World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is nu 20 sep 2017, 19:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hostel Zurich
BerichtGeplaatst: 23 mei 2016, 08:16 
Sprinter

Hey!

Ik ben opzoek na een hostel in Zurich, maar op hostel world beginnen ze allemaal vanaf 36 euro per nacht en dat voor een bed op een slaapzaal van 6 personen.
Iemand anders goedkopere opties?

vriendelijke groet :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hostel Zurich
BerichtGeplaatst: 23 mei 2016, 10:27 
Trans-Siberië Express

Ik ben bang dat het niet veel goedkoper gaat worden in Zurich. Als je met meerdere personen bent kan een hotelkamer soms voordeliger zijn. Wellicht is dat een uitkomst.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 mei 2016, 13:42 
Site Admin

Ghehe welkom in Zwitserland inderdaad. Je zou nog kunnen kijken via Airbnb, Hostelz.com en Booking.com, maar ook ik vrees dat je niet heel veel goedkoper gaat kunnen vinden...

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 mei 2016, 15:05 
Trans-Siberië Express

Voor wanneer is het precies?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 jun 2016, 14:29 
Trans-Siberië Express

Ik vind € 36 een vrij normale prijs voor een bed op een slaapzaal in een hostel in Zwitserland. Dat is nou eenmaal het Zwitserse prijspeil, en ik denk dat je het in Zürich niet veel goedkoper gaat krijgen. In Zwitserland is nou eenmaal alles duur.

Iets goedkoper, en een klein stukje van Zürich af, is het Bellpark Hostel in Luzern (vanaf € 28 p.p.). Ze staan ook op booking.com. Ik heb er vorig jaar overnacht (weliswaar in een tweepersoonskamer, die was een stuk duurder), maar het is goed gelegen en prima met de bus bereikbaar vanaf het station van Luzern. Veel Aziaten daar, want het wordt gerund door Koreanen, je krijgt een Aziatisch ontbijtje er bij en er is een keuken aanwezig. Alles vrij eenvoudig maar schoon. Luzern zelf is trouwens een veel mooiere en leukere stad dan het wat zakelijke Zürich, en in een veel mooiere omgeving aan de Vierwaldstättersee met de Rigi en Pilatus vlakbij. Van de wat grotere Zwitserse steden is Luzern duidelijk de meest sfeervolle, en zomers ook veel levendiger met toeristen.

Ik weet niet waarom je naar Zürich wil, maar het kan een idee zijn om het te vervangen door Luzern.

hvondelen schreef:
Ik ben bang dat het niet veel goedkoper gaat worden in Zurich. Als je met meerdere personen bent kan een hotelkamer soms voordeliger zijn. Wellicht is dat een uitkomst.
Ik overnacht 1-2 keer per jaar in Zwitserland, altijd met mijn vriendin, altijd in een tweepersoonskamer met eigen douche en wc. En dan zit je in een eenvoudig hotel. Reken in Zwitserland op minimaal rond de CHF 100 (ca. € 90) per nacht voor zo'n tweepersoonskamer, bij uitzondering kan het soms nog CHF 80-90 zijn. Veel goedkoper zal een hotelkamer dus ook niet zijn als je met meerdere personen bent, of je moet toevallig op een aanbieding stuiten van bv. Ibis of Ibis Budget, die hebben rond Zürich ook enkele hotels.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur