World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 24 nov 2017, 19:24

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 15 jan 2010, 13:41 
Stoptrein

Wij zijn een interrail reis aan het plannen en zijn op zoek naar goedkope hotels in Antwerpen, Parijs, Munchen, Praag en Berlijn. Heeft iemand leuke, goede ervaringen in een van deze steden? Het liefst geen hostels. Ik hoop op een paar goede tips!

Alvast bedankt,

Daan

BerichtGeplaatst: 15 jan 2010, 14:09 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Probeer voor goedkope hotels rond Parijs de ketens Première Classe en Formule 1. Deze hebben goedkope hotels in de voorsteden rond Parijs, de meeste met een snelle metro- of treinverbinding naar de stad. Reken op 30-50 euro per nacht voor een tweepersoonskamer.

BerichtGeplaatst: 15 jan 2010, 14:38 
Trans-Siberië Express

Hoe goedkoop wil je het hebben?
In al die steden behalve Praag heb je een Formule 1 zitten. Dat zal waarschijnlijk telkens de allergoedkoopste hotel zijn die je kunt vinden.

In Praag zit geen Formule 1, maar wel een redelijk goedkope Ibis. Als je toch goedkoper wil kun je een plaatselijke goedkope hotel kiezen, bijv. Little Town Hotel.

BerichtGeplaatst: 15 jan 2010, 14:54 
Trans-Siberië Express

Ik zelf gebruik altijd hotels.com om een goedkoop hotel te zoeken, meestal vind ik wel wat. :)

BerichtGeplaatst: 15 jan 2010, 17:16 
Stoptrein

We denken rond de 20 euro gemiddeld per nacht. Kan soms iets meer en soms iets minder zijn!

BerichtGeplaatst: 15 jan 2010, 18:09 
Trans-Siberië Express

Per persoon of per kamer?

BerichtGeplaatst: 15 jan 2010, 18:30 
Stoptrein

per persoon!

BerichtGeplaatst: 15 jan 2010, 18:34 
Trans-Siberië Express

Dat moet wel lukken :)

http://www.hotelformule1.com/ (keten van goedkope hotels, maar zonder eigen douche en wc)
http://www.premiereclasse.com/en/default.aspx (keten van goedkope hotels in Frankrijk, met eigen douche en wc, aanrader)

Ik slaap in maart in de Première Classe in Viry-Châtillon, een voorstad van Parijs met een snelle treinverbinding naar de stad, ik zal daarna ook mijn ervaringen over het hotel hier plaatsen. Een andere Première Classe waar ik geweest ben beviel goed.

BerichtGeplaatst: 15 jan 2010, 18:36 
Trans-Siberië Express

Ik was vorig (september) jaar zeven nachten in dit hotel en is per tram prima bereikbaar plm. 20min. van centrum.

http://www.booking.com/hotel/cz/fortuna ... nth=2010-1

groetjes ben2

Berichtonderwerp: Hostel of Hotel?
BerichtGeplaatst: 15 jan 2010, 19:02 
Stoptrein

Hoi,

Ik en een aantal vrienden zijn bezig met het plannen van een InterRailreis, maar we zijn nog onervaren dus vragen om wat tips.
Bijvoorbeeld: Heb je in een hostel last van tijden dat je "thuis" moet zijn vanwege de gezamelijke slaapruimte?
Is een hotel geschikt voor InterRailers? We zijn allemaal 17, dus we hebben niet veel geld te besteden. Zo ja, iemand een goede site voor hotels? Of tips voor goedkope hotels in Praag, Parijs, München en Antwerpen?

Alvast bedankt,

Julius

BerichtGeplaatst: 16 jan 2010, 10:50 
Trans-Siberië Express

Voor Parijs en Praag zijn hierboven al enkele tips gegeven. Ook zijn verschillende websites genoemd waarmee je een compleet assortiment aan hotels kunt boeken. Als je een paar eisen stelt (dichtbij station, gratis internet, ontbijt inbegrepen), dan blijven er vaak nog maar een paar hotels over op zo'n site, dus dan is het kiezen niet zo moelijk meer.

In een hostel zul je eerder andere Interrailers ontmoeten dan in een hotel, maar als je al met een aantal vrienden bent, dan is andere Interrailers ontmoeten niet per se een vereiste. In principe zou 24 uur receptie moeten betekenen dat je ook midden in de nacht in de je hotel of hostel terug kunt komen, maar als je dat elke dag doet zul je daarmee niet echt de sympathie krijgen van de receptionist(e).

BerichtGeplaatst: 16 jan 2010, 15:51 
Trans-Siberië Express

Citeer:
In principe zou 24 uur receptie moeten betekenen dat je ook midden in de nacht in de je hotel of hostel terug kunt komen, maar als je dat elke dag doet zul je daarmee niet echt de sympathie krijgen van de receptionist(e).
In Rome kreeg ik bij mijn hostel gewoon een sleutel van de voordeur, kon ik zelf naar binnen gaan. :) Ook een keer meegemaakt bij een hotel in Rome. Daarvoor hoeft de receptie niet geopend te zijn.

BerichtGeplaatst: 16 jan 2010, 16:04 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ook een keer meegemaakt bij een hotel in Rome. Daarvoor hoeft de receptie niet geopend te zijn.
Ook in mijn hotel in Chur was het zo dat je met de kaart voor je kamer de voordeur kon openmaken. (Terwijl de receptie toch 24 uur per dag open was)

BerichtGeplaatst: 16 jan 2010, 17:18 
Trans-Siberië Express

Land: België
In Rome, Pristina en Riga kreeg ik ook gewoon de sleutel/chipkaart van de voordeur.
In narvik was de receptie 24/24 open

BerichtGeplaatst: 03 feb 2010, 14:08 
Sneltrein

hoi Dani

Ik ben van het zomer naar praag geweest en wij hadden een super hotelletje. Het is vlak bij de stad, je kan gratis gebruik maken van internet wel een stukje lopen van het station maar het hotelletje is rustig gelegen vlak aan het park. Wij vonden het super leuk daar je hebt ook je eigen badkamer. Van de 8 steden waar we zijn geweest vonden we dit hotel toch wel het leukste. Ohja naast het hotel zit een klein restaurantje wat ook bij het hotel hoort en daar kan je super goedkoop eten en drinken ook echt een aanrader. Ook zit het ontbij er bij in en je kan op je kamer koffie en thee zetten ook wel relaxed.
Hotel Capri in Praag:
Website: http://www.hostelbookers.com/hostels/cz ... gue/33184/

ohja nog een tip voor praag op het grote plein staan vaak mensen die een tour aan bieden. Je hebt er ook een die is gratis ( zij staan ook op het plein)en dan ben je ongeveer 3 uur onderweg en heb je ongeveer de hele stad gezien erg leuk om te doen. wij hebben die ook gedaan

Berlijn is ook een super leuke stad!!

Ik hoop dat je er wat mee kan
En als je in parijs ben ga 's avonds boven op arc de triomphe staan mooi uitzicht prima zicht op de eiffeltoren en wacht vooral tot het donker is dan is de eiffeltoren op zn mooist. Wij vonden vanaf de arc de triomphe het mooiste uitzicht! qua hotel hadden we niet echt een leuke in parijs

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00