-treinen via Arras of Amiens -wat veel langer duurt en geen optie is als je van plan was om tegen half 11 op Paris Nord te staan.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00