World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 18 dec 2017, 09:52

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 15 6 7 8 9 10 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Reisplannen
BerichtGeplaatst: 07 sep 2015, 22:03 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Citeer:
Is er een speciale reden dat je naar Gorzow wil als je naar Berlijn gaat?
Dit wordt mijn 5e keer in Berlin. Vind het een toffe stad, maar de omgeving heeft genoeg te bieden. Persoonlijk vind ik het leuk om weer eens naar Polen te gaan, want de laatste keer was in 2012. Bovendien rijdt er ieder uur een trein naar Küstrin an der Oder en vervolgens kun je verder naar Gorzow, een halfuur verderop. Niet verkeerd voor een dagtrip.

BerichtGeplaatst: 08 sep 2015, 09:27 
Maglev

Citeer:
Citeer:
Is er een speciale reden dat je naar Gorzow wil als je naar Berlijn gaat?
Dit wordt mijn 5e keer in Berlin. Vind het een toffe stad, maar de omgeving heeft genoeg te bieden. Persoonlijk vind ik het leuk om weer eens naar Polen te gaan, want de laatste keer was in 2012. Bovendien rijdt er ieder uur een trein naar Küstrin an der Oder en vervolgens kun je verder naar Gorzow, een halfuur verderop. Niet verkeerd voor een dagtrip.
+- 125.000 inwoners nog daar, misschien ook eens overwegen dan als dagtrip in de toekomst!

BerichtGeplaatst: 08 sep 2015, 20:34 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
-3-4 oktober een tweedaagse naar Marseille per TGV
-21 november een dagje Dublin met Timon91 per niet nader gespecificeerd vervoersmiddel

BerichtGeplaatst: 10 sep 2015, 00:24 
Site Admin

Citeer:
niet nader gespecificeerd vervoersmiddel
KETTERS!!! :evil:

Ik vertrek trouwens vrijdag richting Berlijn, daarna maandag door naar Budapest. Na een paar dagen daar door naar Oradea voor een bruiloft waarna ik nog even naar Bucuresti en Constanta ga. Dan sluit ik mijn reis af met nog een paar dagen Beograd en dan kom ik weer even hier in Nederland kijken.

En ja, alles per trein! 8)

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 10 sep 2015, 16:54 
Trans-Siberië Express

Citeer:
-3-4 oktober een tweedaagse naar Marseille per TGV
-21 november een dagje Dublin met Timon91 per niet nader gespecificeerd vervoersmiddel
Michael O' Leary Air :P

BerichtGeplaatst: 10 sep 2015, 17:15 
Trans-Siberië Express

In oktober (17-30) een weekje naar Riga om mijn vriendin te bezoeken daar. Ik ga de komende tijd nog wel vaker, alleen moet dat nog geboekt worden. Het is toch jammer dat per trein reizen naar de Baltische staten zo'n onderneming is terwijl het niet zo gek ver weg ligt. Maar er is hoop! (RailBaltica)

BerichtGeplaatst: 10 sep 2015, 20:43 
Trans-Siberië Express

Citeer:
In oktober (17-30) een weekje naar Riga om mijn vriendin te bezoeken daar. Ik ga de komende tijd nog wel vaker, alleen moet dat nog geboekt worden. Het is toch jammer dat per trein reizen naar de Baltische staten zo'n onderneming is terwijl het niet zo gek ver weg ligt. Maar er is hoop! (RailBaltica)
Je kunt ook de boot nemen. Heb ik deze zomer ook gedaan. Er hangt alleen een fors prijskaartje aan.

Het is juist dankzij Rail Baltica dat je de trein niet kunt nemen. Dankzij dit peper dure prestige project hebben de Baltische staten zo hard moeten snijden in de lokale spoorwegen, dat de helft van de lijnen gesloten is. 15 jaar geleden kon je prima vanuit Polen met de trein naar Tallinn. Maar veel belangrijke lijnen, zoals lokale treinen tussen Litouwen en Letland zijn gewoon verdwenen.

BerichtGeplaatst: 10 sep 2015, 21:27 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Voor de rest nog enkele weekendjes Leverkusen. Voor de wedstrijden van de Werkself bij te wonen natuurlijk.
Ben je supporter van de Werkself?

BerichtGeplaatst: 10 sep 2015, 21:34 
Trans-Siberië Express

Ketters, ach ja. De eeuwige discussie trein vs. vliegtuig.
Vliegen is voor korte trips nou eenmaal goedkoper en efficiënter. Ik zou toch gek zijn als ik helemaal per trein naar Thessaloniki ga? Kost klauwen met tijd en meer als 70 EUR die ik betaald heb voor m'n retourvlucht.
Maar goed, een dagtripje per trein is een must. Naar Roemenië gaan we uiteraard ook per vliegtuig, alleen wordt het gedeelte Temeschburg - Bukarest per trein afgelegd.

BerichtGeplaatst: 10 sep 2015, 23:32 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Citeer:
Je kunt ook de boot nemen. Heb ik deze zomer ook gedaan. Er hangt alleen een fors prijskaartje aan.

Het is juist dankzij Rail Baltica dat je de trein niet kunt nemen. Dankzij dit peper dure prestige project hebben de Baltische staten zo hard moeten snijden in de lokale spoorwegen, dat de helft van de lijnen gesloten is. 15 jaar geleden kon je prima vanuit Polen met de trein naar Tallinn. Maar veel belangrijke lijnen, zoals lokale treinen tussen Litouwen en Letland zijn gewoon verdwenen.
Juist door Rail Baltica zullen er straks rechtstreekse treinen gaan rijden, die veel sneller zijn dan ooit tevoren. Jammer van de vergane glorie van omsporen, overstappen en stempels. Maargoed, binnen de EU kan dat nou eenmaal niet meer. Van de treinen onderling tussen de Baltische staten is het inderdaad zeer jammer, maar dat zal ook wel weer komen op den duur.

BerichtGeplaatst: 11 sep 2015, 21:11 
Intercity

Land: België
Citeer:
Citeer:
Voor de rest nog enkele weekendjes Leverkusen. Voor de wedstrijden van de Werkself bij te wonen natuurlijk.
Ben je supporter van de Werkself?
Nee. Mijn hart slaat sneller als ik Schalke zie spelen. Maar ik beperk me niet enkel tot wedstrijden in Gelsenkirchen. Ik wil op termijn alle Bundesliga ploegen zien spelen in hun eigen stadion. Zodoende heb ik een groot stuk van Duitsland gezien. Snap je? Maar dat zijn lange termijnplannen.

Maar als ik een keertje goed voetbal wil zien zak ik af naar Leverkusen. Mooi stadion, makkelijk om aan tickets te geraken want zelden uitverkocht. Leverkusen speelt vaak top 5 en brengt regelmatig talenten verder of koopt er. Voller, Ballack, Schurle, de Brazilianen, nu Kiesling, Son en Chicharito,... is toch niet slecht om naar te kijken? Al moet ik toegeven dat de ploegen uit de Ruhrpott stukken fanatieker supporteren en Leverkusen een beetje een plastic club is. Maar ja... je kan niet alles hebben. Ze winnen ook nooit wat. Altijd net niet zoals der S04 :lol:

Ik ga in Duitsland het vaakst naar Schalke, Bayer en Monchengladbach kijken.

BerichtGeplaatst: 12 sep 2015, 13:17 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ik ga in Duitsland het vaakst naar Schalke, Bayer en Monchengladbach kijken.
Ik ga in Duitsland regelmatig naar Rot-Weiss Essen. De club stelt niets voor. Zijn enkele jaren geleden vanwege ernstige financiële problemen teruggezet naar de hoogst amateurdivisie.
Momenteel spelen ze in de Regionalliga West (4e niveau). Het voetbal is matig, maar de sfeer gemoedelijk en fanatiek en voor 7 EUR heb je een kaartje voor de staantribune.
Ondanks de lage klassering hebben ze een fanatieke aanhang en gemiddeld 7000 tot 8000 toeschouwers per wedstrijd.

Sowieso ga ik 1x per seizoen naar Frankfurt. Het stadion en de sfeer zijn gewoonweg geweldig, alleen jammer dat het ver is. Soms wil ik ook wel eens een wedstrijd van Fortuna Düsseldorf meepakken, maar dat is net als Leverkusen een beetje "gemaakt". Grote commerciële arena met veel beton en weinig sfeer.

BerichtGeplaatst: 12 sep 2015, 14:10 
Trans-Siberië Express

Wat mij tegenstaat aan Bayer Leverkusen is dat je consumpties moet afrekenen met een betaalkaart die je vooraf moet aanschaffen met een borg van 10 euro. Na afloop van de wedstrijd moet je in de rij gaan staan om die borg weer terug te krijgen. Voor de rest niks mis met de club.

BerichtGeplaatst: 12 sep 2015, 15:32 
Intercity

Land: België
@ Raver: ik heb onlangs een wedstrijd bijgewoond tussen Essen en Düsseldorf in de eerste ronde van de beker. Dit viel heel goed mee. In Frankfürt was ik een keertje op bezoek toen Schalke er een wedstrijd speelde. Ik herinner me dat de supporters van Eintracht een mooie choreo hadden in elkaar geknutseld.

@ Ivdos: wat betreft die betaalkaarten: dit is inderdaad niet leuk als het om een éénmalig bezoek gaat ofzo. Heb ik de eerste keer ook voorgehad en de rij kan lang zijn. Ik ben mitglied bij Bayer en heb een Bayarenacard die ik regelmatig gebruik. Dus geen rij voor mij. Bij andere BL clubs werken ze meestal ook met een card maar hoef je geen 10 Euro borg te geven. Dit is idd wel veel geld.

BerichtGeplaatst: 12 sep 2015, 18:15 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Citeer:
Citeer:

Juist door Rail Baltica zullen er straks rechtstreekse treinen gaan rijden, die veel sneller zijn dan ooit tevoren. Jammer van de vergane glorie van omsporen, overstappen en stempels. Maargoed, binnen de EU kan dat nou eenmaal niet meer. Van de treinen onderling tussen de Baltische staten is het inderdaad zeer jammer, maar dat zal ook wel weer komen op den duur.
Ik zal mijn mening over de EU en Schengen voor mij houden omdat we anders te veel offtopic gaan. Maar Rail Baltica voegt niets toe wat je dit jaar niet kunt. Je kunt namelijk gewoon rechtstreeks met het vliegtuig. Daarnaast zijn er verbazend veel lange afstands bussen, met veel comfort en mooie prijzen (lang leve de marktwerking). En wie relaxed wil reizen en daar flink wat voor over heeft, pakt de boot (alleen jammer dat in Letland nog maar 1x per week een trein rijdt vanaf de kust).

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 15 6 7 8 9 10 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00