World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 16 dec 2017, 17:38

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Welke Interrail Pass?
BerichtGeplaatst: 12 feb 2012, 14:47 
Stoptrein

Hallo allemaal,

ik ben van plan om met een paar vrienden aankomende zomer Boedapest, Ljubljana, Zagreb en Pula te bezoeken. Nu willen we vliegen naar Boedapest, daar een paar dagen blijven om vervolgens met de trein naar Zagreb (of Ljubljana) te gaan. Daar een paar dagen blijven, vervolgens met de trein naar Ljubljana (of Zagreb) en afsluitend naar Pula waar we ongeveer een weekje blijven om vervolgens van daar terug te vliegen.

Nu is mijn vraag: is het waard om hiervoor een Interrail Global Pass (voor 5 reisdagen) te kopen? Die kost 175 euro, dus praktisch gezien zijn 3 One Country passes voor Hongarije, Slovenië en Kroatië al goedkoper (51 + 51 + 36=138 euro). De volgende vraag is, of die 3 passes het wel waard zijn. Is regionaal treinverkeer voor die 3 reisdagen goedkoper dan 138 euro? Ik heb geen idee hoe duur de regionale treinen zelf zijn, en of deze überhaupt wel aan te raden zijn. We vinden het niet erg om een paar uurtjes in de trein te zitten, maar de afstand Boedapest-Zagreb/Ljubljana is volgens mij iets te groot om met een simpel regionaal treintje te doen. Als losse treinkaartjes in de landen zelf, qua prijs niet zoveel verschilt met 3 One Country Passes, dan kunnen we het eventueel we overwegen. Kunnen we altijd nog ergens anders heen, mochten we dat willen. Als losse kaartjes echt goedkoper zijn, dan is dat zeker een overweging waard.

Kan iemand me helpen?

Berichtonderwerp: Re: Welke Interrail Pass?
BerichtGeplaatst: 12 feb 2012, 15:53 
Trans-Siberië Express

Als je heen en terug vliegt op Oost Europa dan kan je beter voor de treinreizen aldaar losse kaarten kopen. Dan is interrail absoluut niet de moeite waard. Treinkaartjes in Oost Europa zijn niet zo duur.

BerichtGeplaatst: 13 feb 2012, 08:41 
Trans-Siberië Express

zo is dat. Bovendien zijn ter plaatse gekochte internationale kaartjes nog goedkoper, zijn er speciale kortingingen binnen die regio voor voor retourreizen, maar dan nog is een retour goedkoper als een volle prijs ticket enkel! Bvb Budapest-Ljubljana of Zagreb kost je dan rond de 29 eur/pp. Binnenlandse tickets zijn meest nog goedkoper-per km. En zo kan je nog eens een bus nemen, vaak veel sneller en frequenter als de treinen.
Interrail is enkel aan te raden als je de lange en dure reis door Duitsland en Oostenrijk erheen ook wil doen per trein.

Laatst gewijzigd door Bruno op 13 feb 2012, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Informatie leesbaar gemaakt

BerichtGeplaatst: 19 feb 2012, 20:12 
Stoptrein

Bedankt voor de tips! Dan gaan we gewoon losse kaartjes kopen als we daar zijn.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00