World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 23 nov 2017, 23:13

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Slapen in trein
BerichtGeplaatst: 18 jan 2009, 20:16 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Dat werkt natuurlijk ook! :wink:

BerichtGeplaatst: 19 jan 2009, 12:36 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Treinkaartjes, geld en bankpasjes bewaar ik vaak in een klein plat tasje wat je aan een koordje om je nek kan doen. Die draag ik onder mijn kleren. Zo draag je alles veilig bij je en is het niet makkelijk te pakken. Zulke tasjes zijn bij tassenwinkels voor ongeveer 5 euro verkrijgbaar. Mijn tasje is van Line en is in deze folder te zien, helemaal rechtsboven op pagina 4 van de PDF (Veiligheidsdraagtasje). Aanrader! Ik heb 'm trouwens in het zwart.
Zo'n tasje heb ik sind smijn laatste twee reizen ook, en ik wil niet meer zonder. Ik ben nogal een chaoot, om de haverklap in lichte paniek omdat ik mijn portemonnee oid weer eens kwijt ben, maar met dat tasje voel ik me superrustig. Hij gaat alleen wel stinken na een week of vier. :P

BerichtGeplaatst: 19 jan 2009, 12:42 
Trans-Siberië Express

Tasje kan dan thuis mooi in de was mee. Natuurlijk zonder paspoort en geld er in. :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 20 jan 2009, 18:45 
Intercity

Je hebt ook van die tasjes die je om je middel onder je broek kunt dragen.

BerichtGeplaatst: 11 feb 2009, 19:30 
ICE

Citeer:
Vraag 1: Op zitplaatsen moet je zelf opletten, in couchettes en slaapcompartimenten wordt je door de rijtuigbegeleider gewekt. Tip is om de wekkerfunctie van je mobiele telefoon te gebruiken en die op een kwartier voor aankomsttijd te zetten. Is natuurlijk niet nodig als je meereist tot het eindstation van je nachttrein, of als je nachttrein laat in de ochtend of 's middags aankomt. Doorgaans ben je wel eerder wakker.
dit is trouwens niet altijd zo, op de nachttrein van Athene naar Thessaloniki werd ik wakker gemaakt omdat de trein naar arrangeer terrein ging en ik er nog als enige in lag te slapen, daar heeft niemand mij gewekt.. en na alle vertragingen had ik geen wekker gezet omdat het toen toch geen zin had ;) gelukkig was ik nog wel steeds op de plek waar ik moest zijn!

BerichtGeplaatst: 11 feb 2009, 20:45 
Trans-Siberië Express

Dat is dan ook één van de weinige uitzonderingen. Ik had twee jaar geleden de indruk dat er op die nachttrein van Athene naar Thessaloníki inderdaad niet per rijtuig een begeleider was maar één per twee of misschien wel meer rijtuigen. Je reservering wordt gelijk na vertrek gecontroleerd en dan mag je gaan slapen. Dat kan ook omdat er alleen maar couchette- en slaaprijtuigen in die trein zitten, de reis maar kort duurt en vaak zit de trein vanaf het beginstation al volgeboekt. Je wordt inderdaad niet wakker gemaakt, omdat bijna iedereen bij het eindstation uit de trein moet.

BerichtGeplaatst: 11 feb 2009, 22:33 
ICE

ach het was gewoon wel fijn geweest als iemand desnoods iemand in mijn coupe me even gewekt had want de trein was al lang aangenomen en dat mens was superboos op me ;)

BerichtGeplaatst: 11 feb 2009, 22:37 
Trans-Siberië Express

Land: België
ik neem overmorgen de nacht ICE :|
hopen dat ik in slaap geraak :)

is nacht ICE kiel-basel ICE1 of ICE3?

BerichtGeplaatst: 12 feb 2009, 08:27 
Trans-Siberië Express

Kijk eens op http://www.fernbahn.de (Wagenreihungen DB-Fahrplan 2009).

ICE 609 bestaat uit 12 rijtuigen (nr. 1 t/m 14, 10 en 13 ontbreken) en heeft een maximale snelheid van 250 km/u. ICE 1 dus. :) Zou ook raar zijn als daar ICE 3 wordt ingezet, de trein gaat namelijk niet over de hogesnelheidslijn Keulen-Frankfurt. En ICE 3 wordt eigenlijk alleen ingezet op treinen die via de hogesnelheidslijnen tussen Keulen en Frankfurt en/of Nürnberg en München gaan.

