World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 25 nov 2017, 07:04

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06 jul 2009, 14:50 
Stoptrein

Wij gaan met z´n tweeen interrailen door (Zuid)-Oost Europa. Onze globale route ziet er als volgt uit:
- Berlijn
- Krakau
- Praag
- Boedapest
- Belgrado
- Sarajevo

Onze vraag is nu bij welke verblijfplaatsen jullie goede ervaringen hebben in deze steden? Welke verblijfplaatsen zijn aanraders?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

BerichtGeplaatst: 06 jul 2009, 14:58 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Berlijn: http://www.backpackersparadise.de/

Goede rustige ligging, prima bereikbaarheid met ov (S-Bahn, met InterRail gratis, of handiger, de metro; in beide gevallen daarna nog een klein stukje met de bus), heel veel backpackers, en toen ik er was in 2003 waren er ook grote tenten waar je voor € 6,00 per nacht op een matrasje kon slapen (matrasje en deken zaten bij die 6 euro inbegrepen). Je kon ook je eigen tent opzetten. Of die camping er nu nog is, dat weet ik niet; op bovengenoemde website staat-ie niet vermeld maar dat hoeft op zich niks te zeggen.

BerichtGeplaatst: 11 jul 2009, 08:45 
Intercity

Voor Berlijn:
Helter Skelter Hostel http://www.helterskelterhostel.com
Goede ligging tussen Museuminsel, het gebied van de Reichstag en uitgaanswijk Oranienburg
14 euro pp/pn in dorm (€5,- borg voor linnen; €3,- pd voor ontbijt)

Voor Praag:
Apple Hostel, € 12.50 pp/pn in dorm incl ontbijt (vorig jaar)
500m van het drukke centrum af (aan de kant van het hoofdstation), aan het Republieksplein
http://www.applehostel.cz

Voor Budapest:
Vorig jaar waren we in Amigo Hostel (mooie kamers in een typisch binnenhofje in het centrum, dichtbij waar het operagebouw, de joodse wijk enz.) http://www.amigohostel.hu

Dit jaar gaan we naar een hostel dichterbij het Keleti station: Locomotive Light Hostel, http://www.locomotive-hostel-budapest.com, 14 euro pp/pn in dorm incl ontbijt

Voor Krakow:
http://www.travellersinn.pl/en/onas.htm Travellers' Inn, tussen het centrum, de joodse wijk Kazimierz en de burcht Wawel. Je krijgt gratis fietsen daar mee, en ontbijt en internet.
Vorig jaar was het circa 13 euro pp/pn in een dorm.

Laatst gewijzigd door oculomotorius op 11 jul 2009, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 11 jul 2009, 18:37 
Maglev

Sarajevo: Haris Youth Hostel.
Leuke, jonge eigenaar, die enthousiast kan vertellen over zijn stad.

BerichtGeplaatst: 12 jul 2009, 21:26 
Stoptrein

Belgrado: The new inn
http://www.thenewinnbelgrade.com/

Leuk klein hostel in het centrum van de stad

BerichtGeplaatst: 09 aug 2009, 22:30 
Sprinter

Mijn ervaringen:

- Berlijn
Hostel Wombat's. 21 euro per nacht, maar wel een badkamer op de kamer in 6p dorm.
Leuke stad, maar niet veel speciaals. Omgeving Brandenburgertor is mooi, TV toren niet doen.

- Krakau
Super stad! Echt een van de mooiste van mijn trip (zie onderschrift). Geen goed hostel voor je. Check www.hostelworld.com (boeken hoeft niet perce via de site)

- Praag
Hostel Olet. Basisschool met summer hostel. Redelijk ver van het centrum, maar daar kom je goedkoop per tram. Nette voorzieningen, geen ontbijt. 11 euro per nacht. 9 persoons dorm, maar is ruim opgezet.

- Boedapest
Hostel Our Place is gaar, maar 8 euro per nacht. Hostel Maverick is super mooi, mooie locatie, 20 euro per nacht.

- Belgrado
Stad hebben wij overgeslagen en voor Wenen gekozen. Is een goede keuze geweest, hoorde we later van reisgenoten.

Have fun!

