World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 24 nov 2017, 10:09

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06 sep 2010, 11:06 
Maglev

Land: Nederland
grapje uit de jaren 80:
Q: Wat is de mooiste plek van Warschau?
A: Dat is boven op het Cultuurpaleis, de enige plek waarvandaan je dat lelijke gebouw zelf niet ziet!

BerichtGeplaatst: 06 sep 2010, 13:07 
Trans-Siberië Express

:)
Alleen was het in de jaren '80 volgens mij nog een redelijk station. Het is alleen dat het sindsdien vrijwel niet veranderd is.

BerichtGeplaatst: 06 sep 2010, 13:59 
Maglev

Grapje gaat niet over het station, maar over het cultuurpaleis. :wink:

BerichtGeplaatst: 06 sep 2010, 14:46 
Maglev

In de jaren 80 vond ik W.wa Centrale geweldig. Daar stond zomaar een pc midden in de hal, waar je dienstregelingen op kom vragen!! Dat hadden we in Nederland niet, ook thuis niet.
Maar als je ging reserveren, werd je gewoon nog in een schriftje bijgeschreven! Rechtstreeks naar Hoek v Holland...

BerichtGeplaatst: 21 dec 2010, 23:35 
Intercity

Lelijkste station... met kop boven schouders het station van Katowice. En dan zijn ze ook nog aan het verbouwen.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2011, 14:40 
Trans-Siberië Express

nog erger als Katowice of Waw-Centralna of Sofia is TBILISI (volgens mij is Georgie Europa), wat kleiner, maar net zo'n betonnen kolos, die toen de nog redelijk goed georganiseerde Soviet_Union uiteenviel net in aanbouw was, die dus prompt werd stilgezet. Wel is het aantal en de reisduur van de treinen natuurlijk enorm teruggevallen, je kan niet meer naar de moederstad in deze wereld, MOCKBA. Heel vreemd is op de verdieping een goudmarkt gevestigd, met ook veel juweliers en hele strenge bewaking.
Als je eenmaal doorhebt hoe Waw in elkaar zit (die 4hoek rondom, lokettenzaal middenin), dasn valt het doolhovige wel mee. Maar Waw-Wschodnia, west, naast het grote busstation, is nog veel deplorabeler.
dat Station van Skopje is ook merkwaardig: Joegoslavische prachtbouw, ook net als Tbilisi enorm teruggevallen, de beter helft is nu het grote busstation (autogara) en ziet er wel picobello uit. In ieder geval makkelijk overstappen.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2011, 14:53 
Trans-Siberië Express

Ik zag laatst foto's van Tbilisi, volgens mij is het hele station vorig jaar gemoderniseerd. In vergelijking met de oude situatie die ik ook op foto's heb gezien mocht dat ook wel.

Zo zag Tbilisi er in 2009 uit:

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 11 jan 2011, 15:12 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Als je eenmaal doorhebt hoe Waw in elkaar zit (die 4hoek rondom, lokettenzaal middenin), dasn valt het doolhovige wel mee.
Dat is meestal, dat je een doolhof na een tijdje doorhebt, he ;)
Het gaat erom hoe snel je je de eerste paar keren kan oriënteren, en dat kan nogal tegenvallen in Warschau. Maar, om eerlijk te zijn, vond ik Brussel Centraal soms een ergere doolhof dan Warschau Centraal :P

Tbilisi ziet er trouwens gaaf uit op dat foto :P

BerichtGeplaatst: 11 jan 2011, 15:32 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Maar, om eerlijk te zijn, vond ik Brussel Centraal soms een ergere doolhof dan Warschau Centraal :P
Probleem daar is dat alle bordjes nog niet goed hangen. Toen ik twee maanden geleden er was en moest overstappen en op zoek was naar de kaartverkoop volgde ik de pictogrammen, maar kwam ik er totaal niet uit. Je wordt gewoon de verkeerde kant op gestuurd.
Citeer:
Tbilisi ziet er trouwens gaaf uit op dat foto :P
Heerlijk hè, die Sovjetarchitectuur. Ik zou er graag nog een keer naar toe gaan, maar goed, dat vind ik van heel veel bestemmingen. 8)

BerichtGeplaatst: 11 jan 2011, 16:36 
Shinkansen

Citeer:
Maar Waw-Wschodnia, west, naast het grote busstation, is nog veel deplorabeler.
Kwam daar eens op zaterdagochtend tegen 6u aan met de bus vanuit Vilnius. Het heeft ons toen heel wat tijd gekost voordat we de juist bus richting Waw-Centralna hadden gevonden... Rond dat tijdstip sprak ook niemand die we aanspraken Engels terwijl het er al best druk was.

BerichtGeplaatst: 11 feb 2011, 04:29 
Trans-Siberië Express

juist-dan moet je dus geen stadsbus, maar de zeer frequent bereden spoorlijn nemen-met de KM=mazowieckie voorstadstreinen. Inmiddels gelden alle stadskaartjes op het stadstrajhekt van WAW daar ook.

BerichtGeplaatst: 11 feb 2011, 11:29 
Trans-Siberië Express

Citeer:
juist-dan moet je dus geen stadsbus, maar de zeer frequent bereden spoorlijn nemen-met de KM=mazowieckie voorstadstreinen. Inmiddels gelden alle stadskaartjes op het stadstrajhekt van WAW daar ook.
Waar vind je dat? :P
Ze golden altijd slechts op de SKM treinen. Voor KM en PR moest je minstens een ZTM-dagkaartje hebben.

BerichtGeplaatst: 16 jun 2011, 18:20 
Trans-Siberië Express

Al eerder genoemd, maar ik vond Sofia Centrale, Warszawa- Centralna en Zachodnia toch wel super lelijk. In het station van Sofia hoorde ik ook de hele tijd een hele hoge piep, een piep die ik net hoorde, zo hoog was het. Hadden meer mensen dit? Verder heeft al dat beton ook wel wat hoor :wink:

BerichtGeplaatst: 16 jun 2011, 20:50 
Trans-Siberië Express

Warszawa Centralna zou al iets beter moeten zijn. Ze zijn bezig die een beetje op te knappen tegen EK2012. Sommige van die enge niet-echt-verlichtte kebap-tunnels zouden al in orde zijn. Ze hebben wel nog altijd het bekende verschijnsel als het buiten regent: http://www.youtube.com/watch?v=nCVW7YwkaYE :lol:

BerichtGeplaatst: 16 jun 2011, 21:53 
Trans-Siberië Express

Ooh, maar dat hebben we hier in de Amsterdamse metrotunnel ook, bij Wibautstraat. :lol:

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00