World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 22 nov 2017, 19:04

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 09 mei 2017, 18:12 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Citeer:
Citeer:
Ik weet niet of het terecht is om plaatsen af te wijzen alleen omdat het er druk is. Het is meestal niet zonder reden dat het er zo druk is. Zo vind ik Venetië echt prachtig - moet je een keer gezien hebben. Al kan ik me wel voorstellen dat de reisbeleving over het algemeen toffer is als je niet tussen hordes toeristen loopt.
Venetië is een bestemming waar je niet in het hoogseizoen naar toe moet. Net als de meeste andere grote toeristische steden. Dat geldt ook voor bv. Parijs, Rome, Praag...
Dat zijn nu juist de steden, waar Amsterdam bij hoort, waar eigenlijk geen hoogseizoen meer is. Het krioelt er altijd van de toeristen en het wordt steeds drukker nu steeds meer mensen op deze aardbol een reisje kunnen betalen. Er zijn een aantal steden in Europa die zijn verworden tot openluchtmusea waar de toerisme industrie de dienst uit maakt. En dat komt door de bezienswaardigheden, want iedereen moet het wel ooit gezien hebben ja.

BerichtGeplaatst: 09 mei 2017, 21:00 
Trans-Siberië Express

Vergeet Dresden niet. Absoluut een van mijn favoriete steden. In Duitsland zijn genoeg kleinere steden die het bezoeken waard zijn. Kijk naar de Moezel, Rheinsteig, stadjes in Oberbayern. Vorig jaar was ik in Erfurt. Zeer mooi centrum en niet toeristisch. Het Ruhrgebiet is in negatief opzicht wel een uitzondering, maar als je verder kijkt naar de hoogbouw en jaren 60 flats, zie je een bewogen recente geschiedenis. Sowiso is daar een uitstekend toeristisch concept van gemaakt wat zich goed leent voor uitstapjes vanuit NL.

BerichtGeplaatst: 11 mei 2017, 09:18 
Sneltrein

Citeer:
Citeer:
En verder lijkt mij Ljubjana wel mooi om een keer te zien, maar het spoorvervoer in Slovenië stelt echt helemaal niets voor.
Ljubljana vind ik ook een geweldig leuke stad, daarnaast zijn er in Slovenië talloze schitterende trajecten. Dus jij doet het spoorvervoer wel tekort vind ik :)
Ik doel meer op de frequentie, een paar treinen per dag maakt planning lastig en het is in mijn ogen ook niet zo heel leuk om een uurtje op het station te kijken als er maar enkele treinen per dag vertrekken en arriveren. Goed spoorvervoer begint in mijn ogen met vaste (twee)uursdiensten.

BerichtGeplaatst: 11 mei 2017, 09:22 
Sneltrein

Citeer:
Vergeet Dresden niet. Absoluut een van mijn favoriete steden. In Duitsland zijn genoeg kleinere steden die het bezoeken waard zijn. Kijk naar de Moezel, Rheinsteig, stadjes in Oberbayern. Vorig jaar was ik in Erfurt. Zeer mooi centrum en niet toeristisch. Het Ruhrgebiet is in negatief opzicht wel een uitzondering, maar als je verder kijkt naar de hoogbouw en jaren 60 flats, zie je een bewogen recente geschiedenis. Sowiso is daar een uitstekend toeristisch concept van gemaakt wat zich goed leent voor uitstapjes vanuit NL.
Dresden is ook wel leuk, alleen een beetje klein en ik vond wel dat veel gebouwen aardig aangetast waren door roet. Voor max twee dagen kun je er goed vertoeven. Wel een mooie omgeving daar, spoorlijnen naar Chemnitz en Prag zijn een aanrader.

BerichtGeplaatst: 11 mei 2017, 09:46 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Citeer:
Citeer:
En verder lijkt mij Ljubjana wel mooi om een keer te zien, maar het spoorvervoer in Slovenië stelt echt helemaal niets voor.
Ljubljana vind ik ook een geweldig leuke stad, daarnaast zijn er in Slovenië talloze schitterende trajecten. Dus jij doet het spoorvervoer wel tekort vind ik :)
Ik doel meer op de frequentie, een paar treinen per dag maakt planning lastig en het is in mijn ogen ook niet zo heel leuk om een uurtje op het station te kijken als er maar enkele treinen per dag vertrekken en arriveren. Goed spoorvervoer begint in mijn ogen met vaste (twee)uursdiensten.
Dan weet ik niet op welk station jij bent geweest, maar er valt nog best veel te zien. Er vertrekken ongeveer 10 treinen per uur met af en toe interessante internationale verbindingen. Goederentreinen rijden ook af en aan. Het is geen Utrecht centraal nee, maar ik heb me daar tijdens het wachten altijd wel vermaakt. Maar dit gaat redelijk offtopic nu :)

BerichtGeplaatst: 11 mei 2017, 11:51 
Sneltrein

Dan denk ik dat ik de DB Navigator verkeerd had ingesteld en alleen IC/EC/Sneltrein had aangekruist. Sorry, ik neem mijn woorden terug.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00