World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 15 dec 2017, 20:32

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Venlo-Mönchengladbach
BerichtGeplaatst: 02 feb 2012, 22:59 
Intercity

Hallo,

ik heb thuis nog een kruidvatkaartje dat tot en met dit weekeinde geldig is (heb hem bewaard in de hoop dat ik als er sneeuw zou liggen met de trein kon gaan, en op de valreep kan het waarschijnlijk nog :wink:) .
Bijkomend is dat de ICE's Amsterdam-Frankfurt door werkzaamheden nu met een stop in mönchengladbach rijden.
Ik wil nu graag de ICE van 11.30 in Mönchengladbach tot aan Amsterdam nemen.
Nu had ik een paar vragen:
1. Voor het traject met keolis van Venlo naar mönchengladbach heb ik een 'normaal' kaartje nodig. Kan ik deze alleen bij automaten in Venlo kopen of ook gewoon bij de normale NS automaten?
2. Hoe kan ik dit het best regelen met kaartjes voor de ICE? Voor nederland heb, volgens de voorwaarden een toeslag nodig (€2,-). Heb ik voor het gedeelte Mönchengladbach-Venlo met de ICE genoeg aan een normaal kaartje (€5,60) of moet ik daarvoor een 'speciaal' kaartje van NS hispeed/DB hebben (€9,60; 4 euro verschil zou dan voor de reservering zijn), en waar kan ik deze dan het best kopen (aan hispeed loket of ergens anders)?

Groetjes Latevo

Berichtonderwerp: Re: Venlo-Mönchengladbach
BerichtGeplaatst: 02 feb 2012, 23:32 
Trans-Siberië Express

Citeer:
ik heb thuis nog een kruidvatkaartje dat tot en met dit weekeinde geldig is (heb hem bewaard in de hoop dat ik als er sneeuw zou liggen met de trein kon gaan, en op de valreep kan het waarschijnlijk nog :wink:) .
Bijkomend is dat de ICE's Amsterdam-Frankfurt door werkzaamheden nu met een stop in mönchengladbach rijden.
Ik wil nu graag de ICE van 11.30 in Mönchengladbach tot aan Amsterdam nemen.
Nu had ik een paar vragen:
1. Voor het traject met keolis van Venlo naar mönchengladbach heb ik een 'normaal' kaartje nodig. Kan ik deze alleen bij automaten in Venlo kopen of ook gewoon bij de normale NS automaten?
Bij beide. Bij NS kost het 7,60 vol tarief (VUK/RP-korting mogelijk); bij de VRR-automaat lijkt het 10,10 te moeten kosten. Probeer het ter plekke even uit, zou ik zeggen.
Citeer:
2. Hoe kan ik dit het best regelen met kaartjes voor de ICE? Voor nederland heb, volgens de voorwaarden een toeslag nodig (€2,-). Heb ik voor het gedeelte Mönchengladbach-Venlo met de ICE genoeg aan een normaal kaartje (€5,60) of moet ik daarvoor een 'speciaal' kaartje van NS hispeed/DB hebben (€9,60; 4 euro verschil zou dan voor de reservering zijn), en waar kan ik deze dan het best kopen (aan hispeed loket of ergens anders)?
In combinatie met je dagkaart heb je in de ICE genoeg aan een kaartje tot de grens, inderdaad voor 5,60. Railplus-korting is mogelijk. Je hebt alleen een ICE-toeslag nodig als je een binnenlandse reis in de ICE maakt en dat doe jij niet.

Groetjes,
Rian

BerichtGeplaatst: 02 feb 2012, 23:36 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Je kaartje voor de EuroBahn (Keolis) naar Mönchengladbach kun je zowel in elk NS automaat halen als in de DB automaat in Venlo.
In jouw geval is het goedkoper om je kaartje bij een NS automaat te halen, je hebt namelijk alleen Venlo(Gr)-Mönchengladbach nodig. Die krijg je door een kaartje naar Mönchengladbach te kopen met de optie "NS Traject gratis". Het kost €5,60.
Bij de VRR zou je een grenskaartje (ZusatzTicket) van €2,40 + een Preisstrufe B van €4,90 moeten hebben.

Aangezien je daarna terug wilt per ICE koop je het best meteen een retourtje bij de NS automaat (VRR tarief is niet geldig op de ICE). Een reservering heb je niet nodig.

