World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is nu 21 aug 2017, 09:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 05 aug 2017, 15:58 
Stoptrein

Voor volgend jaar ben ik stiekem alvast aan het kijken voor een mooie trip.. Vooralsnog ziet deze er zo uit:

Amsterdam - Munchen
Nacht in München
Munchen - Lake Bled
Bled - Zagreb
Zagreb - Belgrado
Belgrado - Bar (Montenegro)
nacht in Bar, Montenegro

Op zich een prima planning weet ik uit eerdere ervaringen. In elke stad ben ik zo'n 2 a 3 dagen, behalve in Munchen/Zagreb.
Na een 12 uur durende treinrit naar Bar (de Montenegro express) ben ik op zoek naar een slaapplaats voor 1 nacht in Bar.
Dat is nogal een uitdaging, want: er is maar 1 hostel en die is wanneer ik in het pikdonker aankom lastig te vinden. Verder alleen maar hotels/appartementen die veel te ver van het mini-station af liggen. Wie heeft tips?

Wie heeft wel eens in Bar geslapen en zo ja, waar? De Montenegro Express schijnt een van de mooiste treinritten te zijn.

Weekje in Kotor (dagtrips vanaf daar maken)
Dubrovnik
Split

Ancona
Gardameer
Parijs
Amsterdam

Terugreizen via de kust van Kroatie is ook een optie..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 aug 2017, 20:55 
Trans-Siberië Express

Hoelang ben je van plan te gaan? Ik zou voor München sowieso 2 hele dagen uittrekken en Bled laten vallen, omdat je op de Balkan al voldoende tijd inruimt voor recreatie aan het water.
Ik zou dan direct van München naar Zagreb reizen en om 23.00u de nachttrein pakken naar Split. In Split breng je 3 dagen door (o.a. naar Hvar of Brac en Sibenik) en vervolgens reis je via Mostar door naar Montenegro. Ik denk dat het qua hostels wel goed moet komen in Montenegro, omdat het toerisme hier aan populariteit wint. Vervolgens heb je de keuze om naar het noorden af reizen en dan Beograd en Novi Sad mee te pakken. Wellicht kun je dan Bled bezoeken en aansluitend via Parijs naar huis. Paris ligt niet echt op de route. Je kunt natuurlijk ook via Italië terug naar NL

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 aug 2017, 20:59 
Maglev

Als ik jou was zou ik niet in Bar maar wel in Sutomore(één halte eerder) gaan overnachten.

Dit is een aangenaam plaatsje aan zee met heel veel overnachtingsmogelijkheden in "SOBE" (kamers bij particulieren). Bar is een niet al te mooie havenstad met vooral Tito-barok...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 aug 2017, 23:55 
Trans-Siberië Express

Raver schreef:
Wellicht kun je dan Bled bezoeken en aansluitend via Parijs naar huis. Paris ligt niet echt op de route. Je kunt natuurlijk ook via Italië terug naar NL
Parijs ligt dusdanig dicht bij Nederland dat ik het persoonlijk zonde zou vinden om daar een InterRail voor te gebruiken. Parijs is meer een bestemming voor een weekendje of paar dagen weg als je goedkope tickets voor de Thalys op de kop kan tikken (of goedkope bustickets/vliegtickets of met de auto). Met de Thalys zit je in iets meer dan 3 uur vanaf Amsterdam in Parijs.

manonbouman schreef:
Na een 12 uur durende treinrit naar Bar (de Montenegro express) ben ik op zoek naar een slaapplaats voor 1 nacht in Bar.
Dat is nogal een uitdaging, want: er is maar 1 hostel en die is wanneer ik in het pikdonker aankom lastig te vinden. Verder alleen maar hotels/appartementen die veel te ver van het mini-station af liggen. Wie heeft tips?
Als je een beetje zoekt op sites als booking.com zie je dat er in Bar ook ontzettend veel guest houses etc. zijn waar je goedkoop kan overnachten, ook in de buurt van het station, dus dat er maar één hostel is hoeft echt geen probleem te zijn. Mijn ervaring met goedkope guesthouses is dat die ook vaak jonge reizigers en backpackers aantrekken.

Als het wel wat verder van het station is: met Google Maps op je smartphone zou je dat makkelijk moeten kunnen vinden. In het pikkedonker zal ook wel meevallen, op Google Streetview is te zien dat de weg naar het station gewoon straatverlichting heeft en een stoep, en elders in Bar zal dat niet veel anders zijn. En anders neem je vanaf het station een taxi; er zullen ongetwijfeld taxi's staan te wachten als de trein vanuit Belgrado aankomt en een taxiritje zal je daar niet veel meer kosten dan een paar euro.

En anders is, zoals al gesuggereerd, Sutomore de aantrekkelijker optie. Dat is een badplaats terwijl Bar een havenstad is.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur