World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 19 nov 2017, 20:51

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Tips gevraagd zuid oost europa
BerichtGeplaatst: 19 jun 2013, 15:43 
Stoptrein

Land: Nederland
Hallo allemaal,
Dit jaar word mijn eerste interrail ervaring. Op dit moment zijn dit de steden die ik wil zien.
Rotterdam-parijs-geneve- rome-venezie-bari-(boot naar patras)-Montenegro-budapest-krakow-praag-Rotterdam. 10 dagen in 22 dagen.
Hebben jullie nog must see tips?
Vond op internet geen Hostels in Patras, heeft iemand hier ervaring mee?
Nog bepaalde steden landen die de moeite waard zijn om te bezoeken?

Groetjes Jasper

BerichtGeplaatst: 19 jun 2013, 16:41 
Stoptrein

Op zich een leuke reis, echter vraag ik me af wat je in Patras gaat doen, je zou dat beter kunnen overslaan mits je door Griekenland wilt reizen of nog andere steden/landen/eilanden wilt bezoeken in de buurt. In Patras zijn wel enkele hostels(misschien niet op internet, weinig hostels te vinden in heel Griekenland), echter veel mensen gebruiken deze stad enkel voor doorreizen(heb ik afgelopen zomer ook gedaan, zie topic reisverslagen-> Interrail Griekenland 2012).
Als je nog nooit in steden als Parijs, Rome en Venetië bent geweest kun je dit uiteraard wel doen, er zijn echter in Italië ook veel andere alternatieven die wat minder toeristisch zijn. (zelf vond ik Bologna en Napels indrukwekkend, en Cinque Terre is ook heel goed te doen met de Trein, deze plaatsen liggen echter niet aan de kant van de adriatische zee).
Je kunt denk ik beter vanuit Italië naar 1 van de balkan-landen gaan.

Groet Henk.

BerichtGeplaatst: 19 jun 2013, 18:28 
Stoptrein

Dankjewel voor je reactie! We hadden Patras tussendoor bedacht voor het strand en feest! Maar als je zegt doorreizen dan is het niet de moeite om er bijvoorbeeld 3 dagen te blijven?

Zelf wilde ik niet te lang in Italie blijven. Dit omdat het met 10 reisdagen in 22 dagen het me handiger lijkt om zoveel nachttreinen te pakken, hierdoor het maximale uit de reisdagen te halen. Hoe ben je uitgekomen met je reisdagen, heb je er veel rekening mee gehouden? Napels lijkt me idd ook een goeie optie, mooie reis heb je gemaakt trouwens:)

Grtzz

BerichtGeplaatst: 19 jun 2013, 22:44 
Stoptrein

Graag gedaan,
In Patras kun je ongetwijfeld goed feesten, strand echter zal wel een afstandje van de stad liggen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel veel van Patras weet, buiten dat het een oud en een nieuw gedeelte heeft en dat mensen in verwarring raken bij de haven(nieuw-oud). Het is echter een redelijk grote stad(grootste van de provincie), dus er zal genoeg te beleven zijn.
Afgelopen zomer hadden we de global pas van 31 volledige reisdagen gekozen, dus we hoefden geen rekening te houden met in te vullen reisdagen.
Komende zomer ga ik echter ook 10 reisdagen in 22 dagen doen, en is het inderdaad handiger om veel nachttreinen te pakken.
Als je Patras besluit over te slaan; volgens mij kun je dan het beste vanuit Bari naar Dubrovnik wat ook een interessante plek is. Daarna kun je dan Montenegro in.
Volgens mij is het zo; als je een ferry gebruikt, doet dat geen inbreuk op je 10 reisdagen.

BerichtGeplaatst: 20 jun 2013, 21:11 
Stoptrein

Ja is opzich wel een goeie om dan een keuze te maken, om verder in griekenland te reizen of deze er tussen uit te halen! Vriend waar ik samen mee ga, heeft een voorkeur voor Griekenland. Maar feest kan in oostEU ook goed(lowbudget:)), en strand, ziet er in Dubrovnik ook goed uit! Mooie foto's ook van de stad verder.. Dus ga even kijken of ik hem over kan halen:)

Ik heb er niet heel uitgebreid naar gezocht maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe het werkt met die reisdagen dus dat ga ik eerst wel even uitzoeken..

BerichtGeplaatst: 23 jun 2013, 21:42 
Thalys

Dubrovnik heeft wel één strandje dichtbij de oude stad, ziet er mooi uit maar is wel klein en druk. Je kan daar alleen niet echt stappen naar mijn ervaring.

Een goede stapplek aan de kust ongeveer op jouw route is Budva in Montenegro. Kan je makkelijk met de bus vanaf bijvoorbeeld Bar bereiken. In Montenegro kan je vanaf Bar of Podgorica een directe trein nemen naar Boedapest.

Als je verder door Kroatië gaat kan je ook naar Split gaan. Ligt ook aan de kust en kan je ook goed stappen.

BerichtGeplaatst: 25 jul 2013, 15:17 
Sprinter

heeey leuk! Is weer eens een iets andere reis! Ik zou Venetie ook overslaan en in plaats daarvan een ander minder touristisch italiaans stadje toevoegen, vind het wel een heel leuke route! ik wil ook nog graag eens naar napels.. misschien volgend jaar. Chinque Terre kan ik je ook aanraden dat is een eilandengroep dat bestaat uit 5 eilanden. Je kunt per voet de eilanden verkennen en ook ter voet van eiland naar eiland gaan of je kunt de tram pakken die daar rijd. Ik heb er een hele dag voor uitgetrokken maar het was echt een bezoek waard, superveel te zien en op één van de eilanden heb ik een van de mooiste uitzichten die ik ooit heb gezien. Veel plezier op je reis! Groetjes Lisa

BerichtGeplaatst: 13 aug 2013, 07:22 
Maglev

Cinque terre zijn geen eilanden maar liggen gewoon op het vasteland van Italië. Ook rijdt er geen tram, wel hebben alle dorpjes een treinstation langs de lijn Genua - Pisa. Verder is het er inderdaad wel heel mooi!

BerichtGeplaatst: 24 sep 2013, 18:56 
Trans-Siberië Express

Ik ben bang dat jouw reis niet in 10 reisdagen te doen is.

BerichtGeplaatst: 14 okt 2013, 19:04 
Intercity

Dit gaat inderdaad niet lukken in 10 dagen. Montenegro is btw geweldige. Als je toch in de buurt bent moet je naar Budva, Ostrog Manastir, Sarajevo, Kravica watervallen en Belgrado.

BerichtGeplaatst: 03 nov 2013, 23:36 
Trans-Siberië Express

Dubrovnik daar wil ik nog niet dood gevonden worden.

Aan de kust van Montenegro worden volop kamers verhuurd, reserveren vooraf is naar mijn idee niet nodig.

Tip: Albanië, als je het kan doen, pak die kans.

Maar ga eerst het plan maar uitwerken. Ik vind het wazig. Van Griekenland naar Montenegro kan niet, dat moet of via Albanië, of via Macedonië/Servië. Je maakt je er wel erg gemakkelijk van af met een paar kreten in een topic.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00