World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 23 apr 2018, 18:20

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29 aug 2013, 21:29 
Stoptrein

Land: Nederland
Help! Na een zeer onaardige ervaring met een Trenitalia man op Torino Porta Nuova vandaag, heb ik begrepen dat ik voor een TGV reservering naar het enige TGV bureau in Italie in Milaan moet en dat het dan nog twee dagen duurt voordat ik de reservering krijg opgestuurd. Iets met dat TGV dat liever niet heeft. Vaag en zwaar onlogisch verhaal. Heeft iemand hier ervaring mee en ideeen hoe ik dit kan oplossen? Een reisbureau wasnog te proberen zeiden ze. Maar ik vertrek morgenochtend naar de bergen voor t weekend dus ik kan n reisbureau niet proberen. Kan ik bik het instappen de toeslag/reservering betalen? Is er geen andere manier? Ik moest anders met regiotrein naar Bardonecchio, met de bus de grens over naar Modena en dan kan ik wel met de franse treinen. Aaaaah. Waarom zo moeilijk? Wie helpt????!!!

BerichtGeplaatst: 29 aug 2013, 21:37 
Stoptrein

Ik wil dus gewoon maandag 2 september, de trein van Torino Porta Susa hebben van 10.15 sochtends naar Paris Gare de Lyon, waarna ik de Thalys van Gard du Nord naar Amsterdam kan pakken (die ik dan overigens ook moet reserveren, hoe moet ik die dan doen?!) Waarom kunnen die Italianen dat niet even voor me fixen! Bij NS Hi Speed deden ze het allemaal netjes voor me. En ook in Zwitserland geen problemen, een fijn tijdschema met alle overstap en aankomsttijden en spoornummers krijg je gewoon uitgeprint mee.

Ik ben nog steeds opgefokt door die Trenitalia guy. :evil:

BerichtGeplaatst: 29 aug 2013, 21:55 
Trans-Siberië Express

Die persoon probeert je gewoon te misleiden. Natuurlijk kun je gewoon op het station zelf reserveringen halen. Ze snappen vast dat je met IR reist.
Ik begrijp het verhaal niet zo goed en ik snap de argumenten van die kerel ook niet. Als je op doorreis bent, kun je niet naar een reisbureau. Gewoon ander personeel zoeken lijkt mij.

BerichtGeplaatst: 29 aug 2013, 22:02 
Stoptrein

Maar is er iemand die dit probleem ook heeft gehad? Dat Trenitalia zegt dat ze dit niet kunnen doen. Dat je ervoor naar Milaan moet?

2 september 10.15 TGV vanaf Torino Porta Susa naar Paris Gare de Lyon. Daarna TGV van Gare du Nord naar Amsterdam. Ik wil er in. Hoe?

BerichtGeplaatst: 29 aug 2013, 22:05 
Trans-Siberië Express

Ik ken het probleem niet en snap de argumenten van deze persoon ook niet. Gewoon ander trenitalia-personeel proberen dat wel capabel genoeg is.

BerichtGeplaatst: 29 aug 2013, 22:15 
Stoptrein

Oke maar iemand anders nog andere tips??????

BerichtGeplaatst: 29 aug 2013, 23:48 
Trans-Siberië Express

Land: België
Het kan zijn dat Trenitalia geen TGV tickets meer wilt verkopen omdat ze niet meer meedoen met de TGV Italië-Parijs (net zoals DB ook geen Thalys tickets meer verkoopt bv).

Een oplossing kan zijn een ticket voor de TGV te kopen via http://nl.voyages-sncf.com/ en vervolgens een internetcafe te zoeken om het af te printen. Via dezelfde site kun je ook thalys tickets boeken (maar dat kan ook via www.nshispeed.nl of www.nmbs-europe.be)

BerichtGeplaatst: 30 aug 2013, 15:04 
Trans-Siberië Express

Ik neem aan dat je een interrail hebt? Dan gaan je reserveringen Turijn-Parijs en Parijs-Amsterdam flink wat geld kosten. Beide reserveringen kosten bijelkaar iets van 85-90 euro. Je zou ook kunnen overwegen via Milaan-Basel-Keulen te reizen. Ben je langer onderweg maar betaal je geen vermogen en is reserveren ook makkelijker. Overigens vind ik het ook vreemd dat je in Turijn die reservering niet kan maken.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00