World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 17 dec 2017, 01:36

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Reserveringen
BerichtGeplaatst: 11 mei 2012, 16:38 
Stoptrein

Hallo beste mensen, ik ben net nieuw op dit forum, ik wil in augustus in het hoog seizoen een trein reis maken met de interrail van 22 dagen!
Mijn reis qua bestemmingen ziet er als volgt uit Slovenie- Italie - Zwitserland - Spanje- portugal
Ik heb zoiets nog nooit eerder gedaan en lees van alles over eventuele reserverings kosten! ik heb gekeken op de deutsche bahn website, maar kom er niets zo goed uit!
het is namelijk ik wil ook kunnen improviseren of ik ergens extra uitstap, dus mijn vraag is hoe werkt het met reserveringen en op welke trajecten moet ik wel en niet reserveren? Kan ik ook reserveren aan een loket voor dag erna ?
Zit plaatsen op korte trajecten tussen 1 & 3 uur maakt me niet direct heel veel uit heb vaak genoeg moeten staan in treinen.
ik verterk op 1 augustus 2012 tot 22 augustus 2012 Ik vertrek vanuit Maastricht

Graag hoor ik jullie Adviesen en tips hier over.

Alvast bedankt

Andreas

Berichtonderwerp: Re: Reserveringen
BerichtGeplaatst: 11 mei 2012, 18:56 
Trans-Siberië Express

In Spanje moet je voor elke sneltrein reserveren. Je gaat dan ook door Frankrijk waar je vaak niet buiten de TGV kan en die is ook reserveringsplichtig. En volgens mij zijn IC en EC treinen van Italie naar Zwitserland ook reserveringsplichtig. Verder kan het raadzaam zijn om op lamge verbindingen te reserveren ook al hoeft het niet. Tien uur staan is tenslotte niet leuk.

BerichtGeplaatst: 11 mei 2012, 19:08 
Stoptrein

Citeer:
In Spanje moet je voor elke sneltrein reserveren. Je gaat dan ook door Frankrijk waar je vaak niet buiten de TGV kan en die is ook reserveringsplichtig. En volgens mij zijn IC en EC treinen van Italie naar Zwitserland ook reserveringsplichtig. Verder kan het raadzaam zijn om op lamge verbindingen te reserveren ook al hoeft het niet. Tien uur staan is tenslotte niet leuk.
bedankt voor je reactie, 10 uur staan was ik ook niet van plan :) maar korte stukken niet langer dan 3 uur zou ik geen problemen mee hebben :).
Heb je enige idee in het traject dat ik wil afleggen wat ik extra kwijt zal zijn aan reserveringen? frankrijk ga ik proberen te vermijden ik had namelijk gelezen op de site van interrail dat je met thalys volledig kaartje moet kopen niet alleen reserverings kosten?

hoe gaan de reserveringen in zijn werking kan ik dat op het station doen of moet dat via internet? zojah welke website moet ik dan zijn?
al vast bedankt voor je eerste reactie

BerichtGeplaatst: 11 mei 2012, 21:26 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Tarieven voor reserveringen verschillen per trein en per land. De verplichte reservering voor een internationale reis in een EC van Italië naar Zwitserland kost bijvoorbeeld 10 euro per persoon (afhankelijk van je reisplannen kan het de moeite waard zijn met de stoptrein de grens over te gaan en zo 10 euro uit te sparen). In Spanje betaal je dan weer 6,50 voor bepaalde treinen.
Alle uitleg over reserveren staat in de FAQ Reserveren :) .

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00