World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 27 apr 2018, 09:27

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 19 jun 2013, 15:36 
Stoptrein

Land: Nederland
Hallo allemaal,
Dit jaar word mijn eerste interrail ervaring. Op dit moment zijn dit de steden die ik wil zien.
Rotterdam-parijs-geneve- rome-venezie-bari-(boot naar patras)-Montenegro-budapest-krakow-praag-Rotterdam.

Ik heb verschillende reizen van 3a4 uur en minder, ik neem dan aan dat er wel een van je reisdagen af is? is het voordeliger om voor €75 extra en pas te nemen dat je 22 dagen mag reizen zodat je niet het dilemma hebt om niet in een stad te blijven omdat je dan een reisdag kwijt bent? Hoe doen jullie dit?

Groet Jasper

BerichtGeplaatst: 19 jun 2013, 18:09 
Trans-Siberië Express

Ga voor een 22 dagen interrail. Je hoeft dan niet bang te zijn dat je dagen te kort komt. Verder maakt dat je planning wat flexibeler. Ik vraag me sowieso af of 10 treindagen voldoende zijn voor je planning.

BerichtGeplaatst: 19 jun 2013, 20:01 
Trans-Siberië Express

Ik vind precies het tegenovergestelde. Als een bestemming leuk is dan wil je al gauw wel een dag of twee blijven, in Rome, Boedapest of Praag waarschijnlijk nog wel langer. Dan heb je aan 10 reisdagen in 22 dagen ruim genoeg, bij mijn eerste InterRail heb ik zelfs maar 9 reisdagen gebruikt.

BerichtGeplaatst: 19 jun 2013, 20:05 
Trans-Siberië Express

Land: België
Ik denk ook dat je voor deze reis met een 10/22 pass gaat toekomen. Moest je toch niet toekomen kun je natuurlijk een los kaartje voor een kort traject kopen, of een deel met de bus afleggen.

BerichtGeplaatst: 19 jun 2013, 20:31 
Intercity

De interrail pas is in Berlijn ook geldig voor de S-bahn. Hoe zit dat dan met je reisdagen? Niet dat dat voor Jasper van belang is, of je pas moet in andere steden ook geldig zijn voor bijv de metro?

Het verschil tussen beide passen is inderdaad ruim 7 tientjes. Maar je maakt denk ik wel sneller een dag een uitstapje ergens naartoe.

BerichtGeplaatst: 19 jun 2013, 21:57 
Trans-Siberië Express

De S-Bahn is juridisch een gewone trein. Daarom geldt InterRail er, maar dan moet je dus wel een reisdag ingevuld hebben (bij x uit y dagen-tickets) en elke S-Bahnrit in het logboek noteren. InterRail geldt niet in de metro, ook in Berlijn niet. Je zal vaak ook nog een stukje met de bus of metro moeten, en bus-, metro- en tramkaartjes gelden automatisch ook in de S-Bahn. Dat is niet alleen in Duitsland zo, maar bijvoorbeeld ook in Parijs en Napels.

BerichtGeplaatst: 20 jun 2013, 13:07 
Trans-Siberië Express

weet wel dat dit een ZEER ongelukkig gekozen route is,waarbij je flink zal moeten bijdokken.
Dat komt doordat: er geen treinen van/naar GR rijden en Split maar enkel vanaf Zagreb per ijzeren weg is te bereiken, dus vanaf GR komend met een enorme omweg. Als je reisdoel vooral ook nog de Kroatische kust is, dan rijdne er enkel bussen of varen boten. Overweeg of dat GR er nou echt in moet. Er gaan diverse direkte veerboten vanaf IT naar Kroatie (split, dubrovnik). Voor het hele stuk tot in IT zal je voor vrijwel elke sneltrein ook nog moeten bijbetalen.
Lees voor dagen ook het stukje over 1 dag gebruiken voor nachttreinen.
Verder heb je niks gezegd of je denkt bvb veel daguitstappen vanaf grotere plaatsen te maken-of zoals de meesten je enkel lamzuipen.

BerichtGeplaatst: 20 jun 2013, 13:34 
Sprinter

Ik zou vanaf Bari je interrail pas niet meer gebruiken, trein tickets in Oost Europa zijn zo goedkoop dat het niet rendabel is om zo'n pas aan te schaffen.
Dus voor het eerste gedeelte van je reis zou ik wel een interrail pas gebruiken.

BerichtGeplaatst: 21 jun 2013, 18:07 
Stoptrein

Thnx voor de reacties!

Ja waarschijnlijk toch wel handig om Griekenland over te slaan! En met de boot over te varen naar Dubrovnik.
@arrivant
we zijn ook zeker van plan om veel dingen te gaan bekijken en is een dag een trein te pakken naar een andere stad. Griekenland hadden we bedacht voor feest, strand en een drankje:)

Maar hoe zit het dan met de lokale treinen kan je die ook gewoon pakken met je Globalpas, bijbetaling??? Anders heb je de die € 75 er zo uit met je 22 in 22 dagen pas

Greetzz Jasper

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00