BerichtGeplaatst: 09 aug 2009, 22:56 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Mijn ervaringen:

- Berlijn
Hostel Wombat's. 21 euro per nacht, maar wel een badkamer op de kamer in 6p dorm.
Leuke stad, maar niet veel speciaals. Omgeving Brandenburgertor is mooi, TV toren niet doen.
Persoonlijk vind ik dat er in Berlijn veel te zien is, het ligt alleen niet allemaal even dicht bij elkaar. Ik heb me er een aantal dagen vermaakt. Het museum bij Checkpoint Charlie is heel mooi, de restanten van de Berlijnse muur die er nog staan zijn interessant (maar je moet inderdaad wel van geschiedenis houden), het Tiergartenpark is prachtig en voor mij als raceliefhebber was het ook leuk om de AVUS te zien, het oude circuit met de tribunes langs de baan (tegenwoordig de snelweg A115) en in de starttoren een wegrestaurant. Leuk stukje historie.
Citeer:
- Belgrado
Stad hebben wij overgeslagen en voor Wenen gekozen. Is een goede keuze geweest, hoorde we later van reisgenoten.
Mja, love it or hate it, maar Belgrado is wel echt iets heel anders dan veel andere Europese steden. Nu is het nog niet verwesterd. Ik ben toch blij dat in Belgrado ooit heb bezocht.

BerichtGeplaatst: 09 aug 2009, 23:20 
Sprinter

Ik ben er maar 2 dagen geweest, dus moest keuzes maken. Misschien toch de verkeerde gemaakt dan :)
We hadden Lonely Planet als gids, dus als het daar niet in stond, moesten we er via de plattegrond achter komen.
Citeer:
Persoonlijk vind ik dat er in Berlijn veel te zien is, het ligt alleen niet allemaal even dicht bij elkaar.
Voordeel is dat het een goede metroverbinding heeft in de hele stad. Dagticket voor 6,20!

BerichtGeplaatst: 09 aug 2009, 23:58 
Trans-Siberië Express

En een ov-dagkaart kun je daar uit de automaat halen en zonder extra kosten met je pinpas betalen, heel handig! Het ov-netwerk van Berlijn met al z'n S-Bahnen, U-Bahnen en bussen is enorm uitgebreid en alles sluit goed op elkaar aan. Ik sliep in Backpackers Paradise en als mijn metro (U6) bij het eindpunt Alt-Tegel aankwam liep ik naar boven en stond de bus (lijn 222) al te wachten, om vervolgens binnen een paar minuten te vertrekken. Ook 's avonds. Ideaal! En dan zit je toch al een heel stuk naar de rand van de stad.

BerichtGeplaatst: 12 aug 2009, 14:35 
Sprinter

Wij verbleven:

in Berlijn: Motel One - Berlin Mitte (een echt hotel, geen hostel). Was wel leuk ingericht enzo, maar we vonden het het geld toch niet echt waard. Geboekt via Hostelbookers.com, ontbijt was niet inbegrepen en kostte 7.5 euro. Wel een groot pluspunt was dat je echt vlakbij een metrostation zat, dus je stond op 10 minuten overal waar je maar wou, en het was er tamelijk rustig.

in Praag: Czech-inn. Supermooi hostel + hotel (beneden slaapzalen, boven nieuwe private kamers). Supermooi ingericht, coole regendouches, en ligt langs een tramlijn die dag en nacht rijdt (niet overal in Praag!). 24u-kaartjes voor het openbaar vervoer in Praag zijn ook maar 100 kronen (4 euro ofzo). Hostel bood ook superveel services aan, geld wisselen zonder commissie, tandenborstels, postzegels, tramkaartjes... En we kregen een hele uitleg met bijhorende tekening op het stadsplan! Zou ik zeker aanraden! O en er is gratis wi-fi dus superveel mensen zitten er met hun laptopje in de gezellige lounge.

in Budapest: Downtown Oasis Private Rooms. Gewoon iemands appartement dat mooi is ingericht en verhuurd wordt. Maar drie kamers (2 met 4 of 6 (?) bedden en 1 private double). Met badkamer en keuken die goed schoongemaakt wordt, gemeenschappelijke ruimte met zeteltjes en boeken en gratis gebruik van de computer. Gratis koffie en thee.

in Istanbul: Megara Hotel. We hadden de indruk dat er in de buurt veel betere dingen te vinden waren voor die prijs. (75 euro voor een kamer via hostelbookers, 95 euro ter plaatse!). Verder wel in orde en in een leuke straat (Abyiki). Heel gezellige straat vol terrasjes. Er was een hostel dat Backpackers heette in die straat, zag er supergezellig uit...

in Sofia: Internet hostel. Zag er nogal creepy uit als je binnenkwam, je moest door een paar winkeltjes langs een vreemde traphal naar boven, maar uiteindelijk waren de kamers zelf wel heel mooi, en er was een keukentje met oven enz. per 3 kamers. Lag wel langs een straat met een tramlijn en veel taxi's, dus echt stil was het niet, maar je zat wel pal in het centrum! Voor de prijs moest je het ook niet laten, 17 euro p.p. voor een ruime private double.

BerichtGeplaatst: 10 okt 2009, 17:04 
Stoptrein

hebben jullie ook tips voor campings in deze steden?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00