World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 24 nov 2017, 19:23

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Hoe slaap jij?
BerichtGeplaatst: 19 okt 2009, 19:09 
Maglev

Land: Nederland
Hallo,

Ik zat eerst te denken om 2,5 week alle nachten in hostels(jeugdherbergen) te gaan slapen. Maar dan slaap je ook met anderen op een kamer en dat zie ik niet zo zitten. Je slaapt dan ook in stapelbedden, dus niet echt een beetje privacy en comfort. Maar toen heb ik in alle stopplaatsen oo khotels gevonden, maar das wel het dubbele qua kosten. Hoe slapen jullie met jullie interrail reis?

Martin

Berichtonderwerp: Re: Hoe slaap jij?
BerichtGeplaatst: 19 okt 2009, 19:13 
Trans-Siberië Express

Ik ga altijd met mijn vriendin en dan nemen we tweepersoonskamers, soms in een hostel, soms in een (goedkoop) hotel. Maar toen ik eerder alleen reisde sliep ik vaak in een hostel. Ja, je hebt wt minder privacy, maar het is ook gezellig en een stuk goedkoper.

Het is de afweging die je moet maken: hoeveel is de privacy en het comfort je waard?

O ja, de meeste stapelbedden (sommige hostels hebben overigens geen stapelbedden) in hostels liggen net zo goed als een gewoon bed. Slapen zal toch wel lukken.

BerichtGeplaatst: 19 okt 2009, 19:56 
Maglev

Ik reis veel maar nooit per interrail. Ik heb regelmatig gelogeerd bij leden van Couch Surfing. De ene keer slaap je dan op je eigen slaapmat, de andere keer een heerlijk bed voor jezelf of een hele eigen logeerkamer, of "gewoon" op de bank.

BerichtGeplaatst: 19 okt 2009, 20:01 
Trans-Siberië Express

Land: België
in de trein, op de luchthaven, op het strand, in hostels :)

BerichtGeplaatst: 24 okt 2009, 12:20 
Maglev

Hallo,

Heel erg bedankt allemaal :D .
Maar heb je in hostels dan ook kluisjes? Word er niet iets gestolen? En heb je ook een douche/badkamer? Je slaapt tog met meerdere op een slaapkamer. En aangezien ik dit al heb meegemaakt in de nachttrein: http://martinmack.hyves.nl/blog/2304669 ... rein/00Yt/
Daarom denk ik een beetje negatief over "met andere mensen slapen". In de nachttrein naar zurich wil ik ook in een 1 persoons economy slaapkamer slapen. Ik wil neit dat er weer spullen worden gestolen. Maar zijn er voldoende kluisjes dan?

Groeten,
Martin

BerichtGeplaatst: 24 okt 2009, 14:18 
Trans-Siberië Express

Als ik dat verhaal zo lees, krijg ik de indruk dat de deur op de heenreis niet op slot zat. Als je dan ook nog eens uitgebreid foto's gaat maken met een imposante camera/flitsercombinatie dan wek je wel de interesse van mogelijke dieven.
Op het moment dat de laatste persoon gaat slapen, altijd de deur op alle mogelijke manier op slot doen. Als je 's nachts naar het toilet gaat, zou je zelfs nog een medereiziger moeten wekken die zolang je weg bent (en de deur dus open is voor 5/10 minuten) een oogje in het zeil houdt.
Verder kan het nooit kwaad om waardevolle spullen diep in je koffer of tas weg te bergen, dat je dus eerst de hele tas/koffer overhoop moet halen voordat je de spullen hebt.

Als je deze opmerkingen in acht neemt, dan is de kans dat je bestolen wordt uitermate klein. De kans op zakkenrollerij is vele malen groter dan dat je wordt bestolen in de nachttrein (alhoewel Polen wel een slechte reputatie heeft op dit gebied).

Mocht het hostel geen kluisjes hebben, dan kun je ook nog spullen stallen in kluisjes/kluizen op het station (de meeste Interrailers kiezen een hostel dicht bij het station).

BerichtGeplaatst: 24 okt 2009, 15:35 
Trans-Siberië Express

Land: België
Als je bij een single snachts naar het WC gaat, en de deur geen codekaartslot heeft, kan je wel heel makkelijk bestolen worden :)

BerichtGeplaatst: 24 okt 2009, 16:11 
Maglev

Citeer:
Als je bij een single snachts naar het WC gaat, en de deur geen codekaartslot heeft, kan je wel heel makkelijk bestolen worden :)
De slaapwagonnen die in 2010 komen hebben of een sleutelslot of een slot met een kaartje, dat systeem zie je hier vanaf 1.42: http://www.youtube.com/watch?v=16RkRXWNlC4.
Maar ik heb al niet zo'n indruk van hostels, daarom ga ik ook naar hotels :wink: .

martin

BerichtGeplaatst: 24 okt 2009, 17:17 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Als je deze opmerkingen in acht neemt, dan is de kans dat je bestolen wordt uitermate klein. De kans op zakkenrollerij is vele malen groter dan dat je wordt bestolen in de nachttrein (alhoewel Polen wel een slechte reputatie heeft op dit gebied).
Het schijnt in Hongarije (nachttrein Budapest-Belgrado) en Slowakije (groepen zigeuners) ook wel eens een probleem te zijn.

Overigens heb ik zelf in veel landen met nachttreinen gereisd; alleen in Duitsland (!) kwam het voor dat iemand in ons compartiment binnenkwam; er gebeurde gelukkig niks. Volgens mij had een medereizigers na een toiletbezoek de deur niet goed afgesloten, terwijl ik beide sloten had gebruikt... :roll: Servië, Griekenland, Spanje: allemaal geen enkel probleem gehad.

In Polen ben ik met de nachttrein geweest die als de gevaarlijkste van Polen bekend staat, op zitplaatsen. Geen enkel probleem gehad. In treinen moet je je dure bagage gewoon goed bij je houden, een tas kun je met bijvoorbeeld een fietsslot aan het bagagerek vastmaken. Voor ritsen zijn speciale slotjes, zodat je tas niet zo 1-2-3 te openen is. Een dure camera hoort natuurlijk ook niet bovenin een tas, dan is-ie veel te makkelijk te pakken voor anderen.
Citeer:
Maar heb je in hostels dan ook kluisjes?
Soms wel, soms niet.
Citeer:
Word er niet iets gestolen?
Dat risico loop je overal. Je kunt het alleen zoveel mogelijk verkleinen. Spullen met veel waarde moet je natuurlijk niet onbeheerd achterlaten als je de stad ingaat.
Citeer:
En heb je ook een douche/badkamer?
Ja hoor, meestal een gedeelde douche.
Citeer:
Je slaapt tog met meerdere op een slaapkamer.
Sommige hostels hebben éénpersoonskamers, soms met eigen douche en wc.
Citeer:
Daarom denk ik een beetje negatief over "met andere mensen slapen". In de nachttrein naar zurich wil ik ook in een 1 persoons economy slaapkamer slapen.
Mja, ik zou daar geen 100 euro toeslag voor over hebben.

BerichtGeplaatst: 24 okt 2009, 17:42 
Maglev

Citeer:

In Polen ben ik met de nachttrein geweest die als de gevaarlijkste van Polen bekend staat, op zitplaatsen.
Welke trein is dat dan, als ik vragen mag?
Citeer:
In treinen moet je je dure bagage gewoon goed bij je houden, een tas kun je met bijvoorbeeld een fietsslot aan het bagagerek vastmaken.
Ja maar er is een rits he. Net zoals die camera, ze hebben alleen de inhoud meegenomen de tas niet. Net zoals de mederijziger. Die zat zijn portomonee in een tas. Portomonee lag in de tas maar inhoud was weg.
Citeer:
Een dure camera hoort natuurlijk ook niet bovenin een tas, dan is-ie veel te makkelijk te pakken voor anderen.
Heb ik dat dan gezegt :o ? Ik heb een speciale fotocamera tas met vering en waterdicht :wink:

Martin

BerichtGeplaatst: 24 okt 2009, 17:46 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Welke trein is dat dan, als ik vragen mag?
De Szczecinanin, de Pospieszny-nachttrein van Szczecin naar Warschau, Lukow en Terespol.
Citeer:
Ja maar er is een rits he.
En bij de betere tassenzaken hebben ze ook kleine slotjes die je door de ringetjes van je rits kan doen zodat je de rits niet zomaar opentrekt.
Citeer:
Heb ik dat dan gezegt :o ? Ik heb een speciale fotocamera tas met vering en waterdicht :wink:
Als die cameratas daar duidelijk zichtbaar lag was het niet handig. Als die cameratas uit het zicht lag, goed opgeborgen, eventueel onderin een andere tas is het natuurlijk een ander verhaal. Bovenal geldt: als het compartiment goed op slot was geweest en beide sloten waren gebruikt was dit waarschijnlijk niet gebeurd. Ik vermoed dat het compartiment niet goed op slot is geweest, anders gebeurt zoiets niet gauw.

BerichtGeplaatst: 24 okt 2009, 18:50 
Maglev

Citeer:
eventueel onderin een andere tas is het natuurlijk een ander verhaal. Bovenal geldt: als het compartiment goed op slot was geweest en beide sloten waren gebruikt was dit waarschijnlijk niet gebeurd. Ik vermoed dat het compartiment niet goed op slot is geweest, anders gebeurt zoiets niet gauw.
Nee het is niet onze schuld :o . Ik kreeg een tijdje geleden een brief van een hoge piet van de Poolse politie dat er professioneel onderzoek word inggezet naar veiligheid en de verbetering op de Jan Kiepura trein.

Martin

BerichtGeplaatst: 24 okt 2009, 18:55 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Nee hoor. Niet als je in een single deluxe slaapt. 8)

BerichtGeplaatst: 24 okt 2009, 19:01 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Nee het is niet onze schuld :o . Ik kreeg een tijdje geleden een brief van een hoge piet van de Poolse politie dat er professioneel onderzoek word inggezet naar veiligheid en de verbetering op de Jan Kiepura trein.
Zaten beide sloten dan goed en correct dicht? Dan zou het toch zo goed als onmogelijk moeten zijn dat er iemand binnen komt...

BerichtGeplaatst: 24 okt 2009, 19:36 
Maglev

Citeer:
Citeer:
Nee hoor. Niet als je in een single deluxe slaapt. 8)
Even een vraagje, weet je toevallig ook wat vooor een slot economy single heeft? :?:

Martin

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00