World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 25 nov 2017, 07:03

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 jul 2013, 11:11 
Stoptrein

Land: Nederland
Hoi allemaal,

Deze zomer ga ik met iemand een treinrit maken naar de steden in het onderwerp (ook in die volgorde). Nu is er in die steden genoeg te zien, en dat vinden we wel (al zijn hints welkom), maar we hebben vrij weinig ervaring met hostels boeken. Dit laatste werd namelijk vaak voor ons gedaan omdat we in groepen gingen, maar met zijn tweeën is het natuurlijk.

Nu heb ik al wat rond gezocht op dit forum, maar niet echt een paar recente hints gevonden over goede hostels in deze steden. De vraag is dus: weten jullie in deze steden nog goede hostels die kwalitatief goed zijn. Privé of niet privé slapen is geen probleem, maar we gaan er een mix van maken.

Groetjes,
Laurent

BerichtGeplaatst: 03 jul 2013, 11:25 
Intercity

Vorig jaar hebben wij verbleven in het Labyrinth Hostels in Wenen, het Honey Hostel Budapest in Budapest en La Pescheria Backpackers in Venetië. De hostels in Wenen en Budapest waren erg goed. Ook de ligging, erg centraal! La Pescheria Backpackers in Venetië was wat minder in vergelijking met de rest maar de ligging was top en ik geloof dat hij ook vrij voordelig was voor een hostel middenin Venetië!

Kijk anders gewoon eens op sites als Hostelworld, Hostelz of Travellerspoint. Hier staan altijd erg veel recensies/ reacties van reizigers die overnacht hebben in de hostels. Dit geeft over het algemeen een goed beeld.

BerichtGeplaatst: 03 jul 2013, 11:54 
Trans-Siberië Express

Voor Berlin raad ik het Industriepalast Hostel aan. Ligt midden in Kreuzberg-Friedrichshain en is makkelijk te bereiken vanaf het Ostbahnhof of bahnhof Warschauer Strasse.
Dit hostel is 2 jaar geleden opgeleverd en de prijzen liggen rond de 12/15 EUR per nacht.
Voor Budapest raad ik Wombats aan. Recent in 2012 opgeleverd, dus alles is nieuw. Ligt daarnaast redelijk centraal en de prijzen zijn ongeveer 14 EUR per nacht.

BerichtGeplaatst: 04 jul 2013, 18:26 
Sneltrein

In Milaan is Hotel del Sud wel een aanrader, een eigen badkamer, tv, ventilator. Ligt 5minuten met de metro vanaf het centraal station. Het ligt in een leuke straat, leuke cafe's en restraurants. Tegenover het metrostation ligt de carrefoure waar dus boodschapjes gedaan kunnen worden.

Zelf ben ik een aantal dagen geleden in Milaan geweest, ik heb me uren kunnen vermaken in het park achter de fontein en het kasteel. Als je echt veel van Milaan wilt zien kan je een SightSeeing ticket kopen voor in de Bus, deze kost 20 euro, en hebben 3 lijnen die je voor dat geld kan doen. Hier ben je zo'n 3 a 5 uur mee bezig. Vond ik zeker waard van mijn geld, aangezien ik nu alle hotspots van Milaan heb gezien, maar het is maar net waarom je naar Milaan toe gaat. Ook het centraal station is een bezienswaardigheid opzich! :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 05 jul 2013, 07:42 
Trans-Siberië Express

Ja het centraal station van Milan is de beste trein station ooit

BerichtGeplaatst: 05 jul 2013, 10:22 
Stoptrein

Hoi allemaal,

Bedankt voor de hints! Denk dat de reis zo wel goed gaat komen :)

Laurent

BerichtGeplaatst: 08 jul 2013, 14:15 
Shinkansen

In Budapest: Een studio van Elvis Guesthouse zéér aan te raden. Heel dicht bij het centrum, keukentjes, privédouche... en goedkoper dan in het hostel zelf.

BerichtGeplaatst: 25 jul 2013, 15:31 
Sprinter

Citeer:
Voor Berlin raad ik het Industriepalast Hostel aan. Ligt midden in Kreuzberg-Friedrichshain en is makkelijk te bereiken vanaf het Ostbahnhof of bahnhof Warschauer Strasse.
Dit hostel is 2 jaar geleden opgeleverd en de prijzen liggen rond de 12/15 EUR per nacht.
Voor Budapest raad ik Wombats aan. Recent in 2012 opgeleverd, dus alles is nieuw. Ligt daarnaast redelijk centraal en de prijzen zijn ongeveer 14 EUR per nacht.
Aletto hotel op de Ku'damm is ook een goed idee ik ben hier meer dan 3 weken geweest t was supergoedkoop en t personeel is uiterst behulpzaam! Ook heb je een suuperrelaxt dakterras waar je kan relaxen, zonnen, gewoon zitten en drankjes kan halen bij de bar. Zit vlak naast het station Zoologischer Garten en om de hoek zit een hele grote supermarkt, ideaal. In Friedrichshain vindt je ook nog meer hostels die ook wel goedkoop zijn maar ik vind het af en toe wel erg sloeberig daar.. gr lisa

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00