World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 24 nov 2017, 10:03

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Praag naar zuidoost europa
BerichtGeplaatst: 10 mar 2012, 22:21 
Stoptrein

Hallo,
Wij zouden voor de eerste keer met een groepje van 6-8 man oost europa willen verkennen met de trein.
Ons plan zou zijn een globalpass van 22dagen te nemen. We hadden graag een mengeling van natuur en cultuur en avontuur
ons plan zou zijn:
Brussel- Praag
Praag- Wenen
Wenen-Boedapest
Vanuit Boedapest zouden we richting Sarajevo willen gaan, om uiteindelijk de kuststreek en binnenland van Croatie te doen.
Hebben jullie tips wat we tussen Boedapest en Sarajevo nog kunnen doen, hoeveel dagen we per land kunnen rekenen,
of dit haalbaar is, en of er andere dorpen,steden op deze weg echt een must to see zijn.
We hadden graag een avontuurlijke reis met een budget van 700-1000 euro in de maand september.
Alle hulp of tips meer dan welkom
greetz Tom

Berichtonderwerp: Re: Praag naar zuidoost europa
BerichtGeplaatst: 11 mar 2012, 18:20 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Pecs ligt op de route tussen Boedapest en Sarajevo, schijnt best een mooie stad te zijn. Als je omreist kun je ook nog aan het Balatonmeer in Hongarije of aan Belgrado denken.
Ik zou niet te lang blijven in Praag en Wenen, dat zijn (vrij) westerse steden. Wellicht kun je nog wel een dagje de natuur in in Tsjechië of Oostenrijk.
Als je het binnenland van Kroatië gaat bezoeken, informeer dan wel naar de aanwezigheid van mijnen. Treed niet buiten de gebaande paden, hoe avontuurlijk dat ook mag lijken!

BerichtGeplaatst: 14 mar 2012, 02:41 
Trans-Siberië Express

natuur en je noemt enkel de grootste hoofdsteden? welaan, ze hebben allemaal wel wat stadsparken. Het Balatonmeer is vanaf rond 15/20-9 vrijwel geheel gesloten en dichtgebarrikadeerd. Seizoen is over, je kunt dan beter wachten tot 2013.
Voor een vleugje toegankelijk natuur: maak de omweg Praha- TATRA (Poprad), vergeet dat Bratislava maar, en dan via Kosice naar Budapest.

Laatst gewijzigd door Aram op 19 mar 2012, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Leesbaarheid aangepast

BerichtGeplaatst: 17 mar 2012, 20:24 
Stoptrein

Praag en wenen zouden idd vooral cultuur worden en niet zo zeer de natuur, verder zouden we graag de natuur ontdekken van oost europa. We zoeken gewoon een haalbaar plan om op 22 dagen te kunnen doen. Dank alvast voor de verwittiging van het Baltonmeer. Het is omdat ik in vele reisverslagen las dat het stuk sarajevo, kroatie echt mooi was om te bezoeken. Voor De route die wij zouden maken, is het aangewezen de onbeperkte pas van 22dagen te nemen of die van 10 binnen de 22 dagen? Moesten er op onze route nog zaken zijn die echt de moeite waard zijn vertel gerust, ik ben heel benieuwd.

BerichtGeplaatst: 19 mar 2012, 09:30 
Trans-Siberië Express

Als je meer dan 10 reisdagen gaat verbruiken (en dat doen jullie misschien niet eens), dan zou je ook nog losse tickets kunnen kopen. Een onbeperkte 22 dagen pass lijkt me in jullie geval niet nodig.

BerichtGeplaatst: 25 mar 2013, 18:55 
Sneltrein

Deze route heb ik voor mezelf in gedachte voor volgend jaar:

https://maps.google.nl/maps?saddr=Utrec ... pr&t=m&z=6

Is misschien wat veel, zeker voor 22 dagen. Maar als ik voor mezelf spreek, is Srebrenica wel een "must see" als je daar toch in de buurt bent. In Novi Sad schijn je een soort van stadstrand te hebben, vandaar ik dat ik hier een dagje wil verblijven om ff uit te waaien. Weet alleen niet hoe het zit ook met de grensovergang tussen Servië en Bosnië. Zou met een Nederlands paspoort niet teveel problemen op mogen leveren denk ik, zeker niet als ze zien je dat aan het reizen bent.

