World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 02 dec 2021, 01:17

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: DB Bahncard 25 kortingstarief
BerichtGeplaatst: 31 jul 2013, 12:22 
Stoptrein

Land: Nederland
Beste mensen,

Ten eerste ben ik nieuw op de forum, en omdat ik al hier eerder over gelezen heb besloot ik maar een account aan te maken voor mijn vraag.

Ten tweede mijn vraag;

Ik wil namelijk een DB Bahncard 25 voor 41 euro kopen (i.p.v. 61 , standaard tarief) omdat ik een student ben van 19 jaar. Ik las op DB http://www.bahn.com/i/view/NLD/nl/price ... card.shtml) dat de Bahncard 25 ook voor 41 euro is voor studenten( onder 27j), senioren en kinderen.

Op treinreiswinkel (http://www.treinreiswinkel.nl/passen_en ... /duitsland > bahncard) stond de Bahncard 25 er niet bij voor 41 euro. Ik heb telefonisch contact opgenomen en er werd mij verteld dat ik ze via DB moest kopen.

Ik ging toen naar DB toen, klikte op bestellen en logde in met mijn gegevens.

Dan staat het volgende bij mijn gegevens

Voor automatische afschrijving moet uw woonplaats in Duitsland liggen. Corrigeer uw adresgegevens <

Betekend dit nou dat ik in Duitsland moet wonen of..?

BerichtGeplaatst: 31 jul 2013, 15:50 
Trans-Siberië Express

Volgens mij hoeft dat niet. Wellicht dat het bij onlinebestellingen wel noodzakelijk is. Ik heb de bahncard vorig jaar gekocht bij het reisezentrum in Emmerich. Het was een kwestie van een formuliertje invullen en kreeg de bahncard vervolgens thuisgestuurd. Ook een acceptgiro wegens een verlenging werd netjes opgestuurd naar mij.
Wellicht een tip om deze card gewoon in Duitsland te halen bij het reisezentrum. Indien het niet mogelijk is, zou ik gewoon even mailen met de bahn en vragen waarom je deze als buitenlander niet online kunt bestellen.

BerichtGeplaatst: 01 aug 2013, 11:27 
Site Admin

Je kan als buitenlander niet middels een automatische afschrijving betalen, maar volgens mij hebben ze nog meer mogelijkheden (o.a. creditcard/Paypal)

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 01 aug 2013, 11:40 
Trans-Siberië Express

naar wat ik uit andere berichten heb opgemaakt zit het ongeveer zo:
BC is een doorlopend contract-gaat per jaar, dus anders als wij nu in Nl hebben bij NS voor VDU/korting e.d., waar je na 1 jaar per maand kan opzeggen.
DB gaat ervanuit dat je dat steeds voortzet, TENZIJ je UITERLIJK 6 week voor afloop bericht doet-dus ook dat is onvoordeliger als hier in NL.
In DE hebben ze niet automatische incasso, maar wel iets wat er op lijkt. Hoe dat per 1/14 zal gaan, met SEPA=Europees betaalsysteem, is voorlopig onduidleijk.
Omdat DB inmiddels heeft bemerkt, dat de meeste buitenlanders dit niet snappen en onbekend zijn met dit Duitse normaalsysteem, schijnen ze sinds 1 jaar een herinnering te sturen-ca 2 mnd voor afloop, met de vraag of je wil doorzetten/of niet. In het antwoord kan je dan de betaalwijze aangeven.
En je kan-bij aankoop in een Duitsstation, meteen aangeven dat het maar voor 1 jaar is en je niet wil verlengen. Dat besluit kan je altijd nog herroepen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00