World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is nu 17 okt 2017, 06:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 20 feb 2013, 13:23 
Stoptrein

Hey there!

Deze zomer wil ik dan eindelijk eens mijn eigen plan trekken en op een chille en vrije manier gaan reizen. Met mijn beste moat wil ik gaan interrailen voor 22 dagen. Een paar steden bezoeken lijkt ons leuk, maar wat we vooral willen is een chille vakantie wat niet al te toeristisch is. Fijn weertje, leuke hostel oid, strand/meer erbij en jongeren die er ook zijn om een chille vakantie te hebben. Vanuit daar eventueel een autootje of scooter huren waarmee we marktjes bezoeken of andere mooie bezienswaardigheden in de omgeving. Daar willen we dan een weekje blijven en dan weer doorreizen naar andere plekken, steden lijken ons dan tof voor de afwisseling.

Mijn vraag is, of jullie mooie bestemmingen voor ons weten? Die dus niet te toeristisch zijn, een hele fijne sfeer hebben en waar we een relaxte tijd kunnen hebben met medereizigers. Tips voor de route eromheen met steden en zo zijn ook altijd welkom, maar vooral tips voor een plek waar wij die week kunnen verblijven zou heel tof zijn

Thanks alvast!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 feb 2013, 17:26 
Trans-Siberië Express

Ik zou dan zeggen Centraal/Oost-Europa met steden als Wroclaw, Lodz, Kosice, Cluj Napoca of zo? Laatst drie genoemden vond ik zelf wel leuke steden, niet heel toeristisch maar wel relaxt. De hoofdsteden moeten jullie uiteraard wel vermijden als ik dat zo lees (alhoewel Ljubaljana bijvoorbeeld ook maar een klein stadje is).

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 feb 2013, 14:14 
Trans-Siberië Express

Is er in bijv. Kosice überhaupt wel een hostel?

Ljubljana is ook wel leuk ja, volgens mij kun je van daaruit ook allerlei dingen in de rest van Slovenië als dagtocht doen.

Je kan ook aan bijv. Portugal denken. Als je Lissabon en de Algarve links laat liggen dan valt het met de toeristische drukte volgens mij wel redelijk mee. Er zijn ook een paar jeugdherbergen ('pousada de juventude') die vlakbij het strand maar verder zowat in de middle-of-nowhere liggen. Ben er zelf nooit geweest maar zal vast wel een goede plek zijn voor een beetje chillen, strand, surfen enzo.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 feb 2013, 21:34 
Trans-Siberië Express

Of er een hostel in Kosice zit zou ik niet zo 1,2,3 durven zeggen, maar er zijn wel overnachtingsmogelijkheden genoeg.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 mei 2013, 10:44 
Stoptrein

Ik ben ook zoiets van plan met een vriendin van mij.
Hebben jullie al een route uitgestippeld? Wij willen door Oost-Europa reizen,
en zijn ook opzoek naar niet al te toeristische plekken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 mei 2013, 21:36 
Trans-Siberië Express

Dan zeg ik: Subotica in Servië. Kleine stad (maar wel een van de grotere plaatsen in het land) helemaal in het noorden vlakbij Hongarije. Maar geen plek waar massa's toeristen komen. Aan de rand van de stad is een meer, daar is ook een aantal accommodaties net als in de stad zelf. De relaxte sfeer van het nachtleven viel mij bijzonder op. En alles is erg goedkoop, ook mooi meegenomen. Novi Sad is wat groter en ligt wat verder het land in, maar daarvan kan ik niets over de sfeer zeggen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 mei 2013, 22:01 
Trans-Siberië Express

Novi Sad heeft een leuk sfeertje en een mooi centrum en kasteel. Ik vond Novi Sad veel mooier dan Subotica.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur