World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 23 nov 2017, 21:14

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Dubrovnik!?
BerichtGeplaatst: 13 aug 2010, 22:08 
Sprinter

Hallo allemaal,

Wij(2 meiden) zijn 26 27 en 28 augustus in dubrovnik (op onze reis door de balkan en blijven daar wat daagjes lekker plakken) en vroegen ons af of we daar een hostel moeten boeken? We zien eigenlijk op internet niet echt een hostel staan. Kunnen wij het risico nemen en hopen op een slaapplek?

Groetjes en thanx alvast..

Berichtonderwerp: Re: Dubrovnik!?
BerichtGeplaatst: 14 aug 2010, 19:13 
Intercity

Ik heb vorig jaar zomer bij een gezin geslapen die 2 kamers met badkamer verhuurde. Dubrovnik is aardig toeristisch maar gok dat er vast wel iets ter plekke te vinden zal zijn. Mogelijk met behulp van de toerist office daar.

BerichtGeplaatst: 17 aug 2010, 13:37 
Trans-Siberië Express

-zorg ervoor niet al te laat aan te komen
-bij bus/veerbootstation staan altijd dames die kamers (sobe in het Hrvatska, of het alom bekende zimmer frei) aanbieden-je vindt altijd wel wat. Wel vaak in troosteloze betonnen flatwijken. Dit systeem werkt in bijna alle kustplaatsen.

BerichtGeplaatst: 25 aug 2010, 14:54 
ICE

Land: Nederland
Ik heb in Dubrovnik wel een leuk hostel geboekt maar was volgens mij wel duurder dan gewoon via zo'n vrouwtje, dat heb ik 1 nacht gedaan maar omdat ik alleen reisde vond ik hostel gezelliger!

BerichtGeplaatst: 08 feb 2011, 00:11 
Thalys

Hallo,

Ik ben van plan in juli twee nachten te overnachten in Dubrovnik en één of twee nachten in Split.

- Ik had de vraag in welk deel van Dubrovnik je het best kan verblijven? Of maakt dat niet uit en is alles sowieso op loopafstand? Kon dit namelijk niet echt ontdekken op de bookingsites, want de hostels en hotels zijn redelijk gelijk over de stad verdeeld.

- En als je met zo'n vrouwtje mee zou gaan die goedkoop een kamer verhuurt, kom je dan normaal gesproken wel een beetje op een goede plek uit?

Denk eigenlijk dat we dat niet gaan doen, want het zal wel lastig zijn om bij die mensen nog aan te kloppen als je 's nachts terugkomt van het stappen i.t.t. hostels met 24-uur-receptie. Maar toch handig om te weten als we geen hostels kunnen vinden bij aankomst!

- Als we in Split en Dubrovnik op een beetje goede plek (bij centrum, bezienswaardigheden) willen overnachten in een hostel, klopt het dan dat we op minstens 25 euro pp per nacht moeten rekenen? (willen het liefst een 2-persoonskamer, maar verder niks luxe ofzo)

BerichtGeplaatst: 08 feb 2011, 08:07 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Citeer:
- Ik had de vraag in welk deel van Dubrovnik je het best kan verblijven? Of maakt dat niet uit en is alles sowieso op loopafstand? Kon dit namelijk niet echt ontdekken op de bookingsites, want de hostels en hotels zijn redelijk gelijk over de stad verdeeld.
Dubrovnik is niet heel groot, en bovendien zijn er stadsbussen. Het maakt dus niet veel uit waar je zit.

[/quote]- Als we in Split en Dubrovnik op een beetje goede plek (bij centrum, bezienswaardigheden) willen overnachten in een hostel, klopt het dan dat we op minstens 25 euro pp per nacht moeten rekenen? (willen het liefst een 2-persoonskamer, maar verder niks luxe ofzo)[/quote]Het zijn allebeide toeristische steden, dus zo gek klinken de prijzen mij niet in de oren, zeker niet voor een tweepersoonskamer. Kijk ook op hotelboekingssites (zoals bv. www.trivago.nl die een heleboel sites vergelijkt) of je niet een goedkope tweepersoonskamer in een hotel kan boeken, dat is vaak ongeveer even duur als een hostel. In Dubrovnik waren tot een paar jaar geleden overigens nauwelijks hostels, dus dat kan de relatief hoge prijs ook wel verklaren.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00