World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 16 dec 2017, 17:38

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Reserveringen Spanje kopen
BerichtGeplaatst: 15 jan 2012, 13:08 
Maglev

Vraagjes over reserveringen in Spanje: Is het mogelijk die online op de site van RENFE te kopen, zoals bij bijvoorbeeld SJ en Trenitalia? Ik heb zelf de optie nog niet kunnen vinden op de website. Ik weet dat het kan via raileurope.co.uk en raildude.com, maar die prijzen liggen hoger dan rechtstreeks via RENFE. Daarnaast; zijn er in Spanje op de stations ticket-automaten waar je interrail-reserveringen uit kan halen?

Spanje ben ik met de trein nog nauwelijks geweest; vooral omdat je echt alles verplicht moet reserveren. Nu wil ik misschien toch een keertje die kant op, maar ik zie het niet zo zitten om voor elke rit uren in de rij voor het loket te gaan staan, waar je vervolgens ook niet rustig kan kijken welke treinen nog plaats hebben.

Berichtonderwerp: Re: Reserveringen Spanje kopen
BerichtGeplaatst: 15 jan 2012, 13:25 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Citeer:
Vraagjes over reserveringen in Spanje: Is het mogelijk die online op de site van RENFE te kopen, zoals bij bijvoorbeeld SJ en Trenitalia?
Nee
Citeer:
Daarnaast; zijn er in Spanje op de stations ticket-automaten waar je interrail-reserveringen uit kan halen?
Nee
Citeer:
Spanje ben ik met de trein nog nauwelijks geweest; vooral omdat je echt alles verplicht moet reserveren. Nu wil ik misschien toch een keertje die kant op, maar ik zie het niet zo zitten om voor elke rit uren in de rij voor het loket te gaan staan, waar je vervolgens ook niet rustig kan kijken welke treinen nog plaats hebben.
Andere opties heb je volgens mij niet, tenzij je alles van te voren alvast in Nederland reserveert.

BerichtGeplaatst: 15 jan 2012, 13:32 
Maglev

Dat is jammer. :(

BerichtGeplaatst: 15 jan 2012, 13:55 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Vraagjes over reserveringen in Spanje:
maar ik zie het niet zo zitten om voor elke rit uren in de rij voor het loket te gaan staan, waar je vervolgens ook niet rustig kan kijken welke treinen nog plaats hebben.
kom kom, tut tut, ho ho, dat valt wel mee hoor. heb vaak genoeg geheel niet hoeven wachten-grijp je kans op een klein station of als het rustig is. EN als er een rij was, dan was ie beslist uren korter als wat Hispeed de reiziger durft aan te doen hier in AMSterdam. Schrijf (of print-als je bij die nieuwe genratie hoort) wat je nodig hebt-je hoeft niet elke rit apart in het vertrekstation te doen. Heb zelf wel meegemaakt dat ''actief werd meegedacht'' naar de next best goedkoper oplossing- 1x bvb maar upgrade naar 1e klas.
Als je enkle door/in ES wil, en je kan vooraf een route vastleggen, dan kan het nog voordeliger uitpakken om gewoon met miniprijzen vooraf te boeken, dus geen IR (lees op seat61.com hoe je dat het beste aanpakt).
Bij raildude kan je evenmin direct reserveren-je wens opsturen en dan maar afwachten wat zij ervan bakken. Als je niet 100% treinfanaat bent- op movelia.es kan je veel lange-afstand bussen reserveren-pakt vaak veel goedkoper uit als los ferrocarriles.

BerichtGeplaatst: 15 jan 2012, 14:31 
Trans-Siberië Express

Heb ooit eens heel lang in de rij moeten staan in Barcelona Sants voor een talgo reservering naar Zaragoza. En daar stond ook nog eens een rijtuignummer op die niet bestond. :shock:

BerichtGeplaatst: 15 jan 2012, 17:44 
Maglev

Ik zie het gewoon niet zitten om tijdens m'n vakantie lang in rijen te moeten wachten. (Met de kans om aan het loket te horen dat de geplande trein vol is.) Tijdens m'n eerdere interrails zag ik vaak lange rijen voor de loketten staan en was ik nogal blij dat ik of bepaalde treinen al in Nederland had gereserveerd, of gebruik maakte van treinen zonder reserveringsplicht. In Griekenland kon dat een keer niet: 2,5 uur heb ik in de rij gestaan, verschrikkelijk.

Kleinere stations moet je weer naartoe reizen als je in de steden bent, met ook tijdverlies tot gevolg.

Dus of ik boek alles in Spanje in Nederland, of ik ga een andere kant op. :wink: Ik neem aan dat alle treinen bij de treinreiswinkel te boeken zijn, dus ook de regionale sneltreinen e.d. ?

BerichtGeplaatst: 15 jan 2012, 18:03 
Trans-Siberië Express

Ja, de TRW kan alles boeken wat reserveringsplichtig is in Spanje.

BerichtGeplaatst: 15 jan 2012, 18:14 
Shinkansen

Ik heb mijn reservering voor Irun naar Madrid gewoon hier aan 't loket kunnen kopen. De terugreis moest ik wel in Madrid (Spanje) regelen, maar dat was eigenlijk helemaal geen probleem. Duurde halfuurtje (stond eerst in verkeerde rij, omdat ik niet wist dat ik voor buitenlands verkeer een apart nummertje moest hebben), en na het nodige handen- en voetenwerk kreeg ik het toch voor elkaar. Ze spreken helaas zelden Engels.

BerichtGeplaatst: 16 jan 2012, 20:22 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ja, de TRW kan alles boeken wat reserveringsplichtig is in Spanje.
En ook alles wat niet reserveringsplichtig is maar wel gereserveerd kan worden. ;)
Citeer:
Ik heb mijn reservering voor Irun naar Madrid gewoon hier aan 't loket kunnen kopen. De terugreis moest ik wel in Madrid (Spanje) regelen, maar dat was eigenlijk helemaal geen probleem. Duurde halfuurtje (stond eerst in verkeerde rij, omdat ik niet wist dat ik voor buitenlands verkeer een apart nummertje moest hebben), en na het nodige handen- en voetenwerk kreeg ik het toch voor elkaar. Ze spreken helaas zelden Engels.
Meestal niet; maar goed, Spaans is niet zo heel lastig als je een paar zinnetjes leert. In toeristische gebieden kom je met Engels wel vaak uit de voeten, in Málaga en Barcelona werd op de stations ook Engels gesproken.

BerichtGeplaatst: 17 jan 2012, 00:20 
Shinkansen

Spaans is inderdaad niet de moeilijkste taal (zeker niet als je een beetje Frans kent), maar aan het internationaal loket geen Engels kunnen vond ik toch maar een rare zet.

BerichtGeplaatst: 17 jan 2012, 20:19 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
En anders de kladblokjes-truc dan maar zeker? :wink:

BerichtGeplaatst: 18 jan 2012, 07:26 
Trans-Siberië Express

Of gewoon een uitdraai mee nemen van de treinreis doen veel mensen ook in Polen etc.

groetjes ben2

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00