World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 11 dec 2017, 04:57

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 feb 2013, 13:40 
Intercity

Weten jullie een mooie strandplek in Montenegro waar je makkelijk een paar dagen kan verblijven? Het moet makkelijk te bereizen zijn vanuit Podgorica.

Eerst was het plan om naar Bar te gaan, maar dat viel tegen volgens veel mensen?

BerichtGeplaatst: 26 feb 2013, 14:25 
Intercity

Andere badplaatsen in de buurt zijn Ulcinj, Sutomore en Budva. Wat vinden jullie hiervan?

BerichtGeplaatst: 26 feb 2013, 17:44 
Trans-Siberië Express

Land: België
Budva is de grootste badplaats waar ook het meest te doen is denk ik.

BerichtGeplaatst: 26 feb 2013, 19:37 
Sprinter

Bar is niet een hele leuk plaats, de oude stad is heel wat jaren verwoest door een aardbeving, dus het is een vrij nieuwe stad en niet groot. De stranden in de buurt van Bar zijn ook niet echt mooi, voornamelijk kiezelstenen. Volgens mij heb je bij Sutomore een zandstrand. Vanuit Bar kun je gemakkelijk naar Sutomore, per bus of per trein. het ligt dicht bij elkaar. Ulcinj is een leuke stad, heel anders dan de andere plaatsen aan de Montenegrijnse kust, meer albaanse invloeden. ten zuiden van Ulcinj ligt Ada Bojana (dichtbij Albaanse grens), een strand waar de rivier Bojana in de zee stroomt, ook daar heb je een zandstrand. Het enige probleem daar is dat je er lastig komt en het is nogal een verstopte plek. Ik was er in 2011, hoogzomer en het was heel rustig. Als je de weg volgt van Ulcinj naar de Albaanse grens kom je nog meer stranden tegen, voornamelijk zandstrand. Ik ben zelf nog naar een ander strand geweest genaamd Copacabana, misschien op 15 minuten rijden van Ulcinj. Het was een heel groot strand. Er is een klein strandje in Ulcinj zelf, maar deze ligt altijd vol en het is heel klein.
Budva is een leuke stad, en vooral 's avonds in de zomer is het heel gezellig (wel druk, Budva is wel het meeste toeristische).
Aan de ene kant van Budva heb je kiezelstrand, niet heel groot, er loopt een boulevard langs. Aan de andere kant van Budva heb je een stuk strand waarbij je langs een grot moet lopen, door het water, om op een zandstrand te komen. Dat was wel schitterend. Het was niet heel groot, en als het water hoog staat dan kom je er bijna niet of juist niet terug:P.
Ik hoop dat ik je hier een beetje meegeholpen heb!

Nog even een toevoeging, zag dat het gemakkelijk vanuit Podgorica te reizen is. Budva en Sutomore zijn het gemakkelijkste te bereiken en waarbij je ook nog terug komt in Podgorica aan het einde van de dag. Ulcinj ligt zeker een uur ten zuiden van Bar en ik weet niet hoeveel bussen er gaan. Vanuit Bar gaat er een trein, 2 keer op een dag de intercity naar Belgrado (nachttrein, dagtrein) en meerdere stoptreinen van en naar Podgorica die allen stoppen in Sutomore.

Succes met het maken van je keuze, en hoop dat je het leuk zal gaan hebben in Montenegro! Het is echt een mooi land.

BerichtGeplaatst: 27 feb 2013, 15:04 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Budva vond ik zelf verschrikkelijk. Het oude stadje is erg leuk maar dat is slechts een klein deel van het geheel. Voor de rest zijn het allemaal lelijke toeristen hotels en er wordt nog steeds in hoog tempo gebouwd. Het gevolg is dat de stranden propvol zitten met vooral Russen en Serviërs. Vanuit Podgorica zou ik de bus naar Kotor pakken, echt het mooiste plekje van Montenegro. Het oude stadje lijkt op die van Budva alleen is de ligging zóveel mooier! Het ligt aan het einde van een Fjord met bergtoppen rondom en er is een oud kasteel tegen de heuvel op die je kunt beklimmen. De stranden zijn ook niet heel erg druk omdat het massa toerisme hier (hoe gek ook) nog niet heeft toegeslagen.

BerichtGeplaatst: 27 feb 2013, 21:14 
Sprinter

Over Budva heb je gelijk, erg toeristisch, en Kotor is inderdaad een mooie plaats en minder toeristisch, maar je hebt er niet echt strand.
Wat ik me herinner is dat je een klein strandje hebt met alleen maar kiezelstenen ( en dan niet van die kleine), en veel betonnen platen waar ze de boten aanleggen. ik ben het verder met hvondelen eens, Kotor is een mooie plaats, die het bezoeken zeker waard is!

BerichtGeplaatst: 27 feb 2013, 21:34 
Trans-Siberië Express

Land: België
Kotor ligt ook in een baai, en daar is het water vuiler dan aan de open zee. Je kunt er beter niet zomaar gaan zwemmen bijvoorbeeld. Ik zou kiezen voor een badplaats die echt aan de kust ligt als je vooral voor het strand komt. Verder is Kotor natuurlijk wel een mooi stadje om te bezoeken.

BerichtGeplaatst: 27 feb 2013, 22:21 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Citeer:
Kotor ligt ook in een baai, en daar is het water vuiler dan aan de open zee. Je kunt er beter niet zomaar gaan zwemmen bijvoorbeeld. Ik zou kiezen voor een badplaats die echt aan de kust ligt als je vooral voor het strand komt. Verder is Kotor natuurlijk wel een mooi stadje om te bezoeken.
Er is gewoon verbinding met de zee en er is getij, dus dat water is echt niet minder schoon dan in bijvoorbeeld Budva. Sterker nog, gezien de hoeveelheid mensen die daar zwemmen en afval achter laten vind ik het zelf veel prettiger in Kotor. Ik kwam daar echt heerlijk tot rust doordat je daar lekker kunt dobberen ivm mindere golfslag :mrgreen:

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00