BerichtGeplaatst: 25 mar 2013, 20:49 
Stoptrein

Ben je ervan op de hoogte dat de trein tussen Belgrado en Sarajevo niet meer rijdt? Als je per trein wilt reizen tussen die twee steden moet je via Zagreb.

http://www.interrail.eu/news/train-upda ... ain-update

BerichtGeplaatst: 25 mar 2013, 21:35 
Sneltrein

Ik ben pas sinds een paar dagen op de hoogte van de interrail kaart, dus nee :D Bedankt, misschien ook nuttig voor de topic opener. Zou je vanaf Dubrovnik wel naar Sarajevo kunnen om vervolgens erna vanaf Srebrenica naar Split te gaan?

BerichtGeplaatst: 26 mar 2013, 20:25 
Thalys

Citeer:
Zou je vanaf Dubrovnik wel naar Sarajevo kunnen om vervolgens erna vanaf Srebrenica naar Split te gaan?
Misschien kun je hier eens kijken. Hier staat informatie over bussen in Kroatië, Montenegro, Bosnië en Herzegovina en Servië. Volgens mij gaat er bus vanuit Srebrenica naar Split.
http://www.autobusni-kolodvor.com/en/default.aspx
Je zou wel vanaf Split met de bus naar Dubrovnik kunnen gaan. En vanuit Dubrovnik met de bus naar Sarajevo met een tussenstop in Mostar. Vanuit Sarajevo vertrekt er een bus naar Kopar, deze stopt in Srebrenica. Misschien is dit iets? Kijk maar even goed door!
http://www.autobusni-kolodvor.com/en/st ... px?lin=147

BerichtGeplaatst: 27 mar 2013, 09:03 
Sneltrein

Citeer:
Citeer:
Zou je vanaf Dubrovnik wel naar Sarajevo kunnen om vervolgens erna vanaf Srebrenica naar Split te gaan?
Misschien kun je hier eens kijken. Hier staat informatie over bussen in Kroatië, Montenegro, Bosnië en Herzegovina en Servië. Volgens mij gaat er bus vanuit Srebrenica naar Split.
http://www.autobusni-kolodvor.com/en/default.aspx
Je zou wel vanaf Split met de bus naar Dubrovnik kunnen gaan. En vanuit Dubrovnik met de bus naar Sarajevo met een tussenstop in Mostar. Vanuit Sarajevo vertrekt er een bus naar Kopar, deze stopt in Srebrenica. Misschien is dit iets? Kijk maar even goed door!
http://www.autobusni-kolodvor.com/en/st ... px?lin=147
Hartstikke bedankt, ga het van de week even doen. Srebrenica is voor mij namelijk een must see. Als je toch in die omgeving bent, moet je de kans pakken vind ik. Belgrado schijnt ook leuk te zijn ivm het uitgaansleven. Toch leuk om even een avondje een discotheek of zo te bezoeken tussen al dat geslenter door :) Maar ik zal me niet teveel bemoeien, dit is immers het topic van tommyboy010. Succes ermee en alvast heel veel plezier toegewenst!

BerichtGeplaatst: 27 mar 2013, 10:30 
Sprinter

De bus naar Koper gaat niet langs Srebrenica maar langs Srebrenik, dat ligt in het noorden en niet in het oosten.
Als je met de bus naar Srebrenica vanuit Sarajevo wilt denk er dan wel aan dat je vanuit een ander deel in Sarajevo moet vertrekken, namelijk het Servische gedeelte. Ligt een half uurtje uit het centrum.

Dit topic is trouwens al een jaar oud, misschien moet je voor jezelf een nieuwe aanmaken?

BerichtGeplaatst: 27 mar 2013, 11:44 
Sneltrein

Ik heb slechts plannen en zal pas volgend jaar gaan, aangeziek ik na mijn studie eerst een halfjaar in Vilnius zal studeren. Maar ondertussen kijk ik wel een beetje wat er allemaal mogelijk is. Komt dus tegen die tijd wel :)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00