World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 23 nov 2017, 21:07

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: van tevoren reserveren.
BerichtGeplaatst: 05 jun 2012, 11:27 
Stoptrein

Ik ben al een aantal keren gaan interrailen en vind dit erg leuk om te doen.
Nou ben ik iemand die graag helemaal zonder reserveringen begint. Een kleine planning maken met dingen die je graag wilt zien, maar verder erg flexibel zijn. Een hostel of hotel boek ik ook niet van te voren. Wel is het erg moeilijk om een redelijk goedkoop hostel te vinden waar nog plek is, omdat iedereen van te voren boekt. Soms heb ik 5 a 6 uur rond gelopen op zoek naar een bed, die dan uiteindelijk een stuk duurder is.
Wat is jullie ervaring hiermee, hoe denken jullie hierover?

Deze zomer ga ik trouwens camperen. Ik hoop dan dat ik niet met hetzelfde probleem zit, van geen plek.

Berichtonderwerp: Re: van tevoren reserveren.
BerichtGeplaatst: 05 jun 2012, 11:50 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Ik doe eigenlijk precies hetzelfde. Ik heb inderdaad ook al wat zoektochten achter de rug. Wat ik vooral doe is me gedragen als een domme toerist als ik uit de trein stap. Dan staat er geheid binnen de minuut iemand van een hostel naast je. :mrgreen: Als de prijs ongeveer 15 tot 20 euro is vind ik het wel goed, je wordt er dan meestal nog heen gebracht ook. Maar het beste vind ik wel om in de vorige stad alvast wat adressen op de schrijven mocht er niet zo'n persoon staan.

BerichtGeplaatst: 05 jun 2012, 13:08 
Trans-Siberië Express

Wat ik meestal doe is dat ik gewoon boek terwijl ik onderweg ben. Bijvoorbeeld ik reserveer voor het eerste hostel in Nederland, op de plaats van bestemming, reserveer ik dan weer het volgende hostel. Reserveringen kan je prima onderweg maken, alleen op drukke momenten heb je kans dat je geen plaats meer hebt in een bepaalde (nacht)trein. Niet erg Interrail is een avontuur en het leuke is dat je vrij en flexibel bent om een andere trein te pakken. Maar zorg er wel voor dat je vantevoren een slaapplek hebt, want in het park ronddwalen midden in de nacht, of op een tochtig station wachten is ook niet alles. En het kan ook gevaarlijk zijn.

BerichtGeplaatst: 05 jun 2012, 13:43 
Trans-Siberië Express

Dat probeer ik ook zoveel mogelijk, alleen vind ik dat altijd lastig. Het betalen via internet kan vaak enkel via creditcard, en die heeft niet iedereen. Als je een mail stuurt naar het hostel met de vraag of er nog plek is, en zo ja om er één vrij te houden, krijg je die ook niet altijd (bijtijds) terug. In de praktijk ben ik toch vaak aan het zoeken, en dat is vrijwel nooit een probleem.

BerichtGeplaatst: 05 jun 2012, 19:19 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Het zal aan je stijl van reizen liggen. Heb vrijwel altijd een overnachting van tevoren geregeld, omdat ik gewoon ècht geen zin heb om rond te dolen op zoek naar een overnachtingsplaats. Ik wil mijn tijd zo nuttig mogelijk maken. In sommige steden is dat trouwens ook best lastig, heb een keer in Stockholm gestaan zonder reservering rond 20h30, toen waren bijna alle hostelrecepties dicht. Uiteindelijk met hulp van de kaartjesverkoper van de metro een ander hostel gevonden wat nog wel open was. Zoiets hoop ik niet nog een keer mee te maken!

BerichtGeplaatst: 05 jun 2012, 21:13 
Trans-Siberië Express

Een smartphone (eventueel laptop) met internet is hier wel erg handig voor. Zo kun je op elk moment de lijst van de beschikbare overnachtingen raadplegen en reserveren.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2013, 20:00 
Sprinter

Denken jullie dat het handig is om een creditcard te nemen voor een reis door zuid-oost europa? Via booking.com kun je namelijk alleen maar met creditcard betalen. Weet nog niet hoe dit met andere sites zit, maar hoor graag jullie mening.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2013, 20:23 
Trans-Siberië Express

Als je van te voren wil reserveren dan is een creditcard wel echt heel handig ja.

Zo'n internetreservering geeft zekerheid. Zij hebben je creditcardgegevens als garantie indien je niet komt opdagen, en jij kan na afloop een recensie op de site schrijven. Daarmee is zo'n reservering toch net wat meer waard dan wanneer je reserveert per telefoon of e-mail.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2013, 21:37 
Trans-Siberië Express

Helemaal niet nodig, ik reserveer alles via e-mail of telefoon. En als er geen antwoord komt ga ik gewoon ter plekke op zoek, dat is nog nooit fout gegaan. Als ik een creditcard zou hebben zou ik er uiteraard gebruik van maken, maar om die speciaal hiervoor aan te vragen lijkt me niet nodig. Een recensie achter laten van een hostel, tja, als je het daarvoor doet.... :wink:

BerichtGeplaatst: 31 jan 2013, 23:19 
Trans-Siberië Express

Van de zomer was mijn creditcard een keer onterecht geblokkeerd. Toen heb ik telefonisch gereserveerd, en bij aankomst 's ochtends bleek dat er vanwege een storing in zo'n online boekingssite overboekt was, en toen had ik mooi het nakijken. Blijkbaar wilden ze zo veel mogelijk plaatsen vrijhouden voor mensen die online geboekt hadden en evt. een negatieve recensie zouden kunnen schrijven.

Maar soms reserveer ik überhaupt niet van te voren hoor, en dat is ook nog altijd goed gekomen. Zelfs toen ik een keer 's avonds laat in Budapest aankwam terwijl Sziget bezig was. :)

BerichtGeplaatst: 07 feb 2013, 21:36 
Sprinter

Wij hebben geen creditcard dus wij zouden dan apart eentje moeten gaan aanschaffen. Maar als het net zo goed gaat zonder, dan proberen wij dat ook graag uit.

BerichtGeplaatst: 12 feb 2013, 15:30 
Intercity

Het kan handig zjin, zeker in de zomer, om als je een lange rit hebt op de eerste dag, daarvoor van te voren te reserveren. Ik heb zes jaar geleden de nacht op straat doorgebracht in Lyon nadat ik 's ochtends vroeg uit Wijchen vertrokkenwas met onder meer een overstap in Lille. De eerste doorgaande TGV naar Lyon (via Charles-de-Gaulle, niet via Parijs) was volgeboekt en de eerstvolgende reed drie uur later, wat me om 20;35 in Lyon=Perrachey bracht. Helaas was daar net alles volgeboekt als gevolg van een combinatie van verplaatste congressen (die in Parijs gehouden zouden worden, maar in verband met rassenrellen in de banlieus naar Lyon verplaatst werden) en de voorbereidingen voor de Dauphiné-Liberé, die dat jaar vanuit Lyon startte. Ik had het geluk van een warme zomernacht en geen trammelant.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00