World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is nu 17 okt 2017, 06:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27 jan 2014, 11:38 
Trans-Siberië Express

ben80 schreef:
(NB: Het Litouwen is blijkbaar het slechte taal ooit, zo ingewikkeld. Iets voor jou Accelerat? :D. Zoveel declinaties...)

*Bekijkt de links*

...

Hmmm, ik pas. :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 jan 2014, 19:06 
Trans-Siberië Express

Interessante links!

Als je het schema moet geloven, dan zal alles vanaf Bialystok één grote bouwput zijn. Maar dat lijkt er niet op. Ik hoop dat het eind april nog de moeite waard is. Ik weet wel dat als er nog geen moderniseringen zijn, dat het net op tijd is, want de hele spoorlijn gaat op de schop en de stationnetjes onvermijdelijk ook.

Ik hoorde steeds niets van de Litouwse spoorwegen dus heb ik gisteren maar een mail gestuurd naar het algemene e-mail adres. Ik kreeg vrijwel gelijk antwoord.

De mail-wisseling:
Citaat:
Good morning,

Trains to Marijampole are suspended due to the "Rail Baltica" project. For further information, please call passenger information number +370 700 55111.

Kind Regards

Vidmantas Gudas

AB „Lietuvos geležinkeliai“
Mindaugo g. 12, LT-03603 Vilnius, Lietuva
Tel.: +370 5 269 3029
Mob.: +370 615 87098
email: v.gudas@litrail.lt
http://www.litrail.lt

-----Original Message-----
From: SvMp
Sent: 2014 m. sausio 26 d. 14:17
To: info@litrail.lt
Subject: Trains in Marijampolė

Dear sir/madam,

I am planning a short trip to Lithuania by train.

On the website, I cannot find any trains from and to Marijampolė (Šeštokai - Marijampolė and Marijampolė - Kaunas). Is the railroad suspended?

I travel on 28 april 2014 and 29 april 2014. Will there be any traintraffic at that time?

Regards
SvMp

Antwoord is eigenlijk waardeloos. Ze verwijst mij naar een telefoonnummer, want qua kosten en taal gewoon niet handig is om als Nederlander te bellen. Daarnaast zegt ze niets over het stuk na Marijampolė. Tot Marijampolė kan ik begrijpen, maar het lijkt mij heel sterk dat Marijampolė - Kaunas zo lang gesloten zal zijn.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 jan 2014, 22:59 
Site Admin

Laat ik nou een broertje hebben die vrij vloeiend Litouws kan, en laat die nou een moeder hebben die vertaalster is...

Mocht ik een van beiden lief aan moeten kijken doe me dan even de tekst die vertaald moet worden :wink:

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 jan 2014, 08:52 
Trans-Siberië Express

SvMp schreef:
Good morning,

Trains to Marijampole are suspended due to the "Rail Baltica" project. For further information, please call passenger information number +370 700 55111.

Kind Regards
.

Ja ik denk gewoon geen treinen van en naar Marijampole, dus ook naar Kaunas.
Nochtans heb ik op de website gekeken, en er zijn veel treinen tussen Kuzla Ruda en Kaunas. Dus moet je fietsen vanaf Sestokai naar Kazlu Ruda, het is te doen vind ik? Waarschinlijk een uurtje fietsen...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 jan 2014, 09:13 
Trans-Siberië Express

Verder gekeken.
En er zijn serieus sprake van een Kaunas-Riga verbinding via Siaulai in 2015! Gaaf!

http://www.rail-baltica.lt/content/main.php?lang_id=1&cat_id=3

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 jan 2014, 09:18 
Trans-Siberië Express

ben80 schreef:
Verder gekeken.
En er zijn serieus sprake van een Kaunas-Riga verbinding via Siaulai in 2015! Gaaf!

http://www.rail-baltica.lt/content/main.php?lang_id=1&cat_id=3

Spoorlijn Sestokai-Kaunas hoogstwaarshinlijk gesloten tot Sep 2015.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 jan 2014, 17:55 
Trans-Siberië Express

Dank allemaal voor het meelezen.

Ik zit nu wel wat in dubio. Dat er treinen niet rijden is niet zo'n probleem, ik fiets. Maar is het Poolse deel dan ook niet al een grote bouwput. Die stationnetjes bezoeken heeft weinig zin als er werkzaamheden zijn. Of komt het Poolse deel later? Dat is mij niet zo duidelijk.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 jan 2014, 18:44 
Trans-Siberië Express

Update: Ik heb ook nog antwoord gekregen op mijn eerste mail. Ik dacht dat ik die mail naar een verkeerd adres had gestuurd, dus stuurde ik later de mail naar een ander adres waar vrijwel gelijk antwoord op kwam. Deze heb ik eerder al in dit topic gepost.

Antwoord wat ik nu heb gekregen:
Citaat:
Van: LG aptarnavimas <aptarnavimas@litrail.lt>
Aan:
Onderwerp: Trains in Marijampolė
Datum: Wed, 29 Jan 2014 15:29:48 +0200 (29-01-14 14:29:48)

Dear SvMp,

Thank you for your interest in using JSC „Lithuanian railways“ services.

Usually, to reach Kaunas or Marijampolė from Šeštokai, you should take train Šeštokai–Marijampolė–Kazlų Rūda–Kaunas. But, due to a construction work, trains from Šeštokai to Kazlų Rūda are canceled till 2015/07/31 so, you should reach Kazlų Rūda by other transportation and from there you can travel by train to Kaunas.

We apologise for inconveniences and wish you pleasant journeys by JSC “Lithuanian Railways” trains.

Regards,

JSC „Lithuanian Railways“

Antwoord komt overeen met wat al in het topic is gezegd. Een stukje fietsen naar Kazlų Rūda is echter geen enkel probleem, dus het zal de reis niet belemmeren. Ik snap alleen niet waarom ze zo'n enorm traject zolang afsluiten. Prorail is erg met werkzaamheden maar dat is nog niets in vergelijking met wat ze in Litouwen presteren. Prorail knipt de werken tenminste nog in kleine stukjes. Ze kunnen toch eerst Marijampolė–Kazlų Rūda doen, en die openstellen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 feb 2014, 09:20 
Trans-Siberië Express

Mwah, ik zou niet pro-rail als model gebruiken hoor! Kijk naar Zwolle bijvoorbeld, of Arnhem :D

Maar is er geen replacement bus dan tussen Sestokai en Kazlu Ruda?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 feb 2014, 00:03 
Trans-Siberië Express

Ik heb niets aan een bus met fiets.

Bovendien is foto's nemen van kleine stationnetjes lastig als er aan de rails wordt gewerkt (niet echt een authentiek beeld).

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 maart 2014, 16:42 
Sneltrein

In november met de bus gegaan over de grens met Litouwen-Poland en dat zag er in elk geval aardig vervallen uit, geen werkzaamheden gezien. Zal ik eventueel paar Litouwse kennissen aanspreken, als het nog nodig is?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 31 maart 2014, 20:20 
Trans-Siberië Express

El Dee schreef:
In november met de bus gegaan over de grens met Litouwen-Poland en dat zag er in elk geval aardig vervallen uit, geen werkzaamheden gezien. Zal ik eventueel paar Litouwse kennissen aanspreken, als het nog nodig is?

Een late reactie van mijn kant, maar ik zou het fijn vinden als je die kennissen aanspreekt als die meer weten van dichtbij.

De mei-vakantie nadert snel, binnen 4 weken is het al zover en ik moet komend weekend toch wel knopen gaan doorhakken om wat concrete plannen te maken voor die week.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 31 maart 2014, 22:24 
Trans-Siberië Express

Wanneer komt je verslag van je laatste reis naar DK SvMp?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 apr 2014, 14:22 
Trans-Siberië Express

Interessant om te zien dat ze daar nu vol aan het moderniseren zijn, vooral voor internationale verbindingen en aansluitingen. Logisch ook want het zijn nu tenslotte EU landen. Dat de authenticiteit een beetje verdwijnt moeten we dan maar voor lief nemen, als er een doorgaande verbinding komt tussen Polen en alle Baltische landen zou dat toch schitterend zijn? Wie weet dat ze dan ook in Interrail stappen, met evt korting op boten naar Scandinavië. Al hoewel losse tickets natuurlijk prima te doen zijn.

Mijn vriendin is Litouws, dus als ik iets voor je kan betekenen mbt vertalen ofzo SvMp? De taal is inderdaad gruwelijk, niet aan beginnen :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 apr 2014, 15:18 
Trans-Siberië Express

Voor zo'n doorgaande verbinding zijn die moderniseringen niet of beperkt nodig. Wat daar wel voor nodig is, is het heropenen van gesloten grensoverschrijdende lijnen tussen de Baltische staten onderling.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur