World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 23 apr 2018, 18:20

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 23 jun 2013, 13:08 
Trans-Siberië Express

In topics over reisplannen komt de Balkan flexipass nog wel eens voorbij, een soort Interrail kaart voor een aantal Balkan-landen.

Deze pass is geldig in Roemenië, Bulgarije, Servië, Montenegro, Macedonië, Griekenland en Turkije.

Voor 5 dagen kost deze kaart bij Treinreiswinkel 174 Euro vanaf 26 jaar, voor jongeren 104 euro. Dit op basis van 1e klas.
In Servië kost dezelfde pass120 Euro vanaf 26 jaar en 72 euro voor jongeren. Daar kun je de 2e klas variant ook krijgen. Deze kost 88 Euro vanaf 26 jaar en 53 euro voor jongeren.

Zelfs als we die goedkoopste variant nemen, vraag ik mij af: Wanneer kan dit uit? Wat moet je er voor doen?
Voor jongeren kan het wellicht nog als je flinke stukken internationaal doet, bijvoorbeeld van Roemenië via Bulgarije naar Servië. En dan in Roemenië de relatief duurste treintypes veel gebruiken.
Dan moet je die kaart echter al in een heel goedkoop land kopen zoals Servië.

Als je die kaart bij Treinreiswinkel haalt, dan kan het toch nooit uit?

Het grote nadeel van deze pass vind ik dat Kroatië en Slovenië er niet onder vallen.

BerichtGeplaatst: 23 jun 2013, 13:20 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Citeer:
In Servië kost dezelfde pass120 Euro vanaf 26 jaar en 72 euro voor jongeren. Daar kun je de 2e klas variant ook krijgen. Deze kost 88 Euro vanaf 26 jaar en 53 euro voor jongeren.
Zoveel kost ie in alle deelnemende landen.
Citeer:
Zelfs als we die goedkoopste variant nemen, vraag ik mij af: Wanneer kan dit uit? Wat moet je er voor doen?
Voor jongeren kan het wellicht nog als je flinke stukken internationaal doet, bijvoorbeeld van Roemenië via Bulgarije naar Servië. En dan in Roemenië de relatief duurste treintypes veel gebruiken.
Dan moet je die kaart echter al in een heel goedkoop land kopen zoals Servië.
Meestal is een reis naar İstanbul genoeg om de pass rendabel te maken. In die richting bestaan namelijk geen aanbiedingen (je moet de dure TCV tarief betalen).

Verder is het eventueel leuk als je 1e klasse wilt reizen in Roemenië als jongere (vrijwel de enige Balkanland waar 1e klasse de moeite is), of als je daar veel lange nachttreintrajecten wilt afleggen (supergoedkoop zijn de IR's in Roemenië nu ook weer niet meer...)

[offtopic] SvMp: vind je vast interessant, een fietstreinverslagserie op DSO: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 30,6459867

BerichtGeplaatst: 23 jun 2013, 13:48 
Trans-Siberië Express

Dat is waar, iets van die strekking schreef ik ook al. Je moet echt lange stukken afleggen.
Citeer:

[offtopic] SvMp: vind je vast interessant, een fietstreinverslagserie op DSO: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 30,6459867
[offtopic]
Zeker; Dankje!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00