World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 23 nov 2017, 22:55

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Slaapzalen in jeugdherbergen
BerichtGeplaatst: 14 jul 2010, 18:40 
Stoptrein

Ik ben van plan om deze zomer voor het eerst te gaan interrailen in Frankrijk. Ik ga alleen. Éénpersoonshotelkamers zijn relatief duur, dus ik wil in de jeugdherbergen van HI hostels overnachten. Dan kun je voor rond de 20 euro in een slaapzaal overnachten. Wat zijn jullie ervaringen met jeugdherbergen, slaapzalen in het bijzonder? Zijn slaapzalen altijd gescheiden voor mannen en vrouwen of is het ook wel eens gemengd? Is er meestal plaats op slaapzalen?
Ook wil ik graag weten of jullie het überhaupt een goed plan vinden om alleen te interrailen.

BerichtGeplaatst: 14 jul 2010, 20:25 
Maglev

In Polen in het algemeen gemengd. En als je alleen reist heb je meer aanspraak van andere reizigers. Als je het leuk vind om alleen te gaan, dan moet je het zeker doen, het avontuur tegemoet!

BerichtGeplaatst: 14 jul 2010, 20:46 
Intercity

Meestal heb je wel gescheide slaapzalen/kamers in Frankrijk, ten minste dat is mijn ervaring. :P Ik ga over een week ook alleen interrailen door Frankrijk en de hostel die ik heb geboekt heeft een kamer voor gemengt en een kamer voor alleen vrouwen. ;)

Over of het goed is dat je alleen op interrail gaat. Gewoon doen, je bent wat vrijer en komt makkelijker met andere reizigers in contact en dat is allemaal een fantastische ervaring! :D

BerichtGeplaatst: 14 jul 2010, 21:04 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
De jeugdherberg in Oslo beviel mij vrij slecht. Er lagen drie snurkers in de (gemengde) slaapzaal van 8 personen en het kussen was erg slecht :( . Het leek me wel veilig, maar comfortabel was het dus niet. Populaire hostels kunnen vol zitten, zeker in het hoogseizoen, maar dan kun je altijd nog naar minder populaire hostels gaan die een plekje vrij hebben.

BerichtGeplaatst: 14 jul 2010, 21:13 
Maglev

Citeer:
Er lagen drie snurkers in de (gemengde) slaapzaal van 8 personen en het kussen was erg slecht
Tip, oordopjes. Mijn favoriete zijn van Ohropax, die dempen erg goed.

BerichtGeplaatst: 14 jul 2010, 21:21 
Trans-Siberië Express

Land: België
Of als het toch in Oslo is even een Noorse nachttrein binnenlopen, daar liggen gratis oordopjes, met ook nog een kussentje, dekentje, ... :P

BerichtGeplaatst: 17 aug 2010, 13:43 
Trans-Siberië Express

er zijn in principe 2 soorten YH=youth hostel of jeugdherberg (dat jeugd wordt vrijwel niet meer gebruikt)
-alouds van de internationale organisatie-kaart nodig-in NL heette dat NJHC-nu StayOkay. Website: hihostels.
Deze hebben nog vrijwel altijd gescheiden naar sexe. Tarief varieert erg per land, stad, leeftijd v.h. gebouw en kan soms wel onder de 10€ uitkomen. Vaak lawaaiige scholierengroepen in de schoolreisjestijd.
-private hostels, die soms in een wat losse keten georganiseerd zijn. Meestal gemengd slapen-varieert enorm-kijk op sites als hostelz, hostelworld, hostelbookers. en LEES de recensies voor een indruk.
Vooral Amerikanen, Australiers etc die bekpekkend Europa doen (met hun EUrail vaak)-maken er gebruik van. Knauwende onverstaanbaar engels sprekende OZzies, etc.
Hostels hebben vaak-maar niet altijd-keukens om zelf wat te koken.
In sommige steden zijn er werkelijk 10tallen (Praha, Krakow, Berlin), in andere vrijwel geen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00