World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 18 dec 2017, 09:38

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 17 dec 2011, 03:56 
Trans-Siberië Express

In CZ heb je de studentagency-al heel lang bussen, zelfs tot in AMSterdam, en nu ook treinen op de hoofdas Praha-Olomouc-Ostrava.
In AT heb je sinds deze week de Westbahn, die de OeBB beconcurreert op de hoofdas Wien-Linz-Salzburg.
In ITalia komt binnenkort de Italo die met TGV-treinen de FS beconcurreert op de HS-lijnen aldaar.
Toch maar voor de volledigheid: ik neem aan dat een IR ticket/global of per dat land, er wel niet zal gelden. Of is er misschien een kortingsaanbod? Al biedt tenminste St-Ag erg lage lang vooruit geboekte tarieven aan, maar als je 1 dag veel meer zou wensen te reizen.

BerichtGeplaatst: 17 dec 2011, 14:02 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Geen enkele van deze maatschappijen heeft nog überhaupt iets over Interrail gezegd... Ik hoop dat het gaat veranderen.
Citeer:
Al biedt tenminste St-Ag erg lage lang vooruit geboekte tarieven aan, maar als je 1 dag veel meer zou wensen te reizen.
Wat wil je hier in vredesnaam zeggen? Ik begrijp er echt helemaal niets van!

BerichtGeplaatst: 02 mar 2012, 13:57 
Intercity

Land: Nederland
Voor zover ik weet, wordt InterRail in Italië bij particuliere vervoerders niet erkend. met als mogelijke uitzondering TreNord, een consortium van Trenitalia (FS, de staatsspoorwegen van Italië) en Ferrovie Nord MIlano voor de treinen in de regio Milaan. En de Zwitsers-Italiaanse TiLo (Ticino-Lombardia) treinen erkennen IR wel. Wat de situatie in Tsjechië en Oostenrijk betreft, kan ik weinig zeggen. In Tsjechië schijnen de prijzen voor losse treinkaartjes zo laag te liggen, dat in geval van een improvisatie er niet echt een man overboord is.

BerichtGeplaatst: 20 apr 2012, 12:54 
Intercity

Oostenrijk: ik heb een mailtje naar WESTBahn -de concurrent van ÖBB tussen Salzburg Hbf en Wien West- met de vraag, of IR geldig is aan boord van hun trein. Dat bleek niet zo te zijn omdat, volgens WESTBahn "er nog geen overeenstemming [met de ÖBB] bereikt is over het erkennen van elkaars tarieven. Je IR kan dus niet als vervoersbewijs gebruikt worden voor WESTBahn. Bovendien kan je tickets alleen via internet kopen via hun site. Aan boord van de trein kopen is duurder.

BerichtGeplaatst: 21 apr 2012, 14:15 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Bovendien kan je tickets alleen via internet kopen via hun site. Aan boord van de trein kopen is duurder.
Onjuist. Het is net een van de punten waar Westbahn mee adverteert: bij hun betaal je geen toeslag voor het kopen van een kaartje aan boord :) Met dat soort klantvriendelijke dingen proberen ze hun klanten te lokken.

Hier http://worldonrails.nl/forum/viewtopic. ... 191#p46191 had ik meer geschreven over waarom dat ik de Westbahn een goede onderneming vind.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00