BerichtGeplaatst: 03 feb 2012, 18:26 
Intercity

Bedankt voor de info.
Ik hoop alleen dat ik morgen verder kom dan Utrecht, en ik begin in Houten. :wink:
Veenendaal west-Bunnik duurde ook al ongeveer 1,5 uur, met een stoelendans in Driebergen Zeist.... :)

BerichtGeplaatst: 04 feb 2012, 01:29 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Je kaartje voor de EuroBahn (Keolis) naar Mönchengladbach kun je zowel in elk NS automaat halen als in de DB automaat in Venlo.
In jouw geval is het goedkoper om je kaartje bij een NS automaat te halen, je hebt namelijk alleen Venlo(Gr)-Mönchengladbach nodig. Die krijg je door een kaartje naar Mönchengladbach te kopen met de optie "NS Traject gratis". Het kost €5,60.
Weet je zeker dat de NS-dagkaart ook bij Eurobahn geldt?
Citeer:
Bij de VRR zou je een grenskaartje (ZusatzTicket) van €2,40 + een Preisstrufe B van €4,90 moeten hebben.
Venlo is sinds 1 januari voor de treinen en bussen uit Duitsland een echte VRR-tariefzone. Maar welke prijzen er precies gelden is helaas niet uit de VRR-planner te halen.

Groetjes,
Rian

BerichtGeplaatst: 04 feb 2012, 12:56 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Weet je zeker dat de NS-dagkaart ook bij Eurobahn geldt?
De studentenreisproduct geldt er, dus ik dacht om dat door te trekken naar een NS-dagkaart?

Citeer:
Venlo is sinds 1 januari voor de treinen en bussen uit Duitsland een echte VRR-tariefzone. Maar welke prijzen er precies gelden is helaas niet uit de VRR-planner te halen.
Ik dacht dat er gold: je hebt altijd een ZusatzTicket nodig, tenzij je met een dagkaart VRR (of onbegrensd enkeltje Preisstrufe D) reist.

BerichtGeplaatst: 05 feb 2012, 02:26 
Trans-Siberië Express

Gold-dat klopt-dat was tot 1/1/12. En nu niet meer. Bovendien was wat je dacht niet waar-tot 31/12 had je altijd een Zusatz (1 p.p.) nodig voor dit stukje.
Sinds die dag-fusie VRR met VGN (rond Kleve-Wesel) is dus Venlo -net als Nijmegen per bus 58 een normale tarifzone-en sinds die dag zijn er al weer 5 stufen-ook E=hele net.
Zones/Tarifgebiete: 1 optellen bij Kaldenkirchen. Komt erop neer dat het vrij voordelige Tarif naar bvb MÖGladb of Krefeld (nog net stufe B=3 zones+ Zusatz) nu vanaf Venlo stufe D is. Gewoon op de grijze automat je bestemming intoetsen en de prijs komt al.
VOORdeel is dat dagkaart VRR en Schöner tag NRW en Wo-End nu ook gelden vanaf Venlo, want die gelden in hele VRR.

BerichtGeplaatst: 05 feb 2012, 17:52 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Gold-dat klopt-dat was tot 1/1/12. En nu niet meer. Bovendien was wat je dacht niet waar-tot 31/12 had je altijd een Zusatz (1 p.p.) nodig voor dit stukje.
Ik heb het over de situatie vanaf 2012.
Citeer:
Zones/Tarifgebiete: 1 optellen bij Kaldenkirchen.
Heb je daar een bron voor?
Citeer:
Komt erop neer dat het vrij voordelige Tarif naar bvb MÖGladb of Krefeld (nog net stufe B=3 zones+ Zusatz) nu vanaf Venlo stufe D is.
Je spreekt jezelf tegen: Kaldenkirchen-Mönchengladbach is Preisstrufe B. Je zegt dat je er nu 1 bij moet optellen: dat zou Preisstrufe C moeten zijn.

BerichtGeplaatst: 06 feb 2012, 12:42 
Trans-Siberië Express

Venlo - Mönchengladbach is Preisstufe C (volgens de tariefinfo)

BerichtGeplaatst: 06 feb 2012, 13:12 
Trans-Siberië Express

Ruim 10 euro! Dat is best wel veel.

BerichtGeplaatst: 06 feb 2012, 13:42 
Trans-Siberië Express

Ja, de enkele reizen in het VRR zijn relatief erg duur en abonnementen juist goedkoop. Een abonnement voor de betreffende preisstufe kan al uit bij tien ritten (dus bijv. vijf retourtjes) per maand. Er is daar dus ook bijna niemand die losse kaartjes koopt.

BerichtGeplaatst: 06 feb 2012, 23:12 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ruim 10 euro! Dat is best wel veel.
Inderdaad. Een enkeltje TCV vol tarief is goedkoper.

Groetjes,
Rian

BerichtGeplaatst: 06 feb 2012, 23:30 
Trans-Siberië Express

Dus doordat Venlo nu eindelijk VRR-gebied is, is een ticket naar Mönchengladbach duurder geworden....? :?

ZusatzTicket + Preisstrufe B zijn namelijk goedkoper dan een Preisstrufe C of TCV.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00