World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 21 nov 2017, 08:55

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14 feb 2013, 09:31 
Intercity

Citeer:
Denk niet alleen aan ziektekosten maar ook kosten voor repatriëring (met vliegtuig als je niet zelfstandig meer terug kunt reizen door ziekte of tussen 6 plankjes ligt). Dit valt vaak niet onder je ziektekostenverzekering. En ook mindere ernstige dingen als gestolen bagage.
Dat geldt natuurlijk ook als je op vakantie gaat naar Turkije. Als je op reis gaat accepteer je nu eenmaal een risico dat je niet heelhuids terugkomt.

Daarnaast is je bagage onbeheerd achterlaten natuurlijk ontzettend dom.

BerichtGeplaatst: 14 feb 2013, 16:16 
Shinkansen

Land: Nederland
Citeer:
Citeer:
Denk niet alleen aan ziektekosten maar ook kosten voor repatriëring (met vliegtuig als je niet zelfstandig meer terug kunt reizen door ziekte of tussen 6 plankjes ligt). Dit valt vaak niet onder je ziektekostenverzekering. En ook mindere ernstige dingen als gestolen bagage.
Dat geldt natuurlijk ook als je op vakantie gaat naar Turkije. Als je op reis gaat accepteer je nu eenmaal een risico dat je niet heelhuids terugkomt.

Daarnaast is je bagage onbeheerd achterlaten natuurlijk ontzettend dom.
Maar voor Turkije geldt niet dat het afreizen naar het land (mogelijk Kurdistan daargelaten) wordt afgeraden. Naar landen waar dat wel het geval voor is, is het niet vanzelfsprekend dat een reisverzekering kosten vergoed die in zo'n land worden gemaakt, inclusief repatriëring. Da's toch best een verschil. En natuurlijk is je bagage onbeheerd achterlaten dom maar niemand is perfect en iedereen kan worden afgeleid. Of je naar Iran gaat moet jezelf weten maar zoek het goed uit bij je reisverzekering, dat is de enige tip die ik je wil geven.

BerichtGeplaatst: 16 feb 2013, 10:43 
Site Admin

Een van mijn opties voor aankomende zomer is een paar dagen Iran, alleen ben ik dan van plan om op 16-07 heen te gaan en op 27-07 terug.
Waarschijnlijk is dit dus te vroeg om een deel te trainpoolen...

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 16 feb 2013, 17:18 
Intercity

Citeer:
Een van mijn opties voor aankomende zomer is een paar dagen Iran, alleen ben ik dan van plan om op 16-07 heen te gaan en op 27-07 terug.
Waarschijnlijk is dit dus te vroeg om een deel te trainpoolen...
Ik denk dat ik pas rond de 25e vertrek (ivm. evt. hertentamens), dus dat wordt dan inderdaad lastig..

BerichtGeplaatst: 19 feb 2013, 16:13 
Trans-Siberië Express

Ik denk dat een groot deel van Iran zeer veilig is, het grensgebied van Pakistan/Afghanistan daargelaten. De route via Teheran naar Bandar Abbas moet geen probleem zijn. Maar ik zou deze reis ook het liefst in de winter doen en buiten de Ramadan om. In Turkije maakt het niet uit maar in Iran moet je er zeker rekening mee houden.

BerichtGeplaatst: 19 feb 2013, 18:31 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Maar ik zou deze reis ook het liefst in de winter doen en buiten de Ramadan om. In Turkije maakt het niet uit maar in Iran moet je er zeker rekening mee houden.
De beste reistijd is april/mei of september/oktober, ik was er van 20-05-07 t/m 07-06-07 en heb me toen uitstekend vermaakt.

groetjes ben2

BerichtGeplaatst: 19 feb 2013, 22:06 
Intercity

Citeer:
Citeer:
Maar ik zou deze reis ook het liefst in de winter doen en buiten de Ramadan om. In Turkije maakt het niet uit maar in Iran moet je er zeker rekening mee houden.
De beste reistijd is april/mei of september/oktober, ik was er van 20-05-07 t/m 07-06-07 en heb me toen uitstekend vermaakt.

groetjes ben2
Daar zat ik natuurlijk ook over na te denken. 't probleem is dat ik alleen in de zomer kan reizen ivm. vakanties. De extreme warmte komt echter alleen voor in Bandar-e Abbas en Dubai. In Bandar-e Abbas hoop ik minder dan een dag te blijven, in Dubai zijn er genoeg AC indoor-activiteiten. Muscat is alweer een stuk koeler (relatief natuurlijk, 31 - 32 C was de meest voorkomende temperatuur in Muscat in augustus 2012). Daarnaast is het in deze tijd van het jaar ook een stuk goedkoper.

BerichtGeplaatst: 26 jun 2013, 12:34 
Trans-Siberië Express

Ik ben heel erg benieuwd. Heb je een reisgenoot gevonden? Gaat deze reis door? Heb je een visum voor Iran al weten te bemachtigen?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00