World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is nu 17 okt 2017, 06:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Rondreis Italie
BerichtGeplaatst: 27 apr 2014, 09:53 
Stoptrein

Ik wil dit najaar via Wenen naar Italië gaan om daar rond te reizen. Uiteraard wil ik Venetië en Toscane meepakken (Rome al eens geweest) maar hebben jullie nog andere tips? Ik ben vooral op zoek naar plekken waar je niet zo snel komt omdat ze niet zo bekend zijn, maar zeker wel de moeite waard. En weten jullie of het makkelijk is om op Sicilië vanuit het vaste land? Of zelfs Corsica of Sardinië?

Alvast bedankt!!

Laatst bijgewerkt door tanja_g91 op 27 apr 2014, 17:08, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Rondreis Italie
BerichtGeplaatst: 27 apr 2014, 14:21 
Trans-Siberië Express

Naar/van Sicilië gaan treinen mee op de boot dus overstappen is niet nodig. Boek wel tijdig voor die treinen aangezien ze snel vol zitten. En neem een waaier mee want tijdens de stops in Villa SG en Messina alsmede tijdens aan/afrijden op boot gaat de airco in de trein uit met als gevolg dat het bloedheet wordt in de trein.

Voor Sardinie zul je de boot moeten nemen. Dat kan bijv. uit Civitavechia (tussen Rome en Pisa) maar ook uit Nice in Frankrijk. Geen idee of je reductie krijgt met interrail op de boot.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 apr 2014, 10:08 
Trans-Siberië Express

Volgens mij zijn er nog genoeg niet-door-toeristen-ontdekte plaatsen in Calabrië te vinden, kwestie van even goed uitzoeken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 apr 2014, 11:34 
Trans-Siberië Express

er gaat-niet dagelijks, nog steeds een veerboot Palermo-Sardegna. Naar Corsica niks-wel een veerboot Sardegna-Corse, nogal duur en enkele (seizoens) diensten vanaf Noord-Italia havens, o.a. mobyline.
Overigens slaat ook in IT de vooruitgang toe: de meesten vliegen, bvb met RYANair.Dat pakt vaak ook nog voordeliger uit (als je slim en tevoren boekt) als een ferryticket-wat altijd volleprijs is.
Ik betwijfel of een IR een goede koop is voor je reis. Het lijkt mij handiger terug te vliegen, met RYAnair of een andere. Treinen in IT is nog steeds vrij goedkoop en het net is niet zo overdadig in de streken waar je heen wenst te gaan. In de hak van de laars rijdt vooral een lokale mij, FSE-die doet niet mee aan IR. Vanaf NL naar IT kan je makkelijk op bahn.de vooruitboeken aan lage prijs.
In het uitzonderlijke geval (altijd maar hier die angsten aanjagen) dat een trein via de pont echt ''volgeboekt'' is kan je altijd gewoon vanaf de andere wagons die niet meegaan de boot oplopen en er weer af.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 apr 2014, 15:33 
Trans-Siberië Express

Ik heb vorig jaar eind juli zelf ervaren dat de IC van Siracusa naar Rome volgeboekt zat. Dat probleem loste ik op door 3 reserveringen te maken voor die trein: tot Villa SG, tot Napels en daarna hogesnelheidstrein Rome.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur