World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 25 nov 2017, 07:05

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Hoe slaap jij?
BerichtGeplaatst: 24 okt 2009, 20:21 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Citeer:
Even een vraagje, weet je toevallig ook wat vooor een slot economy single heeft? :?:

Martin
Welke trein?

In de CNL-dubbeldekkers alleen van binnen af te sluiten dacht ik. Tenzij je zo'n een UIC-sleutel hebt :P

BerichtGeplaatst: 24 okt 2009, 20:30 
Maglev

Citeer:
Citeer:
Even een vraagje, weet je toevallig ook wat vooor een slot economy single heeft? :?:

Martin
Welke trein?

In de CNL-dubbeldekkers alleen van binnen af te sluiten dacht ik. Tenzij je zo'n een UIC-sleutel hebt :P
Ja das ook slim van mij, ik zei niet welke trein :P :P
Ik bedoelde de CNL naar zurich. Nee niet de dubbeldekkers want die rijden er niet meer in 2010. De economy single class. Deze dus: http://www.citynightline.ch/nachtzugrei ... nomy.shtml

Martin

BerichtGeplaatst: 24 okt 2009, 20:54 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Volgens mij ook niet met alleen een UIC-sleutel te openen, ik meen dat er nog een slot zit. De couchettes hebben in ieder geval twee sloten: een schuifslot en een knop die je kunt omdraaien.
Citeer:
Ik bedoelde de CNL naar zurich. Nee niet de dubbeldekkers want die rijden er niet meer in 2010. De economy single class. Deze dus: http://www.citynightline.ch/nachtzugrei ... nomy.shtml
Staat in de link die je ons geeft.

BerichtGeplaatst: 24 okt 2009, 22:10 
Trans-Siberië Express

Laat je laptop thuis, ga met een eenvoudige camera op stap en draag je cash ook 's nachts op je lichaam. Dan kan je weinig gebeuren. Angst voor diefstal hoeft echt geen reden te zijn om duurder te reizen. Je kunt je ook goed verzekeren, ook goedkoper dan drie weken in een hotel slapen ipv een hostel.

Oh, en wat ale erder werd gezegd: kies voor Couchsurfing!

BerichtGeplaatst: 24 okt 2009, 22:14 
Maglev

Citeer:
Laat je laptop thuis, ga met een eenvoudige camera op stap en draag je cash ook 's nachts op je lichaam. Dan kan je weinig gebeuren. Angst voor diefstal hoeft echt geen reden te zijn om duurder te reizen. Je kunt je ook goed verzekeren, ook goedkoper dan drie weken in een hotel slapen ipv een hostel.
Ik doe aan professionele fotografie. Dus fototoestellen van 600 euro en dan komen er lenzen bij van 300 euro per stuk en een flitser van 350 euro enz... Fotografie is een dure hobby :wink: Ik ga echt niet met een iniminie cameratje lopen, reden 1 je kan niet inzoomen reden 2. geen mooie foto's.

Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie alleen dat er een deurspion is en een telefoonverbinding naar de wagonmeester. Ik zie niets over een soort slot.

Martin
Citeer:
Hochwertige Ausstattung und gepflegte Atmosphäre
Der modernste Schlafwagen Europas überzeugt durch angenehmes Ambiente, hochwertige Materialien und moderne Technik. Die Luftfederung der Wagen sorgt für traumhaften Schlaf. Alle Abteile sind komplett klimatisiert. Die Economy-Abteile im Schlafwagen Comfortline bieten eine eigene Waschgelegenheit. Dazu steht allen Reisenden in jedem Wagen ein modernes, großzügiges Bad mit Dusche, Waschbecken und WC zur Verfügung. Rutschsicherer Fußboden, große, beleuchtete Spiegel, Haltegriffe und ein zusätzlicher Klappsitz sorgen für Sicherheit und Komfort.
DetailansichtEinzel-, Doppel-, Dreibett-Zimmer oder eine ganze Suite
Bis zu drei Gäste reisen in einem Abteil bequem durch die Nacht. Die bis ins Detail auf Ihre Wünsche abgestimmte Technik, von höhenverstellbaren Betten mit verbessertem Einstieg bis hin zum individuellen Weckruf, gewährleistet auch bei vollständiger Belegung angenehmen Komfort.

Wenn Sie etwas mehr Platz wünschen, buchen Sie einfach zwei benachbarte Abteile (Economy und Economy mit Waschgelegenheit oder Deluxe und Economy mit Dusche/WC),
die sich zu einer großzügigen Suite für bis zu sechs Personen verbinden lassen.Zu Ihrer Sicherheit
Im Schlafwagen Comfortline sorgen mehrere Sicherheitseinrichtungen für sorglosen Schlaf: der Lochkartenschlüssel, Verriegelungen von der Abteilinnenseite, ein Türspion und das Rufsystem mit direktem Kontakt zum Serviceteam.

BerichtGeplaatst: 24 okt 2009, 22:39 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie alleen dat er een deurspion is en een telefoonverbinding naar de wagonmeester. Ik zie niets over een soort slot.
Er staan twee dingen over de sloten:
Citeer:
Im Schlafwagen Comfortline sorgen mehrere Sicherheitseinrichtungen für sorglosen Schlaf: der Lochkartenschlüssel, Verriegelungen von der Abteilinnenseite, ein Türspion und das Rufsystem mit direktem Kontakt zum Serviceteam.
Een Lochkartenschlüssel (of VingCard, uitleg op Wikipedia) is een sleutel in de vorm van een kaartje, die je in de deur moet steken waarna hij van het slot gaat. Die moet je dus altijd bij je houden, maar je kunt dan zonder problemen het compartiment verlaten: niemand anders kan er dan in. Elk compartiment heeft een unieke sleutelkaart, je kunt dus alleen jouw compartiment openen met die sleutelkaart. De combinatie die passend is bij het slot kan ook veranderd worden, er zijn 4,2 miljard verschillende combinaties mogelijk dus een grote kans dat die juiste combinaties dagelijks worden veranderd. Sommige hotels gebruikend deze sleutelkaarten ook:
Afbeelding

Verriegelungen von der Abteilinnenseite betekent 'vergrendelingen vanaf de binnenkant van het compartiment'. Waarschijnlijk is dit een schuifslotje.

Het staat er toch echt duidelijk. :wink:

Wat betreft wagonmeester; bij CityNightLine zijn er per groep rijtuigen nog maar 1 of 2 rijtuigbegeleiders die voor zowel de slaaprijtuigen als de couchetterijtuigen verantwoordelijk zijn én de tickets in het zitrijtuig controleren. Het is helaas niet meer zo dat elk rijtuig zijn eigen begeleider heeft.

BerichtGeplaatst: 24 okt 2009, 22:57 
Trans-Siberië Express

Land: België
Met die sleutelkaarten kan je ook de douche openen in sommige treinen :D

BerichtGeplaatst: 25 okt 2009, 16:30 
Maglev

Citeer:
Met die sleutelkaarten kan je ook de douche openen in sommige treinen :D
Is dat gratis gebruik dan? :o
En heb je ook warm water, ik heb nog noooit een douche meegemaakt in een trein.

Martin

BerichtGeplaatst: 25 okt 2009, 16:37 
Trans-Siberië Express

Als je in een slaaprijtuig zit kun je inderdaad gratis gebruik maken van de douche, indien aanwezig. In Deluxe Compartimenten heb je zelfs je eigen douche. Het water is vaak redelijk warm, de waterdruk kan soms iets minder zijn, maar je kunt je er goed mee douchen.

De Comfortline-slaaprijtuigen van CityNightLine hebben bovendien alle stromend drinkbaar water in de compartimenten.

BerichtGeplaatst: 25 okt 2009, 18:18 
Maglev

Beters :D :D 8)
Ik dacht dat je zo iets alleen in een super luxe treinen had, bijv. Rovos Rail ofzow. Ow dat word echt cool in de CNL :D Heb nu al zin 8)

Maar wacht even, iedereen kan die douche open maken, maar kan hij van binnen ook dicht, anders doet iedereen de deur open :P

Martin

BerichtGeplaatst: 25 okt 2009, 18:46 
Trans-Siberië Express

Natuurlijk zit er ook een slot van binnen op.

BerichtGeplaatst: 25 okt 2009, 19:28 
Trans-Siberië Express

Code:
De Comfortline-slaaprijtuigen van CityNightLine hebben bovendien alle stromend drinkbaar water in de compartimenten.
zeker dat dat drinkbaar is? dat zit toch in tank's opgeslagen, wieweet hoelang zit dat er al in :?
in het jan kiepura slaaprijtuig kreeg ik een flesje water

BerichtGeplaatst: 25 okt 2009, 19:57 
Maglev

Citeer:
zeker dat dat drinkbaar is? dat zit toch in tank's opgeslagen, wieweet hoelang zit dat er al in :?
In de jan Kiepura kun je ook uit geen 1 kraan drinken, staan ook stickers. Ik zou het ook niet proberen... Wil je thee of koffie ga dan naar Wars(restauratie rijtuig). Ik mag tog wel hopen dat ze het elke dag verversen..... :?

Martin

BerichtGeplaatst: 25 okt 2009, 20:10 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Citeer:
In de jan Kiepura kun je ook uit geen 1 kraan drinken, staan ook stickers. Ik zou het ook niet proberen... Wil je thee of koffie ga dan naar Wars(restauratie rijtuig). Ik mag tog wel hopen dat ze het elke dag verversen..... :?

Martin
die zit er alleen maar in tussen Rzepin en warszawa
anders moet je bij de slaapwagenbegeleider gaan

BerichtGeplaatst: 25 okt 2009, 20:33 
Maglev

Citeer:
die zit er alleen maar in tussen Rzepin en warszawa
anders moet je bij de slaapwagenbegeleider gaan
I know :wink:

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00