World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 22 nov 2017, 06:35

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 28 dec 2012, 23:16 
Intercity

Het belangrijkste is: wat is het leukste om te doen?

Ik ga samen met een maat van mij komende zomer 4 à 5 weken door Zuid- Oost Europa reizen. Op de terugweg (vanuit Istanbul) willen we dan ook één of meerdere dagen naar het strand. We zijn beide 18 jaar (zonder vriendin :lol: ). Naast betaalbaarheid draait dit uitstapje om twee dingen:
-Chillen en bijkomen op het strand
-Uitgaan en feesten, soort vervanging voor Ibiza,Lloret etc..

Wat raden jullie ons aan, wat zijn de verschillen?

Als je Sunny Beach met Varna Beach vergelijkt kom je tot deze conclusie:

Praktisch gezien is Varna Beach verreweg het beste, alleen had ik er nog nooit van gehoord en Sunny Beach is best bekent. Maar is Sunny Beach wereldwijd bekent of is het vooral onder de Nederlanders populair? Varna Beach heeft denk ik meer ‘’locals’’, Varna is ook een stad die iets groter is dan Utrecht terwijl Sunny Beach een resort in de middele of nowhere is.

Dan heb je ook nog Mamaia Beach (vlak bij Constanta) in Roemenië, vrij onbekent bij mij maar op internet ziet het er best druk uit.

Een andere optie is ook nog vóór we Istanbul (voor de tweede keer) passeren naar het strand te gaan. De Turkse kust aan de Middelandse zee, of aan de Zwarte zee?

Ik ben erg benieuwd naar jullie tips of ervaringen. :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 28 dec 2012, 23:36 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Sunny beach is precies hetzelfde als een ordinair Spaans zuipstrand, dus het lijkt me doodzonde om daarheen te gaan als je helemaal in Bulgarije zit. Varna schijnt leuk te zijn. Mamaia is inderdaad bij Constanta, er komen vooral (rijke) Roemeense badgasten. De stad zelf is niks aan vond ik. Voor echt mooie stranden kan ik je alleen maar de Adriatische zee aanbevelen. Rond Kotor/Budva, Dubrovnik, Makarska en Split maar ook nog iets verder Noorderlijk zijn prachtige plekjes te vinden om te chillen. In Split kan je prima feesten, in Varna trouwens ook.

BerichtGeplaatst: 28 dec 2012, 23:44 
Intercity

Precies! Naar Sunny Beach hoefde ik ook niet zo nodig. Ik heb ook het idee dat daar vooral Nederlanders (uit de provincie) komen.

Ik zoek wel echt iets om te feesten voor jongeren, maar meer iets chique'ers.

BerichtGeplaatst: 29 dec 2012, 07:43 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Precies! Naar Sunny Beach hoefde ik ook niet zo nodig. Ik heb ook het idee dat daar vooral Nederlanders (uit de provincie) komen.
Alle Nederlanders wonen vlgs mij in een provincie.

groetjes ben2

BerichtGeplaatst: 30 dec 2012, 14:42 
Trans-Siberië Express

Bij Varna heb je ook nog Golden Sands. Net als Sunny Beach een resort, maar dan kleinschaliger. Of het ook chiquer is weet ik niet. Het ligt i.i.g. vlakbij de stad, dus je bent er zo, ook met het OV (bus). Er komen daar ook wel meer toeristen uit West-Europa, in Varna zelf niet zo veel.

BerichtGeplaatst: 02 jan 2013, 14:19 
Trans-Siberië Express

In BG is helemaal niks chique.
SB is vooral ook erg populair onder engelse bleek/zuipschuiten-dus dat past heel leuk in dat beeld van Torremolinos/Lloret etc in de summer hi-season. Dranjk is in BG bovendien nog veeeeeeeeel goedkoper als in Espana, dus tel uit je winst.

BerichtGeplaatst: 12 jan 2013, 17:16 
Trans-Siberië Express

Turkse Middelandse zeekust valt denk ik af, er gaan geen treinen vanuit Istanbul of je moet bereid zijn om een lange busreis te ondergaan. Vergelijkbaar met een busreis vanuit Nederland naar Lloret. Zwarte zee kust is toeristisch niet echt populair en een stuk koeler. Dan zou ik inderdaad voor Varna of de Roemeense kust gaan.

BerichtGeplaatst: 20 jan 2013, 11:51 
Trans-Siberië Express

Ik ben zelf in Varna geweest. Het centrum van Varna vond ik wel leuk. Het strand vond ik niets bijzonder tenzij je van kermis en ordinaire strandtenten houdt. Tijdens een andere reis ben ik ook bij de Middellandsezee geweest, gedeelte Cannes tot aan Monaco. Veel mooier, maar dat is ook te merken in de prijzen. Ik denk ook dat voor Turkije geldt dat de Middelandse zee mooier is dan de Zwarte zee, maar dat is een vermoeden aangezien ik er zelf niet ben geweest.

Bulgarije vind ik een geweldig land. Ik ga er zeker weer heen, maar de kust laat ik dan links liggen. De binnenlanden vind ik boeiender, met name door de bergen, ruige natuur, de lage bevolkingsdichtheid en dat heel veel nog is zoals het al jaren is. Maar daar moet je van houden.

