World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 23 nov 2017, 23:11

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Hostel of camping?
BerichtGeplaatst: 21 dec 2011, 11:39 
Maglev

Land: Nederland
Beste,

Als ik nu een beetje heel simpel ga denken, is een hostel eigenlijk het zelfde als een couchette in een nachttrein toch? Je slaapt met meerdere onbekende mensen in 1 slaapkamer. Nu heb ik daar niet zo veel problemen mee, maar de vorige keer is er aardig wat gestolen van mij.... Het is niet zo dat ik het niet mer wil, maar ik kijk wel extra uit!
Maar dan zat ik net aan iets te denken, waarom eigenlijk een hostel of hotel! Ik kan eigenlijk ook elke dag slapen op ene camping in een tent :o . Zo'n klein 1 persoons tentje van iets meer dan 1 kilo. Perfect om mee te nemen, en kost maar 5 euro per nacht :D .

Wat zijn jullie ervaringen qua een hostel en een camping op een interrail?

Martin

Berichtonderwerp: Re: Hostel of camping?
BerichtGeplaatst: 21 dec 2011, 11:44 
Trans-Siberië Express

Wat is er allemaal van je gestolen....? :| En zat je couchette toen op slot?

BerichtGeplaatst: 21 dec 2011, 12:14 
Maglev

Telezoomlens(250 euro), digitale flitsen met een berijk van 20 meter(350 euro). Van een vrouw die ook bij mij in de couchette lag was 250 euro cash geld gestolen. Ik had nog mazzel, want ik had een plan. Ik wilde proberen om de douane te filmen of te fotograferen. Dus daarom had ik mijn fototoestel achter mijn benen gelegd en de andere lenzen en flitser in mijn fototas. Maar helaas kwam de douane niet.
Die keer bleef ik wel extreem lang op in de trein! In wuppertal stond ik nog in de gang naar buten te kijken. Om 12 uur 's nachts ging ik pas slapen. Iedereen sliep al, de lampen waren ook al uit.
Mijn vader stond aardig vroeg op. Ik stond bij de grens met polen op. Ik pakte mijn camera, en vroeg aan mijn vader of hij ff mijn fototas wou aangeven. maar er zat niets in!! Ik zei, :"waar heb ik dat dan gelaten, hoe is het mogelijk!". Alle koffers open gehaald... Maar het was er niet! Toen keek de jongen in zijn portomonee en 250 euro was weg.
Ik rende keihard weg naar de chef trein, want we zaten al tussen szepin en poznan. Ik heb haar er bij gehaald en mijn moeder heeft alles uitgelegd. Zij heeft contact gelegd met de spoorwegpolitie van poznan. Niemand mocht de trein verlaten in poznan, overal stond bewaking!! Er kwam een man met een machinegeweer de trein in, en iemand van de recherge. Die jongen zei dat hij een soort gas rook. Ik geloofde hem graag, maar ik rook helaas niets. Want dat zou wel goed kunnen, alle 5 sliepen wij. Dat is wel heel toevallig! Misschien was het lachgas? De rechergeman noteerde alles en we moesten mee naar het kantoor van de spoorwegpolitie in Poznan. Maar de trein mocht niet verder reiden, op last van de politie. Het duurde 2 uur voordat wij klaar waren. Na 2 uur, mocht ook de trein weer verder rijden.
Na onze vakantie, toen we dus weer terug waren in nederland, kreeg ik na een maand een brief van de commissaris van de spoorwegpolitie van Polen. Hij schrok heel erg wat er was gebeurt, en hij heeft een professioneel onderzoek ingesteld dat de veiligheid nog beter moet worden, en dat het verplicht gesteld moet worden dat er bij elke deur een conducteur gaat staan bij het in en uit stappen!

Dat was er dus gebeurt. Ik heb wel netjes mijn geld terug gekregen van de verzekering. Maar daarom kijk is dus uit :wink:

Maar heeft iemand ervaring met een hostel of camping op een interrail?

BerichtGeplaatst: 21 dec 2011, 20:44 
Maglev

In Duitsland kun je wel campings overwegen. Als je dat doet heb ik nog wel een tip: Koop zo'n groot blauw kaartenboek van de ADAC, hierop staan zowel alle campings als treinstations heel duidelijk ingetekend (dus ookde precieze ligging). zo kun je heel gemakkelijk campings zoeken die dicht bij een station liggen. Het is wel een behoorlijk groot boek, maar wel handig als je campings wilt zoeken.

But all I need are cigarettes and alcohol! (Oasis, cigarettes and alcohol)

BerichtGeplaatst: 22 dec 2011, 10:27 
Maglev

Ik zoek het ook al van te voren op via google :D , leipzig heeft ook een mooie camping :wink:

BerichtGeplaatst: 28 mar 2012, 09:21 
Stoptrein

een camping is in mijn ogen altijd iets meer relax dan een hostel. Maar wanneer je je trein moet halen is niets relax. het enige nadeel dat ik kan bedenken bij een camping is dat als het regent de tent helemaal nat is en dan hoop ik dat alles wat er in zit droog is gebleven...

BerichtGeplaatst: 28 mar 2012, 20:29 
Trans-Siberië Express

Dat er zoveel gestolen is, dat is niet best man!
Het gebeurde dus op de grens van Duitsland met Polen? Verder wel echt alles goed op slot gedaan? Zowel hangslotje als dat 2e slot bovenaan?

Je hebt van die mensen die denken 'ach er gebeurt niets' en dan laten ze de hele keet gewoon openstaan.
Had ik van de zomer, alleen zaten er toen op een paar zatte Engelsen na geen vage mensen in de trein. Deze Engelsen verder vervolgens gezellig overgeleverd aan de eisenbahnpolizei. We hadden met z'n 4en een slaapcompartiment ( ouder echtpaar+ maat van me+ikzelf ) Dat echtpaar wilde dat er niets op slot ging. Was overigens van Praha naar Utrecht. Gelukkig gebeurde er niets.

Hoop wel dat de veiligheid inmiddels is verbeterd, want ik reis binnenkort ook met de EN Jan Kiepura. Als ik het niet vertrouw is er één optie: helemaal boven liggen. Dit soort praktijken kun je wel verwachten in de zitrijtuigen van een willekeurige nacht-TLK, maar op de EN Jan Kiepura vind ik het toch merkwaardig.

BerichtGeplaatst: 24 sep 2014, 06:31 
Stoptrein

Wij gaan vanuit Budapest, via Zagreb met de bus naar de kust van de west kust van Istrie.
Op internet komen we alleen redelijke prijzige hostels tegen (hostelbookers en hostelworld)
Heeft er iemand ervaring met een goedkoop hostel?
Het mag ook een camping zijn, met tent huur.

We are the pioneers in providing Pass4sure CLO-001 dumps and wikipedia tutorials with 100% exam University of Colorado at Boulder Download our latest testking ISM questions to pass real exam of ECCOUNCIL

BerichtGeplaatst: 24 sep 2014, 08:29 
Maglev

Wat vind jij duur dan? Ik kom op hostelworld al voor 8 euro een dorm (rated 7.7) tegen in Zagreb, Budapest dingen voor nog minder, en Dubrovnik 11 euro.

BerichtGeplaatst: 24 sep 2014, 08:30 
Maglev

Dat zijn wel september prijzen dus in het hoogseizoen tikkeltje duurder.

BerichtGeplaatst: 24 sep 2014, 13:01 
Site Admin

In Budapest had ik tijdens Sziget (wat aardig hoogseizoen is) een private room voor minder dan 6 euro, dus je verhaal gaat niet altijd op :wink:

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00