World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 23 nov 2017, 00:53

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 02 jun 2013, 15:20 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Eentje die nog niet is genoemd is maar toch dichtbij, de Rijnroute tussen Bonn-Koblenz-Mainz naar Frankfurt am Main is ook heel mooi. Het stuk tussen Nis en de Bulgaarse grens naar Sofia is ook de moeite waard en de route tussen Luik naar Luxemburg met de IR.

BerichtGeplaatst: 02 jun 2013, 15:44 
Trans-Siberië Express

Citeer:
-Brașov-Ploiești: Qua berglandschap zeer mooi!
-Zilina-Kosice: Prachtig uitzicht op de hoge Tatra, genietend van een goed maal in het Slowaaks restauratierijtuig. :wink:
Zeker. De andere kant op, Zilina - Puchov - Horni Lidec - Hranice, is ook een mooie rit.
Citeer:
-Dirretissima Firenze-Roma: (Buiten de tunnels om) een spectaculair uitzicht, Toscana ten top. Als spoorliefhebber vind ik het ook wel een heerlijke puinzooi-hogesnelheidslijn; ze gooien er alle treinsoorten op (goederen incluis) & vinden het raar als er dan monstervertragingen zijn. :lol:
Kan me dit niet herinneren als iets bijzonders. Wat ik wel een mooie route vond in Italië, is die tussen Rome en Napels. Hmm, daar lopen drie lijnen parallel. Welke zou de nachttrein nemen? Die doet het hele stuk non-stop, dus geen tussenstops die uitsluitsel geven.

BerichtGeplaatst: 25 jul 2013, 15:23 
Sprinter

Citeer:
Citeer:
Citeer:
HOE kon ik Kiruna-Narvik vergeten, zeker het mooiste traject wat ik tot dusver heb gezien. Rond Abisko langs het Torneträsk meer en het laatste stuk in Noorwegen langs de Fjord. Wonderful!
En dan die piepkleine stationnetjes onderweg, en om het halfuur wel een zware goederentrein die voorbij moest :)
Eerste stuk van Kiruna tot aan Torneträsk was nogal veel van hetzelfde, maar vanaf het meer... waw.
In februari 2012 heb ik een weekje daar langs die spoorlijn geslapen, in Katterjakk. Zeer aan te raden!
langs de spoorlijnen? Hoe bedoel je dit precies? En wat is er aan te raden (pure nieuwsgierigheid en interesse :) )

BerichtGeplaatst: 25 jul 2013, 17:22 
Trans-Siberië Express

Noorwegen: Bergen – Flåmsbana – Oslo

Spanje: Barcelona – Zaragoza – Madrid

Italie:Bologna – Florence – Pisa

Frankrijk Corcica: Bastia - Ajaccio en Bastia - Calvi

groetjes ben2

BerichtGeplaatst: 10 aug 2013, 14:12 
Trans-Siberië Express

De originele Lötschberg route tussen Spiez en Brig. Let wel op dat je de route via Kandersteg neemt en niet die nieuwe route via Visp. Dankzij geluidswanden en tunnels is die nieuwe spoorlijn niet de moeite waard. Als het goed is nemen IC's en EC's de nieuwe route terwijl regionale treinen de originele route nemen.

BerichtGeplaatst: 12 aug 2013, 07:50 
Trans-Siberië Express

Ik moet het lijn Dinant - Charleville toevoegen. Helaas is denk ik het best stuk gesloten :( (Dinant-Givet).
Moet Namur-Dinant, dan een bus Dinant-Givet, dan het trein Givet-Charleville.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00