World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 17 dec 2017, 01:30

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Overstappen
BerichtGeplaatst: 08 mei 2012, 10:59 
Sprinter

Hallo :)
Ik ga deze zomer interrailen door Europa en ik heb meerdere keren een overstap van bestemming A naar B.
Is het dan zo als je een overstap heb dat dit als 2 losse treinreizen gezien wordt? Wat dus betekend dat je dit op 2 verschillende tickets moet invullen?
Of het is het zo dat je per dag zoveel mag reizen/overstappen als je wilt en het gewoon 1 ticket vormt?
Bijvoorbeeld van Belgrado (15:55) naar Brasov (08:19) heb ik 2 overstappen. Eentje voor 19:00 en eentje na 19:00 (want ik heb begrepen als je na 19:00 in de nachttrein gaat dat het als 1 dag wordt gerekend). Dus voor deze reis zou ik 2 dagen moeten invullen?

Berichtonderwerp: Re: Overstappen
BerichtGeplaatst: 08 mei 2012, 11:16 
Trans-Siberië Express

bij mijn laatste IR (5 uit 10-sep '11) is er NOOIT naar dat blaadje gekeken (reizen door DE-CH-IT-FR-BE).
daarvoor met een langere reis 1 of 2x-door een Franse leerlingeninspectieteam die verheugd waren nu eens een echt geval in de praktijk te zien. Dus je maakt je voor 99,99% zorgen om niks.
het mag allebei- net als een gewoon tiketje kan je van A naar B invullen, in theorie zelfs van Lissabon naar Narvik. Maar in gevallen waar die 19.00 regeling wordt genomen-het apart te doen-maar als het aaneensluitende dagen zijn-heb je er ook al geen last van. De regel is destijds lang geleden ooit ingevoerd om te voorkomen dat horden IRers in treinen met toeslag of reservering zouden stappen en dan ''van niets zouden weten''-door ze eerst langsheen een loket te sturen als soort controle. heeft nooit echt gewerkt in de praktijk.

BerichtGeplaatst: 08 mei 2012, 11:53 
Sprinter

werd er dan nooit gecontroleerd in de trein? of vragen met controle iets anders dan die tickets?

BerichtGeplaatst: 08 mei 2012, 12:24 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Van Belgrado 15:55 naar Brasov 8:19 zijn sowieso twee reisdagen, omdat de reis niet na 19:00 begint.

Maar als je bijv. om 20:00 in een trein stapt en om 22:00 op een nachttrein overstapt, dan telt dat ook als twee reisdagen. Alleen als je na 19:00 op een overstapvrije nachttreinverbinding stapt, dán hoef je alleen de dag van aankomst in te vullen op het ticket.

Dit staat allemaal los van dat Travel Report. Dat is een hele lange (lege) lijst en daarop moet je elke trein die je neemt afzonderlijk invullen (met het treinnummer erbij) en uiteindelijk vraagt men of je dat opstuurt omdat men dan de interrail-opbrengsten zo goed mogelijk over de spoorwegmaatschappijen kan verdelen.

BerichtGeplaatst: 08 mei 2012, 12:41 
Sprinter

Oke!
En en ookal maag je bijvoorbeeld overdag 5 overstappen overdag dat blijft dan 1 reisdag?
dat losse ticket verhaal en de daadwerkelijke reisdagen maakt me beetje in de war :roll:

BerichtGeplaatst: 08 mei 2012, 12:54 
Trans-Siberië Express

Ja.

Als je een 5-uit-10-dagen of een 10-uit-22-dagen InterRail koopt, dan heb je op het InterRail-ticket zelf 5 of 10 hokjes waarin je een reisdatum kan invullen.

Op elk van die reisdagen mag je zo veel treinritten maken als je wil, maar die moet je wel allemaal op het travel report invullen, een aparte lijst die aan het InterRail-ticket wordt geniet.

Overigens hoef je dat niet van te voren thuis allemaal al in te vullen. Je hoeft het telkens alleen maar zo ver in te vullen dat je ticket geldig is voor de trein waar je in stapt.

Maar het staat ook allemaal uitgelegd in het boekje dat je bij het InterRail-ticket krijgt. :)

BerichtGeplaatst: 08 mei 2012, 16:14 
Trans-Siberië Express

Mijn ervaring was dat ze niet naar de travelreport vragen. En dat invullen van je reis kan je ook gewoon op het station doen of desnoods in de trein na het instappen.

BerichtGeplaatst: 08 mei 2012, 16:21 
Trans-Siberië Express

Het hangt er maar net vanaf. Ik heb ook een keer in een nachttrein gehad dat ik m'n interrail vergeten was in te vullen. Dus ik 's avonds terug naar de conducteur, maar die zei dat het wel goed kwam. De volgende ochtend, toen ik het ticket terug kreeg, bleek dat hij wel de travel report had ingevuld, maar geen reisdag op het ticket zelf. :lol:

(Niet dat ik daar iets aan had trouwens, want ik ging op die reis toch maar 9 van de 10 reisdagen überhaupt gebruiken.)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00