Als je een vervanging voor Ibiza e.d. wilt, dan is Sunny Beach volgens mij de meest geschikte plek. Als je echt goedkoop wilt, ga dan naar het strand van Varna. Bier en vrouwen treft je op elk strand wel. Maar chique is het daar nergens, en in Roemenië zeker niet.

Hoe reis je terug? Met het vliegtuig of ook met treinen? Je zou zelfs Kroatië kunnen overwegen. Dan ben je al een stuk dichter bij huis en sluit je de reis af met een paar dagen strand en feest. Daar is de kans groter dat het wat meer chique is (ook wat duurder trouwens).

BerichtGeplaatst: 20 jan 2013, 14:09 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Als je een vervanging voor Ibiza e.d. wilt, dan is Sunny Beach volgens mij de meest geschikte plek. Als je echt goedkoop wilt, ga dan naar het strand van Varna. Bier en vrouwen treft je op elk strand wel. Maar chique is het daar nergens, en in Roemenië zeker niet.
Mamaia in Roemenië niet chique? Misschien vier jaar geleden niet, maar hier hebben ze de laatste jaren in een rap tempo aan hun imago gewerkt en gebouwd. Het is inmiddels echt een plek voor de 'rijken' geworden, als je daar rondloopt over de boulevard kom je genoeg auto's tegen die je je ook in Nederland niet zo snel aantreft. Als toerist kan je beter naar het normale strand bij Constanta gaan.

BerichtGeplaatst: 22 jan 2013, 10:50 
Sprinter

Ik vond Varna heel erg tegenvallen.
Het uitgaan daar is echt typische negatief oostbloks. Allemaal grote gespierde mannen in te strakke shirtjes en meisjes die eruit zien alsof ze direct uit een een stripclub zijn komen lopen, heel ordinair allemaal.
Gezellig dineren aan de boulevard zat er ook niet echt in, overal dronken Engelse en Bulgaren om je heen.
Het stadje Varna is wel grappig, maar ik zou er niet iemand aanraden om daar helemaal heen te reizen alleen voor dat stadje.

BerichtGeplaatst: 22 jan 2013, 19:20 
Thalys

Kwam Costinesti tegen in een boekje over Roemenië. Volgens de schrijver de jongerenzomerhoofdstad van Roemenië en de enige kustplaats in Roemenië waar de betonbouw wel meevalt. Feesten moet er heel goed kunnen en strand zacht genoeg om te liggen als je google afbeeldingen checkt (;))

Bij een kleinere toeristische kustplaats geldt over het algemeen dat overnachten wat duurder is, maar weet niet of dat ook in dit geval zo is.

Te bereiken in half uurtje met de bus vanaf Constanta.

Misschien dat ik er van de zomer nog langs ga als de ho(s)telprijzen meevallen. Ben benieuwd of iemand in Costinesti geweest is?

BerichtGeplaatst: 22 jan 2013, 21:22 
Trans-Siberië Express

Je kunt er ook gewoon met de trein heen, een heel aantal treinen tussen Boekarest en Constanta rijden door naar Mangalia en komen ook langs Costinești.

BerichtGeplaatst: 24 jan 2013, 21:56 
Intercity

Citeer:
Ik vond Varna heel erg tegenvallen.
Het uitgaan daar is echt typische negatief oostbloks. Allemaal grote gespierde mannen in te strakke shirtjes en meisjes die eruit zien alsof ze direct uit een een stripclub zijn komen lopen, heel ordinair allemaal.
Gezellig dineren aan de boulevard zat er ook niet echt in, overal dronken Engelse en Bulgaren om je heen.
Het stadje Varna is wel grappig, maar ik zou er niet iemand aanraden om daar helemaal heen te reizen alleen voor dat stadje.
Citeer:
Hoe reis je terug? Met het vliegtuig of ook met treinen? Je zou zelfs Kroatië kunnen overwegen. Dan ben je al een stuk dichter bij huis en sluit je de reis af met een paar dagen strand en feest. Daar is de kans groter dat het wat meer chique is (ook wat duurder trouwens).
Varna is dus niet echt een aanrader?

We gaan ongeveer een maand op reis (Milaan-Venetië-Pula-Bosnië-Montenegro-Servië-Sofia-Istanbul) en dan willen we daarna naar de kust toe. En o.a. via Auschwitz naar huis.

BerichtGeplaatst: 24 jan 2013, 21:58 
Intercity

Continesti, Mamaia of Varna; wat is het beste denken jullie?

BerichtGeplaatst: 25 jan 2013, 00:01 
Trans-Siberië Express

Hangt ervan af wat je wil.

Zo'n beetje de hele Bulgaarse kust is (blijkbaar) goedkoop massatoerisme dus als je naar zoiets als Lloret of Chersonissos zoekt dan zit je daar goed, als je dat maar ordinair en stom vindt dan zit je er juist helemaal op de verkeerde plek.

Roemenië staat wat betreft strandtoerisme nog niet echt internationaal op de kaart. Daar schijn je aan de kust vooral vakantiegangers uit Boekarest tegen te komen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00