World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 23 nov 2017, 13:57

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: EuroTrip 2013
BerichtGeplaatst: 02 sep 2012, 13:28 
Sneltrein

Het was weer een fantastische Inter-Rail vakantie deze zomer door Oost Europa.
Met mijn 20 jarige reisgenoot Sven, ontmoet op internet, zijn wij op 18 juli in Munchen begonnen.
Vandaaruit via Salzburg naar Graz vanwaar wij de grens over staken naar Slovenie.
Daar deden we Maribor en natuurlijk Ljubljana aan.
Geleidelijk zakten we verder naar het zuiden om via Koper en Piran in Pula in Istrie terecht te komen.
Een prachtige streek langs de Adriatische kust waar ook Rovinj niet vergeten mag worden.
Na 2 prachtige en zonnige dagen in Pula, met de boemel naar Reijeka vanwaar we met de intercity naar Zagreb reisden.
Na een aantal uren in Zagreb te hebben doorgebracht lieten wij ons door de nachttrein van Zagreb naar Split brengen.
Om 06.00 daar aangekomen, al snel en prachtige kamer gevonden, paar uurtjes geslapen en toen de stad bezocht en aan het strand gelegen.

In Split houd het spoor op dus de bus genomen naar Dubrovnik, daar ook 2 dagen verbleven en genoten van het prachtige weer, de enorme cruiseschepen die daar
aanlegden en het niet zo leuke massatoerisme van voornamelijk Amerikanen die daar in het gebied hun cruise aan het maken waren.
Na 2 van die drukke dagen met de bus verder gereisd naar Bar in Montenegro waar we weer met de trein verder konden.
Het was alweer onze 11de dag, dus daar was dan ook het keerpunt.
Vanuit Bar de lange treinreis van 11 uur naar Belgrado, die we overingens met een stop-over hebben afgelegd.
Te drukke trein en enorme hitte had ons dit doen besluiten.
Tijd om "af te koelen" in het Servische plaatsje Priboy precies in het midden van de route, waar het overigens ook nog 39 graden was.
De dag erna dus naar Belgrado en genoten van deze prachtige stad.
Ook van hier de nachttrein genomen naar Budapest waar we in de ochtend aan kwamen.
Deze stad is ook een must voor de verwende Inter-Railer.

Vanuit Boedapest ging het weer verder noordwaarts om via de Poprad Tatry in Praag terecht te komen.
Wie kent Praag niet he, een stad die ook altijd op de route ligt.
Na Praag de 3de keer in de nachttrein naar Krakow om daar ook natuurlijk ook het concentratiekamp Auswitsch/Birkenau te bezoeken.
De reis loopt langzaam ten einde, op het programma staan nog Poznan, Berlijn en Leipzig en op 8 augustus gaat het weer met de Duitse ICE naar Arnhem
waar ons avontuur ten einde kwam.

Mocht je interresse hebben om volgend jaar zomer samen met mij ook zo'n mooie reis te maken, laat maar een berichtje achter.
Ik heb van deze reis een 3 uur durende video gemaakt die ik je kan laten zien.
En mocht je na het zien van deze video enthousiast zijn geworden, dan gaan we samen een geweldig avontuur tegemoet.

Groeten van John.

Berichtonderwerp: Re: EuroTrip 2013
BerichtGeplaatst: 16 okt 2012, 18:55 
Stoptrein

Hallo John,

Ik ben wel ietsje ouder...33, maar erg benieuwd naar de ervaringen en de film.
Volgend jaar wil ik ook Europa doortrekken om met de trein vele plaatsen en leuke dingen te ondernemen.

Ik ben erg benieuwd naar Oost Europa, maar Italiƫ en Spanje/Portugal spreken mij ook aan.

Alvast bedankt voor je reactie.

Groet,
Erwin.
Nieuwegein (bij Utrecht)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00