BerichtGeplaatst: 27 mei 2009, 13:39 
Intercity

Citeer:
inderdaad, met een tieraps je tas aan het bagagerek vastleggen scheelt een hoop tegen "snelle" dieven. ze zijn ook handig om als je met je vrienden een eigen couchette hebt de deur nog eens extra te vergrendelen. wel een zakmesje meenemen om weer te openen.
Voelen medereizigers zich niet wat beledigd als je je bagage met tie wraps aan het rek vast maakt? (Dus de mensen waarmee je in zo'n slaapcoupe ligt).

BerichtGeplaatst: 27 mei 2009, 14:50 
Trans-Siberië Express

Die indruk heb ik niet; als je handzame bagage hebt is het niet raar om die goed vast te maken. Sommigen gebruiken een kettingslot. Zelfs als ik zit in de trein en ik ga slapen, dan haak ik vaak mijn voet achter een van de lussen van mijn rugtas. Veiligheid boven alles.

BerichtGeplaatst: 27 mei 2009, 22:45 
Intercity

Citeer:
Die indruk heb ik niet; als je handzame bagage hebt is het niet raar om die goed vast te maken. Sommigen gebruiken een kettingslot. Zelfs als ik zit in de trein en ik ga slapen, dan haak ik vaak mijn voet achter een van de lussen van mijn rugtas. Veiligheid boven alles.
Oke bedankt!:)

BerichtGeplaatst: 28 mei 2009, 21:32 
Trans-Siberië Express

Land: België
Citeer:
Citeer:
Vraag 1: Op zitplaatsen moet je zelf opletten, in couchettes en slaapcompartimenten wordt je door de rijtuigbegeleider gewekt. Tip is om de wekkerfunctie van je mobiele telefoon te gebruiken en die op een kwartier voor aankomsttijd te zetten. Is natuurlijk niet nodig als je meereist tot het eindstation van je nachttrein, of als je nachttrein laat in de ochtend of 's middags aankomt. Doorgaans ben je wel eerder wakker.
dit is trouwens niet altijd zo, op de nachttrein van Athene naar Thessaloniki werd ik wakker gemaakt omdat de trein naar arrangeer terrein ging en ik er nog als enige in lag te slapen, daar heeft niemand mij gewekt.. en na alle vertragingen had ik geen wekker gezet omdat het toen toch geen zin had ;) gelukkig was ik nog wel steeds op de plek waar ik moest zijn!
nu je zoiets zegt!
ik had precies hetzelfde, op precies dezelfde lijn, en op precies dezelfde nachttreinverbinding
gelukkig werd mijn wagen er in thessaloniki afgehaakt, want een stuk van de trein reed verder naar sofia :mrgreen:
die griekse TBG deed s'morgens als ik mijn bagage dan uiteindelijk toch aan het inpakken was alsof de trein over een paar seconden zou ontploffen :? , maar als ik was uitgestapt werd mijn wagon direct weggerangeerd dusja :lol:

BerichtGeplaatst: 28 mei 2009, 21:36 
Trans-Siberië Express

Citeer:
nu je zoiets zegt!
ik had precies hetzelfde, op precies dezelfde lijn, en op precies dezelfde nachttreinverbinding
gelukkig werd mijn wagen er in thessaloniki afgehaakt, want een stuk van de trein reed verder naar sofia :mrgreen:
die griekse TBG deed s'morgens als ik mijn bagage dan uiteindelijk toch aan het inpakken was alsof de trein over een paar seconden zou ontploffen :? , maar als ik was uitgestapt werd mijn wagon direct weggerangeerd dusja :lol:
Daar wordt inderdaad snel weggerangeerd. Ik werd ook pas wakker toen we al stilstonden in het station van Thessaloniki, maar we waren zeker niet de enigen die nog in de trein waren, dus we konden zonder problemen uitstappen.

BerichtGeplaatst: 25 feb 2010, 18:09 
Stoptrein

ik heb een riem waar ik mijn geld in kan doen, heb ik altijd om en je ziet niet dat er geld in zit

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00