World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 23 apr 2018, 18:12

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 21 jul 2013, 13:48 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Voor oktober ben ik een reisje NL-Potsdam-Kaliningrad-Riga-Sint-Petersburg - Minsk - NL aan het plannen. Een groot deel per bus, maar vanaf Minsk zou ik per trein terug naar Nederland willen. Ik vraag me nu af waar ik een ticket Minsk-Warschau (nachttrein D115) kan kopen. Waarschijnlijk niet via de websites van de PKP en Wit-Russische spoorwegen. Moet ik dan uitwijken naar de Treinreiswinkel of Polrail.com of is er nog een andere mogelijkheid?
Edit: als de trein in het Poolse boekingssysteem zit, zou het ook bij NS Hispeed moeten kunnen.

Voor Warschau-NL wilde ik een Europaspezial tot Kaldenkirchen gebruiken. Het lijkt op de website van de DB alsof deze al te boeken is voor oktober, maar de boeking voor de Berlin-Warschau-Express gaat pas 60 dagen van tevoren open. Is het dan niet zo dat het aanbiedingsquotum van de ICE/IC-verbindingen vanaf Berlijn richting het Ruhrgebied al compleet op is (staat immers al een maand open dan) of gaat bij opening van de BWE voor de Eurospezial ook een nieuw blik aanbiedingen voor ICE/IC-verbindingen open zodat er daadwerkelijk reizen kunnen worden geboekt voor 39 euro van Warschau naar een station in Duitsland in het Ruhrgebied reizende met de BWE?

BerichtGeplaatst: 26 jul 2013, 20:42 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Qua kosten zal het niets uitmaken of je die Minsk-Warszawa ticket nu bij Treinreiswinkel, bij de PKP of de BCh zelf haalt...

BerichtGeplaatst: 27 jul 2013, 08:59 
Trans-Siberië Express

Lang niet gezien op het forum, Erasmus :)

Volgens mij is het best mogelijk dat het bij de TreinReisWinkel duurder is, hoor. Die gaan je namelijk apart een kaartje volgens internationaal tarief aanbieden, en apart een reservering. Veel prijzen van internationale treinen vind je trouwens gewoon op de site van de WitRussische spoorwegen (http://poezd.rw.by/), maar die van de 115 staan er niet in. Op het traject Minsk-Warschau staan enkel de prijzen van de nachttrein Moskou-Praag.
Ik ben momenteel in Polen, als je wilt kan ik even langs het loket gaan en vragen wat het kost.

Over de BWE en Europa-Spezial's - het is inderdaad zoals jij zegt. De BWE gaat later open, en in de tussentijd kunnen de goedkope plaatsen op de aansluitende ICE's uitverkocht zijn. Risico van het vak... Wat ik je kan aanraden is om de IC naar Nederland te boeken, die heeft vaak een redelijk aantal goedkope plaatsen.

BerichtGeplaatst: 27 jul 2013, 11:36 
Trans-Siberië Express

Bij deze site kun je volgens mij 45dagen van te voren een treinkaartje kopen/bestellen.

https://www.realrussia.co.uk/trains/index.php?step=4

groetjes ben2

BerichtGeplaatst: 27 jul 2013, 13:30 
Trans-Siberië Express

Realrussia en soortgelijke bedrijfjes zullen duurder zijn dan TRW/NS Hispeed (al is het maar vanwege verzendkosten). Hoeveel de trein nu precies kost maakt me niet zo veel uit. Het budget is er om ook een duurder ticket te kopen. Het belangrijkste is dat ik op tijd een reservering heb, zodat ik verzekerd ben van een plaatsje. Ik weet niet hoe de herfstvakantie wordt beleefd in Polen en Wit-Rusland, misschien loopt het wel storm voor die trein.

Ik zal over drie weken (uitgaande van Poolse 60 dagen boekingstermijn) eens bij NS Hispeed vragen of ze die trein kunnen reserveren, anders TRW maar contacteren.

Ik had zelf ook al gedacht aan het knippen van de ticketverbinding Warschau-Nederland door Berlijn-NL nu met een Europaspezial te boeken en de BWE bij opening boeken. Ik ga daar nog eens over overleggen met mijn reisgenoot.

BerichtGeplaatst: 27 jul 2013, 16:16 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Realrussia en soortgelijke bedrijfjes zullen duurder zijn dan TRW/NS Hispeed (al is het maar vanwege verzendkosten).
Verzenden per email is gratis en je kunt wel zien wat het kost zodat je vergelijken kunt met de andere aanbieders en je vroeg waar je eventueel een treinkaartje kon kopen.

groetjes ben2

BerichtGeplaatst: 10 aug 2013, 18:57 
Trans-Siberië Express

De nachttrein uit Minsk komt om 05.41 in Warschau Centraal aan. De BWE naar Berlijn vertrekt op Warschau Centraal om 05.55. Is er een kans dat de BWE (een paar minuten) wacht op overstappers uit de nachttrein uit Minsk? Of zit de nachttrein uit Minsk ruim in zijn rijtijd vanwege Pools/Wit-Russische grens (ruim 2 uur voor grenscontrole + wisseling spoorbreedte) en is de kans dat deze te laat komt in Warschau derhalve erg klein?

Als ik voor Minsk-Warschau een apart ticket boek en voor Warschau-Duitsland een EuropaSpezial met de vroege BWE, heb ik dan een probleem als ik die aansluiting mis of kan ik dan de volgende trein richting Duitsland nemen met die EuropaSpezial?

BerichtGeplaatst: 19 aug 2013, 21:04 
Trans-Siberië Express

Uiteindelijk de Euronight geboekt van Warschau naar Nederland. Tegen het Sparnighttarief is dat toch wel erg comfortabel reizen (T3) voor een goede prijs.

BerichtGeplaatst: 19 aug 2013, 21:06 
Trans-Siberië Express

En Minsk-Warschau doe je dan terplekke?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00