World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 18 dec 2017, 10:01

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 21 mei 2012, 13:07 
Stoptrein

Hallo allen,

Volgende maand reis ik naar Brussel. Mijn ouders wonen vrij dicht bij de grens dus ik verwacht op te stappen in Neerpelt en vanaf daar naar Brussel te reizen. Op de NMBS-website las ik over de Go Pass 1, die kost €6,50 voor een enkeltje en (dus) €13 voor een retourrit. De retourrit vindt op de dag na de heenrit plaats (ik overnacht in Brussel).

Mijn vraag: geldt deze Go Pass 1-ticket ook voor Nederlandse reizigers met een Nederlandse woonplaats? Bij het online bestellen van de Go Pass moet je bv. een adres invullen en het systeem accepteert geen Nederlandse postcodes. Nu kan ik wel doorgaan met een foutieve postcode (waarbij één letter ontbreekt) en gezien je de tickets als PDF ontvangt, zou dat geen probleem moeten zijn, maar toch: daardoor twijfel ik of het aanbod ook voor Nederlandse jongeren geldt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast hartelijk bedankt!

P.S. Ik ben onder de 26 jaar, dus dat is in ieder geval geen probleem.

BerichtGeplaatst: 21 mei 2012, 14:33 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Ik heb zelf alleen ervaring met de Go Pass 10. Die is ook geldig voor Nederlanders, sterker nog, die wordt helemaal niet op naam gezet. Je mag 'm dus ook doorverkopen of met z'n tweeën tegelijk mee reizen (door twee ritten te ontwaarden) etc.

Mij lijkt het dus gewoon een onhandigheidje van het on-line bestelsysteem.

BerichtGeplaatst: 21 mei 2012, 14:43 
Maglev

Land: Nederland
Volgens mij is het inderdaad een onhandigheidje. Ik heb zelf een maandje geleden op een Go Pass 1 gereisd en toen liep ik al tegen hetzelfde probleem aan. Ik heb maar gewoon de 4 cijfers van mijn postcode ingevoerd, verder geen problemen mee gehad. De Go Pass 1 is in ieder geval wél op naam.

BerichtGeplaatst: 21 mei 2012, 18:04 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Vriend (Nederlander) van mij heeft twee maanden terug ook gebruik gemaakt van de Go-Pass 1, geen enkel probleem. :wink:

BerichtGeplaatst: 21 mei 2012, 19:18 
Stoptrein

Hartelijk dank, ik weet genoeg!

Volgens mij is een ander foutje in het online systeem trouwens dat je maar één Go Pass 1 per keer kan bestellen, terwijl ik er dus twee nodig heb voor de twee opeenvolgende dagen (heen en terug dus). Maar goed, mij hoor je niet klagen, €13 is een mooie prijs voor een retourtje :).

BerichtGeplaatst: 21 mei 2012, 23:20 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Mijn vraag: geldt deze Go Pass 1-ticket ook voor Nederlandse reizigers met een Nederlandse woonplaats? Bij het online bestellen van de Go Pass moet je bv. een adres invullen en het systeem accepteert geen Nederlandse postcodes. Nu kan ik wel doorgaan met een foutieve postcode (waarbij één letter ontbreekt) en gezien je de tickets als PDF ontvangt, zou dat geen probleem moeten zijn, maar toch: daardoor twijfel ik of het aanbod ook voor Nederlandse jongeren geldt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Discriminatie op basis van nationaliteit is in de EU verboden.

De postcode kan bij de NMBS inderdaad maar 5 tekens bevatten. Dat is niet specifiek voor de Go Pass 1, maar voor alle binnenlandse tickets. Slordig, maar niet meer dan dat. Het adres komt ook niet op het ticket te staan.

Groetjes,
Rian

BerichtGeplaatst: 25 mei 2012, 21:56 
Intercity

Ik ben laatst met een Go Pass 1 naar van Visé naar Namen gereisd, geen problemen gehad :) (ze vroegen ook niet naar een ID-kaart ofzo).

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00