World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 17 dec 2017, 01:29

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 20 mei 2012, 13:15 
Intercity

We zijn er eindelijk uit. Na heel wat gepuzzel en overwegingen hebben we besloten om onze reis deze zomer naar de de spaanse costa brava met een frankrijk pas 4 dagen in een maand te doen.

Nu mijn vraag: op de heenreis (vrijdag 3 augustus) willen we vanaf deventer naar collioure reizen vertrek deventer 5.44 en aankomst collioure 18.02
kortweg is dat :
deventer (ic)- amersfoort (ic)- rotterdam (ic)- brussel (tgv) - valence tgv (tgv) - montpellier saint roche (re) - collioure

De TGV's wil ik reserveren en het gedeelte tot aan de franse grens moet ik dan apart kopen (ik heb een voordeeluren kaart die ook in de ochtenduren geldig is)

Hoe gaat dit met de tgv vanaf brussel voor welk gedeelte moet ik dan een kaartje kopen en kan ik dit het beste reserveren via de treinreiswinkel ?

BerichtGeplaatst: 20 mei 2012, 14:30 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Dan had je 3 mei (deze maand dus) bij TreinReisWinkel je reserveringen in orde moeten maken. Zéér grote kans dat de Interrail-reserveringen inmiddels uitverkocht zijn op de trein van Brussel naar Valence. Maar dat hoeft nog geen probleem te zijn, want je kunt ook via Lille reizen. Mijn tip is om zo snel mogelijk naar TreinReisWinkel te gaan om dit in orde te maken. Die TGV's vanuit Brussel zijn vreselijke verbindingen in de zomer qua drukte...

Wat dat extra kaartje betreft, vanaf Brussel komt er nog €18,20 bij voor een enkele reis van Bruxelles-Midi naar Blandain-frontière (de grens).

BerichtGeplaatst: 20 mei 2012, 15:56 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Niet alleen vanuit Brussel, TGV's zijn sowieso lastig om te reserveren door de zeer beperkte interrail-plekken die de SNCF hiervoor beschikbaar stelt. Ook al is er verder nog genoeg plek in de trein, dus inderdaad snel reserveren! :wink:

BerichtGeplaatst: 20 mei 2012, 16:31 
Trans-Siberië Express

Als je in Valence moet overstappen: er zijn 2 stations, het TGV station buiten de stad en het gewone station in de stad. Of is aankomst en vertrek van het TGV-station?

BerichtGeplaatst: 20 mei 2012, 17:06 
Intercity

Ivdos: aankomst en vertrek is het TGV station :D

hvondelen en accelerat: kan ik volgens jullie het beste via treinreiswinkel reserveren of is het net zo goed en sneller ( kan ik waarschijnlijk nu doen) met forfait via tgv.com doen.
Als ik de tussenstations van de TGV brussel - valence bekijk is het eerste franse station Jeumont gaat mijn frankrijk pas dan vanaf daar in ?

pff ik raak nu gestresst of er nog wel plaats is

BerichtGeplaatst: 20 mei 2012, 17:22 
Trans-Siberië Express

Forfait reservering geld enkel voor binnen Frankrijk helaas! Jeumont is NIET het eerste station, dat is een klein dorpje onder Charleroi waar je enkel per stoptrein kan komen. De eerste halte van de TGV Brussel-Valence is waarschijnlijk Lille-Europe, vanaf daar kun je wel een forfait-reservering nemen. (Overigens wordt er in Lille doorgaans nog een TGV stel bijgekoppeld)

BerichtGeplaatst: 20 mei 2012, 17:26 
Trans-Siberië Express

Jeumont? Dat was het grensstation op de oude spoorlijn Luik-Parijs. De hogesnelheidstreinen die vanuit Brussel Zuid richting Frankrijk gaan hebben volgens mij geen grenspunt. Ik zou direct morgen naar de treinreiswinkel gaan om het een an ander te regelen. Kan je direct zien of er nog plek in de TGV is. Ze kunnen je vast ook vertellen hoe het met je kaartje zit tot de Belgisch/Franse grens.

BerichtGeplaatst: 20 mei 2012, 17:33 
Intercity

accelerat: ik kwam daar inderdaad net achter dat ik alleen binnen frankrijk kan reserveren. En ik zie op de db site dat het eerste station van de TGV Brussel midi naar Valence TGV (tgv 9826 en vanaf lyon tgv 9827)charles de gaule paris is. Dus dan wordt zelf een reservering maken ook wel heel lastig. Misschien moet ik kijken of ik het met een andere verbinding kan doen via lille - europe , maar ik wil niet via parijs (metro) overstappen omdat mijn man wat slecht loopt :( .

Ivdos: ik heb geen treinreiswinkel bij mij in de buurt, en via internet duurt het vaak weer zo lang :(

BerichtGeplaatst: 20 mei 2012, 17:46 
Trans-Siberië Express

Of anders een forfaitreservering vanaf Lille naar Zuid Frankrijk, hoef je niet via Parijs. Vanaf Antwerpen kan je dan de IC naar Lille pakken die via Kortrijk gaat. Nadeel is wel dat je een 5 minuten wandeling moet maken van Lille Flandres naar Lille Europe.

BerichtGeplaatst: 20 mei 2012, 18:43 
Intercity

an Deventer naar Lille via ic duurt een stukje langer waardoor ik geloof ik pas laat of niet meer in collioure aan kom. Mijn eerdere optie kwam op 18.00 uur in collioure aan :D Maar ik begrijp dat die dus niet via forfait te reserveren is. Ik heb de treinreiswinkel een mailtje gedaan, dus ik hoop dat dat nog lukt.

Ik zag net nog wel een andere optie via Brussel met tussenhalte in Lille Europe naar Perpignan en dan naar collioure, aankomst iets na 19.00
Deze zou ik dan vanaf Lille Europe met een forfaitreservering kunnen doen ?? Maar hoe koop ik dan het gedeeltje brussel mide - lille europe, moet ik dat helemaal betalen (i.v.m. de frankrijk pas) en boek ik dat via tgv europe ?? Dan zal ik wel in lille op een andere stoel moeten gaan zitten toch ? Maar dat zal niet zo'n probleem zijn lijkt me ???

BerichtGeplaatst: 20 mei 2012, 18:54 
Trans-Siberië Express

Voor TGV is reserveren verplicht. Dus als jullie aparte reserveringen hebben voor Brussel-Lille en Lille-Zuid Frankrijk in dezelfde TGV dan zal je in Lille van plaats moeten ruilen. En je zal voor Brussel-Lille ook een plaatsbewijs moeten hebben.

BerichtGeplaatst: 20 mei 2012, 19:06 
Intercity

Dank je wel Ivdos, de conducteur zal dan wel denken ..... zou dat geen probleem zijn ?

Nou ik ben benieuwd of ik nog een reservering voor de andere verbinding via de treinreiswinkel kan maken, maar anders zou dit misschien een optie zijn

BerichtGeplaatst: 20 mei 2012, 19:10 
Trans-Siberië Express

Franse conducteurs zijn doorgaans niet de moeilijkste is mijn ervaring. Zo lang je maar een geldig ticket en reservering hebt. :)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00