World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is nu 17 okt 2017, 06:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 28 mei 2012, 16:32 
Stoptrein

In de zomer ga ik interrailen en nu wil ik van Ljublana naar Triëst. Nu is dat geen enorme afstand en als ik morgen zou vertrekken, dan zou dat inderdaad maar een paar uur zijn naar 'Trieste Centrale'. Maar nu komt het: in de zomer word ik omgeleid via Venetië en ben ik opeens 10 uur onderweg. Wordt die treinverbinding geschrapt?

De bedoeling is dat ik vanuit Oos-Europa nog even een paar dagen aan de Adriatische zee wil vertoeven, waarna ik mijn reis voortzet richting Zwitserland. Heeft iemand anders een alternatief?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 mei 2012, 16:46 
Trans-Siberië Express

Dat is zo'n beetje de belangrijkste ontbrekende spoorverbinding van Europa denk ik zo. Er waren 3 rechtstreekse bussen van Ljubljana, en dan nog een paar vanuit Sežana en Koper (waar je met de trein naartoe kunt).

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 mei 2012, 18:21 
Trans-Siberië Express

De beste optie tussen beide steden is om met de stoptrein van Ljubljana naar Sežana te gaan, en vanaf daar de bus naar Triëste te pakken. De bus kostte in 2010 twee euro. Rechtstreekse treinen zijn er gewoonweg niet :|

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 mei 2012, 19:32 
Stoptrein

Ok, bedankt voor de reacties. Ik ga dan toch maar kijken of ik in de buurt van Rijeka iets moois kan vinden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 jun 2012, 10:19 
Sprinter

Kleine bump, maar ik zit met een vergelijkbaar probleem. Dit jaar wil ik een kleine week van mijn reis in slovenie besteden, en wel in Ljubljana, Bohinj en Piran (nabij trieste/koper), maar ik weet nog niet precies op welke volgorde. Ik heb al gezien dat het vrij lastig is om in piran te komen.

We komen uit praag (met een nachttrein die rond 00:05 vertrekt, en via wenen/villach naar slovenie gaat. Vanuit die nachttrein kan ik zowel naar bohinj als ljubljana. Na slovenie ga ik naar Kroatie, omgeving split/trogir (of kamperen op een van de eilanden).

Iemand tips over de volgorde/wijze waarop ik mijn verblijf in slovenie zo makkelijk mogelijk kan maken qua reizen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 jun 2012, 17:52 
Stoptrein

Ik heb geen zin in een bus, dus ik ga van Ljublana gelijk door Opatija matulji. Zit je gelijk aan de kust van Kroatië.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 jun 2012, 09:21 
Stoptrein

Grappig robin! ik ga in juli bijna dezelfde reis als jij maken volgens mij. Praag-slovenie-kroatie-terug.
Maar volgens mij maakt jou volgorde niet zo uit. Wij nemen vanuit Ljubljana weer de trein naar Kroatie omdat dit makkelijke verbinding was. Dus misschien handig om eerst naar Bohinj te gaan en dan Piran/ Ljuabljana. (op de kaart het meest logisch om eerst Ljublana te doen maar rijd er een trein vanuit Piran naar kroatie??)

hmm mischien dat iemand met meer ervaring een betere raad heeft.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 jun 2012, 13:44 
Sprinter

alexgoedhart schreef:
Ik heb geen zin in een bus, dus ik ga van Ljublana gelijk door Opatija matulji. Zit je gelijk aan de kust van Kroatië.

Hoe bedoel je "door" Opatija matulji? Is dat een soort treinhub ofzo? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord.

@Jean: zelf ga ik vanuit Kroatie nog verder naar Montenegro. Dan vlieg ik naar huis over Belgrado; het goedkoopste vliegveld in de burut van Montenegro. En opzich ook een leuke stad denk ik.

Kroatie toen we dan iets sneller, want daar ben ik vorig jaar al geweest. Ik kan je ten zeerste aanraden om naar Dubrovnik te gaan. Een beetje een druk, maar de mooiste stad die ik in zeven jaar interrailen gezien heb.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 jun 2012, 01:13 
Maglev

alexgoedhart schreef:

Waarbij ik toch wil opmerken dat het een heel eind is van het station Opatija Matulji tot het centrum van Opatija aan zee...
Beter ga je tot Rijeka waar je dan voor het station bus 32 kan nemen naar Opatija... Een heel klein eindje bus zal je dan wel moeten doorstaan.

Tip : Pizzeria Spaghetteria Roko. Bijzonder lekker en niet duur, zeker niet naar Opatijaanse maatstaven.

Groeten,
Bart

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 jun 2012, 16:28 
Stoptrein

Bedankt voor de tip !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur