World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 24 nov 2017, 10:09

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 21 mar 2013, 08:03 
Sprinter

Waaaaauw inderdaad!!!!! Wat gaaf zeg ik ga uitzoeken hoe ik daar vanuit venetië kan komen en vanuit daar naar krakow kan

BerichtGeplaatst: 21 mar 2013, 13:51 
Sprinter

Heb even gekeken.. geen directe verbinding naar krakow zouden we over wenen moeten reizen in totaal iets van 12 uur.. wel erg lang maarja.
Iemand nog ervaring met een mooi meertje in oosterrijk/slowakije dat ligt iets meer in het midden van onze route.

of iets richting het Neusiedler Meer ??

BerichtGeplaatst: 21 mar 2013, 14:44 
Thalys

Je zou vanuit Venetië naar Bled kunnen reizen. Je moet dan alleen eerst met de bus naar Villach in Oostenrijk. En vanuit is er een trein die naar Bled gaat. Ben je iets meer dan 5 uur onderweg.
In Bled kun je 2 dagen blijven bijvoorbeeld. Vanuit Lescse Bled ben je in 5 uurtjes in Wenen.
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query. ... crollDir=1.

Vanuit Wenen vertrek er een rechtstreekse nachttrein naar Kraków Glowny hier kom je 's ochtends vroeg rond half 7 aan.
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query. ... 1&OK#focus

BerichtGeplaatst: 21 mar 2013, 16:04 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Citeer:
In Bled kun je 2 dagen blijven bijvoorbeeld. Vanuit Lescse Bled ben je in 5 uurtjes in Wenen.
Houdt er wel rekening mee dat Lesce Bled nog best een stukje bij het meer vandaan ligt, het station aan het meer heet Bled Jezero. Naar het laatstgenoemde station gaat een dieseltreintje op het traject Nova Gorica-Jesenice. Vanuit Venezia kan je met de trein bijvoorbeeld naar Goriza, dan een stukje met de bus (of lopend) de grens over en vanaf Nova Gorica de boemel naar Bled Jezero. Vanaf het dorp Bled (aan de andere kant van het meer dan Bled Jezero) gaat een bus naar Lecse Bled waar ook Eurocity's en nachttreinen stoppen op de route (Belgrado-Zagreb-)Ljubljana-Oostenrijk-Duitsland. Deze treinen stoppen ook in Jesenice waar die boemel heen gaat vanaf Bled Jezero.

Bled Jezero -> Het station aan het meer, stoptrein Nova Gorica-Jesenice.
Lecse Bled - > Internationaal station even verderop, bereikbaar per bus vanaf het dorp Bled.
Bled Dorp -> Het dorp zelf, geen treinstation. Wel busverbindingen.

BerichtGeplaatst: 21 mar 2013, 19:18 
Thalys

Citeer:
Citeer:
Houdt er wel rekening mee dat Lesce Bled nog best een stukje bij het meer vandaan ligt, het station aan het meer heet Bled Jezero. Naar het laatstgenoemde station gaat een dieseltreintje op het traject Nova Gorica-Jesenice. Vanuit Venezia kan je met de trein bijvoorbeeld naar Goriza, dan een stukje met de bus (of lopend) de grens over en vanaf Nova Gorica de boemel naar Bled Jezero. Vanaf het dorp Bled (aan de andere kant van het meer dan Bled Jezero) gaat een bus naar Lecse Bled waar ook Eurocity's en nachttreinen stoppen op de route (Belgrado-Zagreb-)Ljubljana-Oostenrijk-Duitsland. Deze treinen stoppen ook in Jesenice waar die boemel heen gaat vanaf Bled Jezero.

Bled Jezero -> Het station aan het meer, stoptrein Nova Gorica-Jesenice.
Lecse Bled - > Internationaal station even verderop, bereikbaar per bus vanaf het dorp Bled.
Bled Dorp -> Het dorp zelf, geen treinstation. Wel busverbindingen.
Oké thanks voor de tip. Dan ga ik morgen ff naar de treinreiswinkel toe om dit aan te laten passen.Of gaat dat niet meer lukken?

BerichtGeplaatst: 03 apr 2013, 10:40 
Sprinter

Wij hebben besloten ook naar Bled te gaan, ben heel erg benieuwd.
Ook besloten om 30 dagen te gaan zodat we alles met rust kunnen doen zonder te moeten haasten. Het enigste waar we nog mee zitten is dat we vanuit zwisterland naar rome willen reizen en een mooie route willen nemen. Nu zie ik op internet dat de bernina express een mooite route is maar die komt in Turijn uit. Vanuit Turijn is het heel lastig om weer in Rome te komen. Heeft iemand ervaring met een mooie treinreis van zwitserland naar rome??

BerichtGeplaatst: 03 apr 2013, 10:46 
Sneltrein

Citeer:
Ook besloten om 30 dagen te gaan zodat we alles met rust kunnen doen zonder te moeten haasten. Het enigste waar we nog mee zitten is dat we vanuit zwisterland naar rome willen reizen en een mooie route willen nemen. Nu zie ik op internet dat de bernina express een mooite route is maar die komt in Turijn uit. Vanuit Turijn is het heel lastig om weer in Rome te komen. Heeft iemand ervaring met een mooie treinreis van zwitserland naar rome??
Torino --> Milaan is een goede verbinding. Zou je vanaf Milaan naar Rome kunnen, dat moest haast wel. Kost alleen wel onnodig veel tijd misschien.

BerichtGeplaatst: 03 apr 2013, 10:51 
Thalys

Citeer:
De Bernina Express is inderdaad erg cool! Maar ik denk dat je Turijn (Torino) met Tirano verwart. De Bernina Express rijdt vanuit Zwitserland namelijk tot Tirano, een dorpje dat net buiten Zwitserland in Italië ligt. Weet niet precies de snelste weg naar Rome vanuit Tirano, maar ik denk de trein pakken naar Milaan en vervolgens naar Rome.

EDIT: zie nu dat bahn aangeeft dat je een groot stuk per bus moet doen (tot Lugano). De Italiaanse spoorwegen geven ook aan dat er geen treinverbinding is tussen Tirano en Milaan. Durf niet te zeggen of dit in de zomer verandert. In 2011 kon je de hele route in ieder geval per trein doen.

BerichtGeplaatst: 03 apr 2013, 11:47 
Maglev

De treinen Tirano - Milaan rijden gewoon, alleen staan ze niet in de Duitse reisplanner. Je kan ze wel vinden op de site van Trenitalia.

BerichtGeplaatst: 03 apr 2013, 13:46 
Intercity

Citeer:
De treinen Tirano - Milaan rijden gewoon, alleen staan ze niet in de Duitse reisplanner. Je kan ze wel vinden op de site van Trenitalia.
De verbinding Tirano - Milaan wordt inderdaad niet vermeld via Bahn.de. Ik had de verbinding gevonden via http://www.sbb.ch/en/home.html, via Trenitalia wist ik niet :)

BerichtGeplaatst: 03 apr 2013, 13:55 
Sprinter

Ja trein rijdt idd tussen tirano en milaan in 2,5 uur dus dat valt mee.
Tussen milaan - rome zal wel een snelle trein zitten neem ik aan?

Iemand nog ervaring met een mooie route door zwitserland bernina expres lijkt me leuk maar is wel vanaf chur.

BerichtGeplaatst: 03 apr 2013, 14:13 
Intercity

Citeer:
Iemand nog ervaring met een mooie route door zwitserland bernina expres lijkt me leuk maar is wel vanaf chur.
Ikzelf heb geen ervaring met de Bernina Express. Wel ben ik van plan om aankomende zomer deze lijn te nemen na een tip van een forumlid hier :). Waarschijnlijk ook vanaf Chur, dat vrij eenvoudig te bereiken is vanaf bijvoorbeeld Zurich, Innsbruck of Sargans

BerichtGeplaatst: 03 apr 2013, 14:48 
Intercity

Ik heb zelf de Bernina Express een paar jaar terug in de winter gedaan en in de zomer is het vast ook erg mooi.
Vanuit Chur kan je één keer per dag de Bernina express nemen naar Tirano. Je kan ook vanuit Chur met de 'normale' trein naar St. Moritz/Pontresina reizen en daar de Bernina express pakken. De Bernina Express is een panoramatrein en heeft wel een toeslag van ongeveer tien euro (12 Zwitserse frank). Eventueel kan je ook met de 'normale' treinen van de RhB van Chur via St. Moritz/Pontresina naar Tirano om de toeslag uit te sparen. Al deze treinen volgen dezelfde route.
alle info:http://www.rhb.ch/Bernina-Express.2188.0.html?&L=4

Zwitserland heeft veel mooie routes, maar al je richting Italië gaat is verder alleen de Gotthard route makkelijk te doen, of via de Lötschenberg route tussen Spiez en Brig ( met de regio express over de berg en niet door de tunnel), maar de Gotthard en zeker de Bernina zijn volgens mij mooier.

BerichtGeplaatst: 03 apr 2013, 19:46 
Intercity

@latevo

Het enige verschil tussen de treinen zijn de panoramaramen? Het traject is dus gewoon hetzelfde? Ik weet namelijk niet of we de Bernina Express van 8:32 gaan redden. Dat betekent dus dat we de normale RegioExpress moeten nemen. Maar de ervaring wordt hierdoor niet minder of zo?

BerichtGeplaatst: 04 apr 2013, 11:37 
Intercity

Het enige verschil is inderdaad de panoramawagon met extra grote ramen (die niet open kunnen), waardoor je meer om je heen kan kijken. Je zou ook 25 minuten later vanuit Chur een verbinding kunnen nemen waarbij je halverwege in St. Moritz, aan het begin van de berninalijn zelf, moet overstappen, maar dat is denk ik ook nog te vroeg. De normale trein, met overstappen in Samedan en Pontresina, rijd dezelfde route, al moet je wel opletten dat je dan de route via Bergün/Bravuogn neemt via de albulalijn. Bij de normale trein zijn de ramen wel kleiner, maar als je bij het raam gaat zitten (dat bij de normale treinen wel open kan) denk ik niet dat je veel moois mist.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00