World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is nu 19 okt 2017, 06:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 22 aug 2012, 07:34 
Stoptrein

Hulp gevraagd!!

Iemand ervaring met een busbedrijf dat je van istanbul naar bijv. tessaloniki, athene oid kan brengen.
Er moeten bussen gaan aangezien er geen treinen rijden en ik moet er zsm een zien te vinden aangezien ik een bootticket heb voor 27 augustus van patras naar italie.
Op internet kom ik niet veel verder dadelijk maar eens de stad in.

Bij voorbaat dank!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 aug 2012, 22:08 
Trans-Siberië Express

Ene maatschappij genaamd "K-Tel" zou daar de busdiensten rijden. Handige site heb ik helaas niet voor je...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 aug 2012, 22:43 
Sneltrein

Misschien helpt dit:
http://www.turkeytravelplanner.com/go/I ... thens.html

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 aug 2012, 18:34 
Intercity

Beste brievenbus,

Ik hoop dat je van de bus hou! als je met de bus griekenland uit bent mag je weer met de bus naar Istanboel, ik heb van mensen begrepen dat er ook rechtreekse gaan. het is dan wel een hele zit!
Persoonlijk had ik een jaar gewacht dan is aan de turkse zijde de trein af en dan staken de grieken minder, de trein route is namelijk erg mooi.

Succes met je reis.

mvg,

Stefan

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 aug 2012, 11:02 
Trans-Siberië Express

KTel is de GRIEKse (staats/coöperative) busmij, die is onderverdeeld in 1 KTel per Provincie. Sommige hebben zelfs www-sites, al zijn die uiteraard niet-als ze er al zijn, steeds uptodate of volledig.
TR barst van de lange afstandsbussen, elke stad heeeft er wel 1 en grotere steden meer. Een echt nationale is er niet, al is Metroturizm (turizm betekent gewoon lange afstand in het turks) wel de grootste en meest bekende. Sommige bieden zelfs online boeking, al gaat dat alleen als je een Turkse ID en turkse bank hebt-dus vraag je buurman om hulp. (dat is o.a. om vrees voor terreur-koerd en zo- in te dammen ala USA).
Zag pas nog een overzicht van alle bussen TR-BULgarije en ROMania, zeker 8/10 per dag.
AL die bussen vertrekken in IST vanaf het OUDE otogar (dat is een enorm busstation, veel+Veel belangrijker als treinstations in TR) in IST-net buiten de poorten van de oude stad (otogar halte aan de metro is voor binnenland-een enorme verzameling busstations per mij/richting). Gewoon erheen, rondkijken en er duikt altijd iemand op die je naar de beste aanbieder brengt. In de overbekende bekpekkende toeristenwijken zijn ook diverse kleine burootjes die het voor je boeken-aan kleine opslag, vaak met toebrengend minibusje inbegrepen (dat heet araba).
Zo zie je maar weer: jonkies moeten eens leren te denken dat het -ooit-en daar vaak nog-gewoon gaat zonder www. Naar mijn mening maakt dat www mensen dom-ze denken dat ze niks meer hoeven na te denken. Nog vermakelijker vind ik die jong+bekpekkende dingen die met een beteuterd gezicht met zo;n geprint briefje staan om te ontdekken dat het allemaal alweer veranderd is of niet klopt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 aug 2012, 15:08 
Trans-Siberië Express

arrivant schreef:
Zo zie je maar weer: jonkies moeten eens leren te denken dat het -ooit-en daar vaak nog-gewoon gaat zonder www. Naar mijn mening maakt dat www mensen dom-ze denken dat ze niks meer hoeven na te denken. Nog vermakelijker vind ik die jong+bekpekkende dingen die met een beteuterd gezicht met zo;n geprint briefje staan om te ontdekken dat het allemaal alweer veranderd is of niet klopt.

En volgens mij heeft "het www" jouw schriftelijke woordenkennis ernstig aangetast, evenals jouw wereldbeeld over de rest van de medemens.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 aug 2012, 18:37 
Intercity

Beste iedereen,

Ik vind dat de bovenstaande 2 berichten te veel off-topic zijn en best grappig kunnen zijn in een ander gedeelte van het forum.

beste arrivant, ik heb zelf de route ook gedaaan zonder stakingen en met de trein(paar jaar geleden) maar als ik jouw probeer te volgen snap ik je maar deels. snap ik het goed als je zeg:
Ja naar een bus station net buiten de stad en zoek daar de voor jouw beste en goedkoopste aanbieder voor de bus?
Probeer niet op het net te zoeken want daar vind je niks.

even een kleine off-topic opmerking:
Als je niet op het internet kijk kan je onze adviezen ook niet vinden:D

mvg,
Stefan

ps. Wat het reizen zonder internet zoveel moeilijker? of deden we het gewoon met het internationale spoorboekje en probeerde we het aan de locals te vragen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 sep 2012, 19:56 
Trans-Siberië Express

Het beste is denk ik om via Metro bus te boeken, http://www.metroturizm.com.tr/index.htm die gaan naar verschillende bestemmingen in Griekenland. Je kan online boeken en zelf je plekje van tevoren reserveren en uitzoeken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur