World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 23 nov 2017, 21:03

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Ervaring Airbnb
BerichtGeplaatst: 27 feb 2013, 14:02 
Intercity

Land: Nederland
Beste forumleden,

Aankomende zomer ga ik voor het eerst interrailen. De bedoeling is om slaapplekken ter plaatsen te regelen in hostels en hotels.

Via via kreeg ik de tip om eens op de website van Airbnb te kijken. Airbnb is een sociale website die mensen die een plek zoeken om te verblijven in contact brengt met mensen die een ruimte willen verhuren.

Mijn vraag is of sommige van jullie ervaring hebben met Airbnb. Zo ja, hoe zijn die?

Ik hoor graag jullie reactie.

Groet,

Perez

Berichtonderwerp: Re: Ervaring Airbnb
BerichtGeplaatst: 28 feb 2013, 14:41 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Airbnb zegt mij totáál niets. Zelf gebruik ik altijd Booking.com, daar staan ook veel appartementen en dat soort dingen tussen.

BerichtGeplaatst: 01 mar 2013, 13:10 
Trans-Siberië Express

Het zegt mij ook niks, booking.com is inderdaad handig. En anders hostelworld.

BerichtGeplaatst: 02 mar 2013, 20:34 
Site Admin

Ik heb er wel eens van gehoord maar het nog nooit gebruikt en er volgens mij ook nog nooit op gekeken...

Ik doe eigenlijk alles via hostelz.com.

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 06 mar 2013, 18:39 
Intercity

Oke..helaas :) Ik was erg benieuwd naar de reacties.
Ik heb inmiddels de eerste 2 stops (Berlijn en Praag) van de interrail reis geboekt via Airbnb. Ik zie wel wat er van terecht komt :)

Korte uitleg voor degene die het niet kennen:
Airbnb is een sociale website die mensen die een plek zoeken om te verblijven in contact brengt met mensen die een ruimte willen verhuren. Via hun Airbnb ervaringen bouwen gasten en verhuurders relaties op met mensen uit de hele wereld.
Een belangrijke succesfactor van Airbnb is het unieke aanbod. De keuze aan accommodaties is enorm; juist niet de standaard hotels, maar kleine (voornamelijk particuliere) appartementen in steden tot luxueuze buitenverblijven.

http://www.youtube.com/watch?v=SaOFuW01 ... r_embedded

BerichtGeplaatst: 06 mar 2013, 19:06 
Trans-Siberië Express

Land: België
Een soort couchsurfing, maar dan wat luxer en niet gratis dus :P

BerichtGeplaatst: 07 mar 2013, 09:44 
Trans-Siberië Express

enigszins-maar niet helemaal. Grote voordeel is dat je individuele bediening en service KAN krijgen. Nadeel is, dat het particuliere adressen zijn, die soms heel moeilijk te vinden zijn in grote steden.
in AMSterdam heft de gemeente kortelings een verbod op dit illegaal onderverhuren (want dat is het vaak- bvb iemand die ene goedkope woningwetflat heeft en zelf 3 maanden naar Indonesia wil-en dan onderverhuurt) en gaat streng controleren. In Berlin zijn ook enorme protesten gerezen. WIMDU is net zo iets.
Er is ook een dgl site vooral op gays gericht.

BerichtGeplaatst: 08 mar 2013, 14:15 
Intercity

Het onderverhuren van een (sociale) huurwoning is inderdaad verboden. De verhuur van een kamer in eigen koopwoning is wel gewoon toegestaan.

Nadat de huuraanvraag bevestigd is door degene die zijn/haar accommodatie verhuurt, krijg je als huurder extra informatie doorgestuurd. Onder andere het adres (uiteraard) en telefoonnummer. De mensen waarbij ik geboekt heb komen erg aardig over. De verhuurder in Budapest is zelfs bereid ons op te komen halen op het treinstation.
Voordeel van Airbnb is ook wel dat je recensies kan lezen van reizigers die er eerder al geweest zijn. Al moet ik zeggen dat de reacties wel erg 'lief' en weinig kritisch zijn.

BerichtGeplaatst: 03 jan 2014, 14:24 
Intercity

Ik zie eigenlijk nu pas dat ik zelf nooit mijn bevindingen hier heb geplaatst.

Ik vind het Airbnb een geweldig principe, mede dankzij de lage prijzen en contacten die je legt met vriendelijke mensen. Over het algemeen liggen de kosten lager dan hotels. Zo betaalde ik voor een privé slaapkamer in het centrum van Praag 17 euro per nacht en in Boedapest 15 euro.

Op andere plekken had ik een volledig appartementje ter beschikking en weer ergens anders een eigen kamer in de woning van een jonge vrouw die zo wat bijverdiende (Zurich = duur :) ). Je moet dus vooraf goed kijken wat voor type kamer je hebt, om later niet voor verrassingen te staan.

Grote nadeel is inderdaad het ontbreken van een groot reclameboord voor de deur zoals een hotel/hostel dat wel heeft. Dat leverde mij een behoorlijke zoektocht op door de smalle straatjes van Split met 35 graden, zware tas op de rug en dat na een reis van bijna 20 uur (Boedapest - Zagreb - Split).

Bij mijn volgende reis ga ik zeker weer proberen slaapplekken te regelen via airbnb.

BerichtGeplaatst: 11 aug 2014, 21:28 
Trans-Siberië Express

Zeer interessant.
Lagere prijzen dan je op Booking ziet. Mijn ervaringen met particuliere kamers zijn erg goed (ze staan soms op Booking.com), maar op deze site staat veel meer.
Ander voordeel is de vele kamers op het platteland, die met Booking amper zijn te vinden. Ik zal dit zeker eens proberen binnenkort!

BerichtGeplaatst: 11 aug 2014, 22:04 
Sprinter

Ik kan het zeer aanraden, heb in Boedapest en Praag in appartementen geslapen voor prijzen die soms bijna lager waren dan veel Hostels. Ik ga het zeker vaker proberen.

BerichtGeplaatst: 11 aug 2014, 23:09 
Maglev

Citeer:
Zeer interessant.
Lagere prijzen dan je op Booking ziet. Mijn ervaringen met particuliere kamers zijn erg goed (ze staan soms op Booking.com), maar op deze site staat veel meer.
Ander voordeel is de vele kamers op het platteland, die met Booking amper zijn te vinden. Ik zal dit zeker eens proberen binnenkort!
Ik vrees wel minder airco. :wink:

BerichtGeplaatst: 12 aug 2014, 17:27 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ik kan het zeer aanraden, heb in Boedapest en Praag in appartementen geslapen voor prijzen die soms bijna lager waren dan veel Hostels. Ik ga het zeker vaker proberen.
De onwaarschijnlijk lage prijzen zijn mij ook al opgevallen. Eindelijk een manier om betaalbaar in Wallonië te overnachten. Maar ik vraag mij wel af hoe dat kan. De verhuurders van die appartementen of kamers kennen de markt toch ook?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00