World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is nu 17 okt 2017, 06:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 17 aug 2015, 17:25 
Intercity

Hallo allemaal,

Wij hebben een paar weken geleden een treinreis gemaakt vanuit NL naar Griekenland en terug via Belgrado richting Skopje, tijdens deze reis zagen we veel vluchtelingen op de grensen staan, vandaag zagen we het volgde op het NOS nieuws:
http://nos.nl/artikel/2052425-op-weg-naar-europa-opgepropt-in-de-trein-naar-servie.html
Misschien is het verstandig om hier rekening mee te houden met je trein route.

MVG,

Stefan

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 aug 2015, 16:27 
Trans-Siberië Express

Heb zoiets ook gehoord over de treinen tussen Italie en München.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 aug 2015, 13:46 
Trans-Siberië Express

Als je het nieuws volgt is het enorm gestegen en worden die treinen bestrormd, in die mate dat men sinds gister heeft besloten niet meer door tot in Gr te rijden, er rijdt nu en SEV-bus voor ''echte reizigers''-hopen op wat extra oude afschuivertjes van DB en quotacontroels voor doorlaten van vluchtelingen aan de grens.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 aug 2015, 12:20 
Trans-Siberië Express

Ik ben vorige week bij Gevgelija de grens over gestoken (grens Griekenland-Macedonie). Er stonden zo'n 2000-2500 man op het perron. Het was totaal niet gevaarlijk, en veel vluchtelingen boden hun excuses aan voor alle onrust. Ze bestormden letterlijk ons rijtuig. Ik heb me echter geen moment onveilig gevoeld, en uiteindelijk werd het goed opgelost door twee rijtuigen geheel te gebruiken voor vluchtelingen en een rijtuig voor 'reizigers'.

Bij de grens Macedonie-Servie werden de vluchtelingen er weer uitgelaten, hier waren totaal geen problemen. Alles werd strak in de hand gehouden door vele douaniers.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 aug 2015, 09:21 
Maglev

hvondelen schreef:
Ik ben vorige week bij Gevgelija de grens over gestoken (grens Griekenland-Macedonie). Er stonden zo'n 2000-2500 man op het perron. Het was totaal niet gevaarlijk, en veel vluchtelingen boden hun excuses aan voor alle onrust. Ze bestormden letterlijk ons rijtuig. Ik heb me echter geen moment onveilig gevoeld, en uiteindelijk werd het goed opgelost door twee rijtuigen geheel te gebruiken voor vluchtelingen en een rijtuig voor 'reizigers'.

Bij de grens Macedonie-Servie werden de vluchtelingen er weer uitgelaten, hier waren totaal geen problemen. Alles werd strak in de hand gehouden door vele douaniers.

Dus wat wij in de media zien zijn enkel uitspattingen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 aug 2015, 07:31 
Trans-Siberië Express

media overdrijft meestal anders kijkt niemand meer naar het nieuws :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 aug 2015, 22:48 
Trans-Siberië Express

mctrevor schreef:
Wat er in de media gezegd wordt is niet zozeer onwaar of overdreven, het geeft een goed beeld van de situatie. Alleen de vluchtelingen zijn absoluut niet gevaarlijk of bedreigend, zo heb ik het in elk geval niet ervaren. Eerder erg vriendelijk en medelevend. Als ik nu in deze hoek van Europa zou zijn, zou ik de grensovergang niet mijden. Ik vond het vooral erg bijzonder en leerzaam om mee gemaakt te hebben. Maargoed, ik snap dat mensen er angstig van worden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 31 aug 2015, 10:00 
Maglev

hvondelen schreef:
mctrevor schreef:
Wat er in de media gezegd wordt is niet zozeer onwaar of overdreven, het geeft een goed beeld van de situatie. Alleen de vluchtelingen zijn absoluut niet gevaarlijk of bedreigend, zo heb ik het in elk geval niet ervaren. Eerder erg vriendelijk en medelevend. Als ik nu in deze hoek van Europa zou zijn, zou ik de grensovergang niet mijden. Ik vond het vooral erg bijzonder en leerzaam om mee gemaakt te hebben. Maargoed, ik snap dat mensen er angstig van worden.

Ach, zo is het ook. Mensen zouden eerder bang moeten worden van die afwachtende houding van de (Nederlandse) politiek. Ik denk ook niet dat het gevaarlijk is maar wel erg overweldigend overkomt. Als het gevaarlijk zou zijn hadden ze lulletje rozenwater Jeroen Wollaars van de NOS niet op pad gestuurd in dat gebied. :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 31 aug 2015, 17:53 
Trans-Siberië Express

Zag net op de Duitse tv beelden van een railjet in Boedapest vol met vluchtelingen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 31 aug 2015, 20:18 
Site Admin

Ik was een kleine maand geleden in Wenen, en daar werden door de politie een stuk of 100 man uit de Railjet gehaald... Niets nieuws dus ;)

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 sep 2015, 19:01 
Trans-Siberië Express

Inderdaad, Keleti-Pu is al meerdere malen ontruimd geweest de afgelopen week. Men kon de veiligheid niet meer waarborgen. Het verbaasd me wel hoe traag de overheden in veel landen zijn met reageren. Je ziet het toch dichterbij komen. Eerst Griekenland, daarna Macedonie, Servie en nu Hongarije waar ze 'overrompeld' zijn door de grote getale vluchtelingen. Je kunt erop wachten tot de stations in Wenen ook volstromen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 sep 2015, 20:53 
Trans-Siberië Express

hvondelen schreef:
Inderdaad, Keleti-Pu is al meerdere malen ontruimd geweest de afgelopen week. Men kon de veiligheid niet meer waarborgen. Het verbaasd me wel hoe traag de overheden in veel landen zijn met reageren.
Vandaag: geen internationale treinen naar Hongarije:

http://www.treinreiziger.nl/actueel/bui ... ije-147186

Hoera enzo.

Groetjes,
Rian

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur