World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 24 nov 2017, 10:07

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01 apr 2014, 16:36 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Citeer:
Voor zo'n doorgaande verbinding zijn die moderniseringen niet of beperkt nodig. Wat daar wel voor nodig is, is het heropenen van gesloten grensoverschrijdende lijnen tussen de Baltische staten onderling.
Het verschil zit hem vooral in spoorbreedte wat ze nu willen oplossen door er gewoon een 'Europees' spoor tussen te leggen. Het omsporen of overstappen is niet handig, vooral voor goederenverkeer. Ik snap heel goed dat ze moderniseren waardoor er ook sneller gereden kan worden, ik ben ook voor sfeervolle stationnetjes en geboemel, alleen is de economie daar niet echt bij gebaad denk ik.

BerichtGeplaatst: 01 apr 2014, 16:46 
Trans-Siberië Express

Voor die doorgaande stukken niet nee. Ik hoop dat er nog genoeg zijtakken behouden blijven waar het bij het oude blijft. Ik heb dit topic geopend omdat ik wil voorkomen dat mijn fietstochten langs bouwputten of pas gemoderniseerde stations gaan (zo recent dat er nog restanten bouwmateriaal liggen), dat is zonde van de schaarse tijd en het geld. Ik kan wel weer wat nostalgie gebruiken, want Denemarken en Zweden waar ik 4 weken geleden was, scoren op dat punt niet hoog.

@hvondelen: Bedankt voor het aanbod. Stukjes van internet vertalen lukt nog wel via Google translate. Bij twijfel over een tekst laat ik het je weten.

@Mixed20: De tijd vliegt. Komt er aan, ik verwacht uiterlijk komend weekend. Ik heb er al naar gekeken, het is lastig om er echt een sfeervol verhaal van te maken zo weinig boeiende foto's heb ik kunnen nemen daar.

BerichtGeplaatst: 05 mei 2014, 14:33 
Trans-Siberië Express

Vorige week ben ik in Litouwen geweest.

De actuele stand van zaken:
- Aan de Poolse zijde is niets aan de hand. Er rijden dagelijks 3 regionale treinen en 1 TLK tussen Białystok en Suwałki. Ik vermoed dat de TLK voorheen doorreed naar Litouwen. Voor liefhebbers van authentieke spoorlijnen is deze lijn helemaal geweldig.
- Er is geen treinverkeer naar Litouwen. Er zijn geen verwijzingen naar treinverkeer (op dienstregelingen in de stations) en er is geen vervangend (bus)vervoer
- Aan de Litouwse zijde rijden ook geen treinen tussen Kazlų Rūda en de grens. Zelfs de grote plaats Marijampole moet het zonder treinverkeer doen, hoewel ik wel goederentreinen heb zien rijden op het traject. Overal werkzaamheden aan de rails, stations en overgangen. Treinliefhebbers hebben hier dan ook niets te zoeken momenteel.
- De werzaamheden maken deel uit van een veel groter project in Litouwen. Tussen Kaunas en Kazlų Rūda is de lijn ook een enorme bouwput. Stations zijn amper nog te herkennen. Er rijden meestal wel treinen, maar soms is er sprake van vervangend busvervoer. Pas vanaf Kaunas is de situatie weer "normaal".

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00