World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 23 nov 2017, 21:06

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Hostels reserveren.
BerichtGeplaatst: 27 feb 2010, 11:09 
Sprinter

Land: Nederland
Hey,

Komend zomer ga ik met 3 vrienden backpacken en we willen in elk geval in hostels overnachten in; Praag, Boedapest, Belgrado, (in de buurt van) Bar, Sarajevo en (in de buurt van) Venetie...

Nou zijn er opzich wel aardig wat hostels te vinden op internet, maar ik vind het eigenlijk niet zo leuk om elk hostel al vast te leggen. In welke steden is het aan te raden van te voren te reserveren en waar kunnen we het zonder al te veel risico ter plaatse doen?

Alvast bedankt!

Berichtonderwerp: Re: Hostels reserveren.
BerichtGeplaatst: 27 feb 2010, 13:49 
Trans-Siberië Express

De kans dat alle hostels helemaal vol zitten is natuurlijk zeer klein, maar in het hoogseizoen kunnen populaire hostels (degene die volop worden aangeprezen via het internet als goed hostel) wel vol zitten (of de door jullie gewenste accomodatie zit vol). Als je erg flexibel bent (net zo makkelijk op de slaapzaal van 18 man willen slapen als in een 2-persoonskamer), dan zal het niet zo'n probleem zijn.

Als je in een stad 's avonds laat aankomt dan is het minder prettig om nog te moeten zoeken door de donkere straatje naar een plekje in een hostel. In zo'n geval zou je beter wel kunnen reserveren zou ik zeggen (je kunt immers ook nog vertraging hebben en nog later aankomen).

Ga in Venetië niet onnodig duur op het schiereiland zelf zitten, maar op het vasteland of in een stadje wat verderop met een stationnetje. Je pakt dan gewoon de trein naar Venezia Santa Lucia.

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010, 14:50 
Maglev

het hangt er idd vanaf hoe laat je aankomt, als je pas 's avonds aankomt kan reserveren geen kwaad. Ik doe dit meestal via internet vanuit mijn vorige bestemming. In hostels kom je vaak mensen tegen met tips over bepaalde hostels en die kun je dan nog meenemen in je keuzes.

But all I need are cigarettes and alcohol! (Oasis, cigarettes and alcohol)

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010, 15:45 
Trans-Siberië Express

Land: België
Citeer:
Ga in Venetië niet onnodig duur op het schiereiland zelf zitten, maar op het vasteland of in een stadje wat verderop met een stationnetje. Je pakt dan gewoon de trein naar Venezia Santa Lucia.
Lido kan ook, is 20 minutjes met de boot :)

Ik heb (buiten laatste reis) nog nooit hostels op het internet gereserveerd, en maar 1 keer gehad dat ik nergens slaapplek vond (Dubrovnik) :)
Toen heb ik gewoon in de tuin van de Hilton geslapen, daar stonden zetels :lol: k'werd er wel 'smorgens afgesmeten :mrgreen:
Ook wel al eens gehad dat in het Hostel waar ik zat maar voor 1 nacht plaats was, en ik de overige 2 nachten in een ander hostel moest slapen.

oja, als je toch hostels wilt reserveren: gebruik hostelbookers, enige site zonder boekingskosten :)
prijzen zijn wel net iets duurder als de rest dacht ik, maar het is nog altijd goedkoper (tenzij je met heel veel bent)

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010, 16:39 
Maglev

Bij redelijk wat hostels kun je ook direct boeken via een eigen website.

But all I need are cigarettes and alcohol! (Oasis, cigarettes and alcohol)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00